دانلود و خرید کتاب هنر عشق ورزیدن اریک فروم ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

کتاب هنر عشق ورزیدن

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

خلاصه‌کتاب هنر عشق ورزیدن نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد که عاشق‌شدن یک استعداد است.

درباره خلاصه‌کتاب هنر عشق ورزیدن

عشق‌ورزیدن یک هنر است.

آیا به نظر شما عشق‌ورزیدن یک هنر است؟ اگر پاسختان مثبت است، پس باید بپذیرید که عشق هم مثل هر هنر دیگری نیازمند دانش و تلاش است. البته اکثر ما اینگونه به عشق نگاه نمی‌کنیم. عشق برای اکثر افراد صرفاً یک احساس خوشایند است که تجربه‌‌کردن آن به شانس بستگی دارد!

مشکل اینجاست که ما بیشتر از آنکه دیگران را دوست داشته‌ باشیم، توقع داریم دوست داشته شویم. سؤال اصلی همیشه این است که چگونه دوست‌داشتنی‌تر باشیم؟ مردها غالباً سعی می‌کنند با کسب موفقیت و قدرت دوست‌داشتنی به نظر برسند و زن‌ها نیز معمولاً این کار را با ظاهرشان انجام می‌دهند.

مشکل دیگر این است که تصور می‌کنیم عشق یادگرفتنی نیست؛ همچنین بر این باور هستیم که دوست‌داشتن کاری آسان است و کافی ا‌ست شخص مناسبی پیدا کنیم یا معشوق کسی شویم.

مشکل سوم که شاید اصلاً به آن فکر نکرده باشیم و آن را بی‌ربط بدانیم، فرهنگ مصرف‌گرایی است که به‌‌‌شدت در جامعه فراگیر است. انسانِ امروزی عاشق تماشای ویترین مغازه‌ها و خریدن هرچه بیشتر اجناس آن‌هاست.

ما در جهان امروز با بازاری از شخصیت‌های مختلف مواجه هستیم و سعی می‌کنیم شخصیتی را بخریم که برایمان جذاب است. این شخصیت جذاب درست همانند یک کالا، با توجه به مُد فرهنگی تغییر می‌کند. در ابتدای قرن نوزدهم، مردان جاه‌طلب و مهاجم جذاب به حساب می‌آمدند؛ اما امروزه مردان اجتماعی و بردبار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

احساس عاشق‌شدن با درنظرگرفتن این حس درونی به وجود می‌آید که با چه کالایی رو‌به‌رو هستیم. در صورتی دو نفر عاشق هم می‌شوند که در بازارِ شخصیت‌ها، بهترین کالا را پیدا کرده‌ باشند. البته گاهی ممکن است همچون هر خرید دیگری، مشکلاتی رخ دهد و معامله عاشقانه ما خراب شود.

واضح است که تمام این روش‌ها در نهایت به یک شکست عاشقانهٔ تمام‌عیار منجر خواهد شد. برای غلبه بر شکست در عشق، نخستین قدم این است که قبول کنیم عشق‌وزیدن یک هنر است و اگر بخواهیم یاد بگیریم چگونه عشق بورزیم، باید همان راهی را انتخاب کنیم که برای یادگرفتن سایر هنرها مثل موسیقی، نقاشی و یا پزشکی و مهندسی انتخاب می‌کنیم. خلاصه‌کتاب «هنر عشق ورزیدن» نوشتهٔ اریک فروم، تمام ابعاد این هنر را به شما می‌آموزد.

خواندن خلاصه‌کتاب هنر عشق ورزیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از چیستی عشق و چطور عشق‌ورزیدن بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب هنر عشق ورزیدن

«آیا عشق پدیده‌ای مشترک در بین همه موجودات است؟ آیا حیوانات همانطور که ما عشق را درک می‌کنیم، آن را احساس می‌کنند؟ اگر با دقت به عشق یا مفهومی شبیه به عشق در بین حیوانات نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که عشق در واقع جزئی از اعمال غریزی آن‌هاست، امّا انسان تفاوت عمده‌ای با حیوانات دارد؛ در واقع آنچه لازمه وجود انسان برای عشق ورزیدن است، همین بیرون آمدن از دنیای حیوانات و سرپیچی از غریزه است.

چنانچه انسان بر اساس غریزه‌اش عمل نکند، با قدرتِ آگاهی مواجه می‌شود و متوجه می‌شود که استعدادهای منحصر به فرد و قدرت تفکر دارد. درک می‌کند که یک وجود مستقل است و به تدریج حقایق دردناکی را درباره خود می‌فهمد. او درک می‌کند که بدون اراده متولد شده و بدون اراده می‌میرد و اصلاً مشخص نیست که کِی ممکن است کسانی را که دوست دارد، از دست بدهد. اگر بشر علیرغم دانستن همه این موارد نتواند با دیگران ارتباط برقرار کند، دیوانه می‌شود. جدایی از جهان، انسان را مضطرب می‌کند و باعث شرمساری او می‌شود.

بیایید به قدیمی‌ترین افسانهٔ بشر رجوع کنیم. پس از آنکه آدم و حوا از بهشت بیرون رانده شدند و به شکل انسان‌های زمینی درآمدند، ناگهان از تماشای بدن برهنه یکدیگر خجالت کشیدند. آن‌ها از وجود خودشان و دیگری آگاه شدند و پی بردند که به دو جنس متفاوت تعلق دارند. آن‌ها با اینکه فهمیده بودند تنها و متفاوت از یکدیگر هستند، همچنان احساس غریبی می‌کردند؛ چون هنوز یاد نگرفته بودند که به یکدیگر عشق بورزند.»


نظرات کاربران

Ali Yazdanpanah
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

این کتاب با الفاظ مبهم فقط به شما می گه که عشق چه نیست و به درد مطالعه عمومی نمیخوره قطعاً ولی شاید به درد مباحث تخصصی بخوره نمی دونم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۳۰٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان