دانلود و خرید کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ داریوس فوروکس ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ اثر داریوس فوروکس

کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

معرفی کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ نوشتهٔ داریوس فوروکس و ترجمهٔ شاهین غفاری است و موسسه انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

آزادی به این معناست که با شرایط خودتان زندگی کنید. اگر این کتاب را انتخاب کرده‌اید یعنی آزادی برای شما مهم است. آزادی بالاترین نوع موفقیت است. با آنکه مردم با هم متفاوت‌اند و هر کس آرزوهای خاص خود را دارد اما در سطحی عمیق‌تر، همگی از انگیزه و نیروی محرکهٔ یکسانی برای رسیدن به آزادی برخوردارند. 

آزادی یعنی صبح از خواب بیدار شوید و دقیقاً کاری را که تصمیم دارید انجام دهید؛ بدون اجبار ناخواسته و بدون استرس. این یک خیال‌پردازی نیست. همه می‌توانند این‌گونه زندگی کنند. دنیا به لطف فناوری، هر روز آزادتر می‌شود. این به آن معناست که می‌توانیم دورکاری کنیم و با دسترسی به اطلاعات گوناگون، زندگی خود را بهبود دهیم.

آزادی به این معناست که با شرایط خودتان زندگی کنید. هدف کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ این است که به شما کمک کند تا طی چهار سال آینده به این هدف برسید.

در مورد ایده‌هایی مثل تفکر مثبت، صحبت با خود و الهام‌گیری به اندازهٔ کافی صحبت شده است. این کتاب متفاوت است. در این کتاب نویسنده به شما توضیح خواهد داد که چگونه می‌توانید خود را از شایع‌ترین دام‌های زندگی مدرن آزاد کنید. پاسخ تمام سؤالات را ندارد اما هر آنچه در مورد آزادبودن آموخته‌ به شما خواهد گفت. هدف این است که شرایط زندگی‌تان را خودتان تعیین کنید؛ اما این کار، هزینه دارد.

بخشی از این کتاب در مورد آگاهی است. چه چیز سد راه آزادی شماست؟ تله‌های زیادی وجود دارند که از آن‌ها آگاه نیستیم. چرا احساس سردرگمی می‌کنیم؟ چرا شغل، روابط و خودمان را دوست نداریم؟ چرا در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که به‌نظر ناامیدکننده می‌رسند؟ در فصل اول، مهم‌ترین موانع آزادی گفته می‌شود.

در فصل دوم، به شما گفته می‌شود که ما همه‌چیز می‌خواهیم؛ اما حقیقت این است که نمی‌توانیم همه‌چیز داشته باشیم. آیا این لزوماً یک مشکل است؟ نه، اصلاً. به‌محض اینکه درک کنید که لازم نیست همه‌چیز داشته باشید، واقعاً احساس رهایی خواهید کرد. می‌توانید خیلی از کارهایی را که الان انجام می‌دهید رها کنید و در نتیجه، آزاد خواهید شد.

فصل سوم شامل یک برنامهٔ عملیاتی است. در این بخش تکنیک‌های خاصی ارائه داده می‌شود که شما را برای آزادشدن مجهز می‌کنند. ایده‌ها خوب‌اند اما بدون عمل، بی‌فایده‌اند. زندگی پر از چالش است و تفکر مثبت به‌تنهایی کمکی به شما نمی‌کند، اما مجهزشدن و کسب آمادگی، کمک خواهد کرد. درحالی‌که همتایان شما زندگی را بی‌معنی می‌دانند و با بحرانی‌های شخصی دست‌به‌گریبان می‌شوند، شما از این مشکلات آزاد خواهید شد. شما برای تمام چالش‌های بزرگ زندگی آماده و مجهز خواهید شد. هیچ مشکلی جدید نیست و دیگران در گذشته با آن مواجه شده‌اند. این بر عهدهٔ ماست که مشکلات زندگی را بررسی کرده و برای آن‌ها آماده شویم.

آیا آزادی چیزی به‌جز حق زندگی به شیوهٔ دل‌خواه است؟ چیزی جز این نیست.

خواندن کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که آزادی دغدغهٔ آن‌هاست پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

«آزادی یعنی کاری که می‌خواهید را انجام دهید و کسی باشید که واقعاً هستید. مشکل اینجا است که ما یک زندگی بدون آزادی را برای خودمان خلق کرده‌ایم. من به یک مفهوم ساده به نام مسئولیت شخصی اعتقاد دارم. این یعنی ما مسئول زندگی خویش هستیم. ما زندگی خود را با تصمیماتی که می‌گیریم خلق می‌کنیم. این یعنی ما از قدرت لازم برای زندگی کردن به آن‌گونه که تمایل داریم، برخورداریم.

اما چرا از این قدرت استفاده نمی‌کنیم؟ دلایل زیادی برای آن وجود دارند که همه آن‌ها را در فصل اول بررسی خواهیم کرد. لازمهٔ آزاد شدن، کسب آگاهی از عوامل محدودکنندهٔ آزادی است. بدون آگاهی، فکر نمی‌کنم هرگز بتوانیم به آزادی برسیم. باید با بالاترین صداقت ممکن با خودمان روبرو شویم. احتمالاً بعضی از مطالبی که این‌جا خواهید خواند شما را آزرده خواهند کرد. من هم وقتی عوامل محدودکنندهٔ آزادی را کشف کردم، آن‌ها را دوست نداشتم. این دام‌ها بسیار ملموس و واقعی بوده و در زندگی همه ما وجود دارند.

قبل از اینکه در مورد این دام‌ها صحبت کنیم، می‌خواهم آزادی را در معنایی فراتر از آنچه در ابتدای این بخش گفتم، تعریف کنم. پیش‌تر گفتم که آزادی به معنای زندگی کردن به شیوه‌ای است که دوست دارم. این یک تعریف سلیقه‌ای از آزادی است زیرا "شیوه‌ای که دوست دارم" برای هرکس معنای متفاوتی دارد. بااین‌وجود، قسمت جالب در مورد آزادی این است که بیشتر ما ایده‌های یکسانی در مورد آزاد بودن داریم:

انجام کاری که از آن لذت می‌بریم

کنار گذاشتن کار در هر زمانی که می‌خواهیم

بدون ترس از قضاوت دیگران، بتوانیم خودمان باشیم

مجبور نباشیم از خودمان دفاع کنیم

زمان‌مان را با اشخاصی که دوست داریم بگذرانیم

این خواسته‌ها جهانی هستند. من کسی را ندیده‌ام که آزادی نخواهد؛ اما تفاوت زیادی هست میان آنچه می‌خواهید و آنچه انجام می‌دهید. خیلی از ما ادعا می‌کنیم که خواهان آزادی هستیم اما اعمال ما نشانی از تلاش برای یک زندگی آزاد ندارند. در روابطی می‌مانیم که دوست نداریم و در جایی که باید نه بگوییم، بله می‌گوییم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان