دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی، گفتگوی کریم فیضی با یکی از چهره‌های ماندگار فلسفه در ایران، دکتر کریم مجتهدی، است. او با دیدگاه تاریخ‌شناسی زندگی، هدف حیات و هستی را بررسی کرده است.

نسخه صوتی کتاب زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی را می‌توانید با صدای محمدحسن قائمی تهیه کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی

زندگی چیست؟ چرا ما به دنیا می‌آییم و هدف حیات ما چه چیزی می‌تواند باشد؟ این سوالی است که امروزه خیلی افراد از خودشان می‌پرسند. آن‌ها با پاسخ دادن به این پرسش در تلاش هستند تا کیفیت زندگی‌شان را بالا ببرند و به آن معنا دهند. اگر نگاهی به تاریخ‌شناسی زندگی داشته باشیم درمی‌یابیم که این سوالات، از ابتدای پیدایش بشریت و تمدن وجود داشته است. افراد بزرگی مانند فلاسفه بزرگ، حکما و ادیبان در تلاش بودند تا به این پرسش پاسخ بدهند. کریم فیضی در گفتگو با دکتر کریم مجتهدی با تعمق در فلسفه‌ی دنیای باستان، به پاسخ این پرسش‌ها پرداخته است. 

کتاب زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی دو بخش دارد. بخش اول که سرگذشت دکتر مجتهدی را به صورت خلاصه بیان می‌کند و بخش دوم که شامل نظریات و عقاید دکتر مجتهدی در باب زندگی است. نظریاتی که بعد از سال‌ها تعمق و تامل در فلسفه به دست آمده است. 

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی کتابی جذاب و شنیدنی برای تمام کسانی است که به فلسفه علاقه‌مند هستند. 

درباره‌ی کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ تبریز متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین اثرش با نام عرفان شیعی را در ۱۷سالگی نوشت و در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که به سرعت نایاب شد و کمی بعد خودش نسخه اصلی آن را از بین برد. در سال ۱۳۸۵ از رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مجموعه‌ی زندگی و بس، صدها سال تنهایی و هوشنگ دوم (گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)‌ اشاره کرد. کریم فیضی سال‌ها است که به تدریس و تحقیق مشغول است.

جملاتی از کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر کریم مجتهدی

 متولد شهر تبریز هستم. حدودا از نه سالگی، موقع جنگ جهانی دوم به تهران آمده ایم. تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهم آغاز کرده بودم و بعد در تهران در دبستان نوبنیاد فردوسی ادامه دادم. برای دوره متوسطه در دبیرستان های فیروز بهرام و کالج البرز بوده ام. ادعا ندارم که در دوره دبستان و دبیرستان، دانش آموز درخشانی بوده باشم، البته با اینکه در کلاس ها جزو افراد متوسط به حساب می آمدم، ولی در بعضی از دروس گاهی استعداد از خود نشان می دادم از جمله در درس هندسه. زمانی که پای تخته مسائل هندسه مطرح می شد، جزو اولین کسانی بودم که برای حل آنها راهی به نظرم می رسید. فکر میکنم این نشانگر نوعی سنخیت میان ذهن من و فرهنگ یونان باستان بود. هندسه، رشته ای یونانی است و اگر این رشته در مصر به وجود آمده، ولی عملا یونانیان آن را پیشرفت داده اند، همان گونه که جبر آسیایی است و از سنت های هندی و اسلامی به شمار می رود که ایران نیز یکی از مراکز اصلی آن بوده است. به هر طریق، در رشته هندسه نسبتا خوب بودم و شاید هم در درس تاریخ، گاهی شایستگی هایی از خود نشان می داده‌ام.

در فلسفه‌ی دوران قرون وسطا، زندگی چگونه مطرح می‌شود؟ این سوال در مورد عصر جدید هم قابل تکرار است.

در سنت یونانی و رومی، سنت قرون وسطا و همچنین حکمت و فلسفه‌ی اسلامی وعده‌ی جهان دگر داده شده است. و انسان بر اساس تطابق اعمال خود با فرامین خداوند، سرنوشت خود را ترسیم می‌کند. که البته چنین چیزی کاملا در سنت انبیا هست. در این سنت ذات انسان چیزی بیش از وضع طبیعی اوست. اعتقاد بر این است که نیروی خاصی در انسان به ودیعه گذاشته شده تا او امکان تحقق سرنوشت نهایی و ورایی خود را تامین کند. 

فهرست 

  • مقدمه
  • زندگی و بس
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۸۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۵۰۰
تومان