دانلود و خرید کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ جیم جیگلیوتی ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ نوشتهٔ جیم جیگلیوتی و ترجمهٔ ابوالفضل طاهریان ریزی است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

گنس غنچه بویاجیو معروف به مادر ترزا ۲۶ اوت ۱۹۱۰ در اسکوپیه امپراتوری عثمانی به دنیا آمد و ۵ سپتامبر ۱۹۹۷ درگذشت. او راهبهٔ کاتولیک آلبانیایی و تأسیس‌کنندهٔ جمعیت مبلغان خیریه در هند بود. وی در سال ۱۹۲۸ به هندوستان رفت و به گروه tas پیوست. به‌خاطر ارادتی که به ترزا اهل آویلا، راهبهٔ اسپانیایی و بنیان‌گذار یکی از جریان‌های رهبانیت و خدمات خیرخواهانه بود، نام ترزا را برای خود برگزید. در سال ۱۹۴۸ صومعه را ترک گفت تا پرستاری بیاموزد.

مادر ترزا به خاطر خدمات انسان‌دوستانه‌اش در سال ۱۹۷۹، جایزه صلح نوبل را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۰۳ از طرف پاپ ژان پل دوم آمرزیده شناخته شد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان مادر ترزا را رسماً در روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۶ قدیس اعلام کرد.

کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ دربارهٔ زندگی این بانوی بزرگ است.

خواندن کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با زندگی مادر ترزا آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مادر ترزا چه کسی بود؟

«مادر ترزا وقتی در سپتامبر ۱۹۴۶ از شهر شلوغ کلکته هندوستان به سمت شهر تفریحی کوهستانی دارجیلینگ حرکت می‌کرد از پنجره قطار به بیرون خیره شد.

حومه هند بسیار زیبا بود. اما مسافرن با قطار قرار بود ساعت‌های زیادی به طول انجامید. همراه با صدا و چرخش زیاد و زیگزاگ رفتن برای بالا رفتن از کوه و حرکت لاک‌پشتی قطار به سمت جلو؛ هرچند مشکلی نبود. البته این کندی به مادر ترزا وقت زیادی برای تفکر می‌داد.

مادر ترزا در حال سفر از مدرسه دخترانه سنت ماری برای سنت عزلت‌نشینی سالانه خود در دارجیلینگ بود. عزلت‌نشینی فرصت خوبی برای دور شدن از سر و صدا و حواس پرتی های زندگی روزمره و گذراندن اوقات آرام همراه با نماز و تأمل است. زمان مناسبی بود که می‌شد در مورد خدا فکر کرد و برای حرکت در مسیر درست انرژی گرفت.

مادر ترزا، مدیر مدرسه سنت ماری بود به همین دلیل او را "مادر" صدا کردند. او پانزده سال تاریخ و جغرافیا تدریس کرده بود. او آنجا را دوست داشت و به دانش‌آموزانش عشق می‌ورزید.

از ابتدا مادر ترزا برای کمک به فقرا به هندوستان آمده بود. همانطور که قطار به مقصد نزدیک می‌شد، او شنید که انگار خدا با او صحبت می‌کند. بعداً در این مورد گفت: "پیام کاملاً واضح بود." "من می‌بایست از صومعه [خانه ای که راهبه ها در آن زندگی می‌کنند] خارج شده و به فقرا کمک کرده و در میان آنها زندگی کنم."

تقریباً دو سال طول کشید تا مادر ترزا از کلیسای کاتولیک اجازه گرفت تا صومعه را ترک کرده و در میان فقرای شهر کلکته زندگی کند. وی سپس بقیه عمر خود را (تقریباً پنجاه سال) در میان فقیرترین مناطق جهان گذراند و به بیماران کمک می‌کرد و افراد در حال مرگ را آرام می‌کرد. او شیفتهٔ محبت کردن به کسانی بود که هیچ امیدی در زندگی نداشتند. او موسسه جدیدی از راهبه‌ها به نام مبلغان خیریه را تأسیس کرد، که به میلیون‌ها نفر گرسنه در هند و سراسر غذا می‌دادند.»

نظرات کاربران

علی رضا
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

اطلاعات خوبی میده ولی اکثر اینارو میشه توی گوگل پیدا کرد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان