دانلود و خرید کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان کاتلین آرمسترانگ ترجمه مجتبی امیری ‌مجد

معرفی کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان

کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان نوشتهٔ کاتلین آرمسترانگ و جولیا اگ و اشلی ساندمن - ویت و ادرا جان والش با ترجمهٔ مجتبی امیری ‌مجد و ژاله دژدار در نشر ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان

هنگامی ‌که کودکان مشکلاتی نظیر مشکلات خواب و تغذیه دارند یا مدام قشقرق به‌ پا می‌کنند، بسیاری از والدین دست‌ روی‌ دست می‌گذارند و امید دارند که این مشکلات گذرا باشند و خودبه‌خود برطرف شوند اما گاهی این مشکلاتِ رفتاری پایدارند و موجب مسائل تحصیلی و اجتماعی در دوران مدرسه و نیز بزرگسالی می‌شوند.

کتابِ «درمان مشکلات رفتاری کودکان» رویکردی پیشگیرانه و جامع دارد. این کتاب بهترین و کارآمدترین روش‌های درمانی را معرفی می‌کند و رهنمودهایی برای تشخیص مشکلات رایج مانند تغذیه، خواب، توالت‌رفتن، پرخاشگری و سایر مشکلات ارائه می‌دهد و مداخله‌های پیشگیرانه و درمانیِ مؤثر و علمی برای هرکدام از مشکلات پیشنهاد می‌کند. مثال‌های موردیِ کتاب نشان می‌دهند که والدین و درمانگران چگونه می‌توانند به‌صورت عملی، راهبردهای درمانی را به‌ کار ببرند.

در این کتاب الگوی پیشگیری، حل مسئله و فنون غربالگری معرفی شده‌اند، درمان‌های کارآمد برای کودکان و والدین آن‌ها فراهم شده، اصول رفتاری و کاربرد آن‌ها توضیح داده شده، فنون پایش پیشرفت کودک و ارزیابی نتایج، بیان شده و منابع و ابزارهای لازم برای والدین و درمانگران فراهم شده است. به همین دلیل مطالعهٔ این کتاب برای درمانگران، پژوهشگران، روان‌شناسان و مشاوران مدرسه و همچنین والدین ضروری است.

مشخصات کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان:

ترجمه

دکتر مجتبی امیری‌مجد

دانشیار روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی

ژاله دژدار

کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی

چاپ دوم

کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روان‌شناس‌های کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب درمان مشکلات رفتاری کودکان

«مشکلات رفتاری در کودکان خردسال شایع است (ویلیامز، کلین پیتر و پالمز، ۲۰۰۴). کودکان نوپای سالم، بسیار فعال، بی‌قرار و تکانشی هستند نه به این دلیل که مبتلا به اختلالی هستند بلکه به این دلیل که برای یادگیری به حرکت و تجربه نیاز دارند. همچنین هر کودکی با مزاج خاص خود به دنیا می‌آید که این امر باعث بوجود آمدن تنوع عظیمی از شخصیت‌ها حتی در درون خانواده می‌شود. ارائهٔ رهنمودهای اساسی فرزندپروری به والدین می‌تواند به بسیاری از خانواده‌ها کمک کند دوران اولیهٔ کودکی را با موفقیت سپری کنند. رهنمودهایی از قبیل ایجاد و حفظ برنامهٔ ثابت، از بین بردن وسوسه‌های خطرناک، تحسین رفتارهای مطلوب و تغییر رفتارهای مشکل‌ساز برای همهٔ کودکان سودمند است.

با این حال تقریباً ۲۰ درصد از کودکان در ایالات‌متحده دارای یک اختلال سلامت رفتاری قابل تشخیص هستند ولی کمتر از ۲۰ درصد آنها از کمک و حمایت بهره‌مند می‌شوند (انجمن پژوهش در زمینهٔ رشد کودک، ۲۰۰۹؛ خدمات بهداشت عمومی ایالات‌متحده، ۲۰۰۱). به محض ورود به مهدکودک مشکلات رفتاری به خصوص پرخاشگری و بیش‌فعالی، کودک را در معرض خطراتی قرار می‌دهد که نه تنها شامل عملکرد تحصیلی ضعیف بلکه شامل مشکلات رفتاری و عاطفی- اجتماعی در مدرسه می‌شود که ممکن است در دوران بزرگسالی هم ادامه یابند (کوای و داج، ۱۹۹۸. دیشن، فرنچ و پاترسن، ۱۹۹۵؛ ترمبلی، ۲۰۰۰). بنابراین متمایز کردن رفتارهای طبیعی که احتمالاً رشد می‌کنند و رفتارهایی که نیازمند توجه شخصی بیشتری هستند اهمیت دارد. جدا کردن رفتارهای معمولی در دوران کودکی اولیه از رفتارهایی که مشکل‌ساز تلقی می‌شوند ممکن است دشوار باشد. به‌عنوان مثال مسائلی از قبیل مشکلات خواب یا کمبود توجه ممکن است در کودکان خردسال معمول باشد ولی همچنان که کودکان بزرگ‌تر می‌شوند این مسائل بیشتر مشکل‌ساز می‌شوند. بر اساس نتایج پژوهش‌ها به جای اینکه رفتار به تنهایی در نظر گرفته شود ممکن است تمایل به در نظرگرفتن الگوهای رفتاری داشته باشیم (ماتیسن و سانسون، ۲۰۰۰). برای مثال پیدایش زودهنگام مشکلات رفتاری از قبیل پرخاشگری و ناسازگاری در صورتی که در محیط‌های مختلف ازجمله خانه و مهدکودک بروز کنند بیشتر احتمال دارد بیانگر مشکلات آتی باشند در مقایسه با زمانی که رفتارهای مذکور فقط در یکی از این موقعیت‌ها رخ می‌دهند (میلر، کوپلویج و کلاین، ۱۹۹۷).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان