دانلود و خرید کتاب فکر و خیال را کنار بگذار! نیک ترنتون ترجمه علی سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فکر و خیال را کنار بگذار! اثر نیک ترنتون

کتاب فکر و خیال را کنار بگذار!

معرفی کتاب فکر و خیال را کنار بگذار!

کتاب فکر و خیال را کنار بگذار! نوشتهٔ نیک ترنتون و ترجمهٔ علی سعیدی و الهه شیبانی زاوه است و انتشارات دوران آن را منتشر کرده است. این کتاب ۲۳ راهکار برای رفع استرس، توقف افکار منفی، پاک‌کردن ذهن و تمرکز بر حال به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب فکر و خیال را کنار بگذار!

اگر مغز چیز شگفت‌انگیزی است و اگر تفکر این‌قدر مفید است، پس چرا تفکر بیش از حد این‌قدر رایج است و در واقع چرا مردم این‌قدر زود گرفتار تفکر بیش از حد می‌شوند؟ افراد در سنین مختلف چنین نظریاتی را مطرح کرده‌اند: شاید فکرکردن بیش از حد یک عادت بد، یا یک ویژگی شخصیتی یا یک بیماری روانی است که باید مداوا شود. در حقیقت، اینکه چه دلایلی باعث می‌شود فرد بیش از حد فکر کند بیشتر اوقات می‌تواند برای خود این افراد، تبدیل به دغدغه ذهنی شود. «چرا من این‌جوری هستم؟»

اضطراب و نگرانی و درگیری فکری با مسائل مختلف، تجربهٔ بشر در طول زندگی بر این کره خاکی بوده است که امروزه با گسترش جوامع صنعتی و تغییرات سریع محیط زندگی شدت و وسعت بیش‌تری پیدا کرده است. اشتغال فکری بیش از اندازه و اندوه به‌خاطر تجارب تلخ گذشته و حسرت ناکامی‌های پیشین را خوردن یا ترس از آینده و اضطراب حوادث آینده را داشتن، لذت و آرامش زندگی را از خیلی از افراد گرفته است.

ما امروزه در خانه‌هایی زندگی می‌کنیم که پیشینیان ما رؤیای آن را نیز نمی‌دیدند و با وسایلی مسافرت می‌کنیم که همان‌ها در قصه‌های خویش نیز آن را تصور نمی‌کردند. اما با وجود افزایش امکانات رفاهی و به‌خدمت‌گرفتن تکنولوژی‌های گوناگون، آمار مشکلات روان‌شناختی، به‌ویژه اضطراب، نیز به‌طور مداوم در حال افزایش است.

مشکل فکرکردن بیش از حد در نتیجهٔ اضطراب که پیامد تغییرات گفته‌شده است به‌خوبی و به صورتی کاملاً کاربردی در کتاب فکر و خیال را کنار بگذار! مورد توجه قرار گرفته است. در فصل اول کتاب مشکل تفکر بیش از حد تعریف و نشانه‌های آن بیان شده و دو علت زمینه‌ای آن یعنی وراثت و محیط و نقش تعامل این دو عامل در ایجاد آن به‌خوبی تشریح شده است. در فصل‌های بعدی تکنیک‌های بیست و سه‌گانه‌ای برای حل این مشکل در قالب پنج فصل آمده است.

اگر این کتاب را انتخاب کرده‌اید، به‌احتمال زیاد از اینکه به نظر می‌رسد نمی‌توانید ذهن خود را کنترل کنید نگران هستید. اما بهتر است بدانید که این مسئله قابل‌حل است و روش‌هایی وجود دارد که شما را از استرس و تباهی نجات داده و ذهنتان را پاک‌سازی و آرام می‌سازد. اولین و در عین حال مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه شود، این است: در تفکر بیش از حد به‌ندرت علل آن موردتوجه قرار می‌گیرد. این یعنی چه؟ 

خواندن کتاب فکر و خیال را کنار بگذار! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان به‌ویژه کسانی که دچار مشکل بیش‌اندیشی یا همان تفکر بیش از حد هستند، با خواندن کتاب و درک مطالب بیان‌شده و به‌کارگیری و تمرین هم‌زمان تکنیک‌های ارائه‌شده می‌توانند بر این مشکل فائق آیند و زندگی آرام‌تری را تجربه کنند.

بخشی از کتاب فکر و خیال را کنار بگذار!

«در فرایند استرس‌زدایی، مهم‌ترین هدف ما این است که مشخص کنیم هنگام تفکر بیش از حد دقیقاً در ذهن ما چه می‌گذرد. یعنی فرایندهایی که هم‌زمان با شروع تفکر بیش از حد در ما به وجود می‌آید را شناسایی کنیم. وقتی بتوانیم روند کار را به‌طور واضح ببینیم، می‌توانیم اقدامات آگاهانه‌ای را به کار ببندیم. اما نقطهٔ شروع اصلی کجاست؟ آگاهی.

ما این فصل را با اصول غلبه بر تفکر بیش از حد و مدیریت استرس شروع خواهیم کرد، اما قبل از هر چیزی، مهم‌ترین مسئله این است که آگاهی خود را حفظ کنیم. آگاهی نشخوار ذهنی نیست، با این حال: وقتی آگاه باشیم، بدون قضاوت، وابستگی و یا مقاومت، صرفاً توجه خود را به تجارب درونی و بیرونی خود معطوف می‌کنیم. ما می‌توانیم این آگاهی را در خودمان با «بررسی» منظم حواس بدنی، افکار و احساسات خود، با اطمینان حاصل‌کردن از این‌که سبک زندگی ما در راستای تأمین نیازهای ماست و هم‌چنین با گنجانیدن نوعی ذهن‌آگاهی در زندگی روزمره، در خود پرورش دهیم.

فرض کنید پایان یک روز طولانی است و خسته‌اید. صبح دیر به جلسه رسیده‌اید و با یکی از همکاران خود مشاجره کرده‌اید. علاوه بر این‌ها کارهای زیادی به شما سپرده شده، کارگران ساختمانی هم کل روز در بیرون با سروصدای زیاد شما را دیوانه کرده‌اند. در نهایت لیست کارهایی که باید انجام دهید آن‌قدر طولانی است که احساس می‌کنید نزدیک به نقطه انفجار هستید. آن‌وقت نامزد شما برای شما پیام محرمانه می‌فرستد که «باید با هم صحبت کنیم».

زمانی که استرس این‌گونه روی هم جمع می‌شود، به نظر می‌رسد کاملاً طاقت‌فرسا باشد. درست مانند این است که انگار شما بازی فوق‌العاده سریع تتریس (خانه بازی) را انجام می‌دهید، در این بازی نمی‌توانید درست فکر کنید، زیرا قبل از این‌که بخواهید فکر کنید با یک چالش دیگر روبه‌رو می‌شوید و یک بحران دیگر توجه شما را به خود جلب می‌کند. اگرچه اغلب تصور می‌شود هیچ کاری در مورد استرس نمی‌توانید انجام دهید (خود این فکر به‌تنهایی تنش‌زا است!)، همیشه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید جلو آن را بگیرید، نفس عمیقی بکشید و توجه کنید که چه اتفاقی دارد می‌افتد.»







نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱۶۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان