دانلود و خرید کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی رشید رکابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی اثر رشید رکابیان

کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی

کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی نوشتهٔ رشید رکابیان و جواد یوسفی است. این کتاب را نشر گنجور منتشر کرده است.

درباره کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی

امنیت یک ملت دربرگیرندهٔ وحدت سرزمینی، ثبات رژیم، درک شناخت ستیز منافع ملی و بین‌المللی و تأمین و تحفظ حیات ساکنین در برابر تهدید عمل و یا موقعیتی است که به هر طریقی به مسیر زندگی آنان لطمه وارد می‌کند و به بیان دیگر امنیت ملی ممکن است به توانایی یک ملت در نگهداری و حفظ قانونی و تأکید بر هویت اصیل خود در زمان و مکان، اطلاق شود.

اسلام همواره امنیت را یکی از اصول زندگی و حالتی اجتناب‌ناپذیر در زندگی جمعی و عنصری ضروری از بهره‌وری از مزایا و مواهب حیات و نیز زمینه‌ساز تکامل و ارتقای بشر تلقی کرده و از آن به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین آرمان‌های بشری و الهی یاد کرده است. امنیت ملی از نظر مفهومی به مسئولیت ملی دولت‌ها در جهت کسب و تأمین ایمنی روانی و مادی برای مردم تحت حاکمیت خویش اشاره دارد تا از تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم ناشی از قدرت‌های داخلی و خارجی نسبت به بقای رژیم، نظام شهروندی و شیوهٔ زندگی شهروندان خود ممانعت به عمل‌آورند.

کتاب امنیت سیاسی در روابط بین‌الملل از منظر متون دینی به خوانندگان کمک می‌کند امنیت سیاسی را از نگاه متون دینی بررسی کنند و بتوانند نگاهی دقیق به علوم‌انسانی اسلامی داشته باشند. 

خواندن کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب امنیت سیاسی در روابط بین الملل از منظر متون دینی

«تهدیدات باز دارای تعاریف متعددی است و تهدید معمولاً با توجه به شرایط و زمان‌ها فرق می‌کند در جوامع بدوی امنیت به معنای حفظ جان بود و تهدید امنیت در واقع طبیعت بود. در گفتمان کلاسیک (جامعه مدنی) امنیت به مرور زمان با تشکیل جامعه به معنای حفظ بقا و موجودیت معنا پیدا می‌کند. و اینجا در واقع تهدید جنگ است.

در گفتمان فرامدرن، دوره‌ای که جامعه ملی شکل گرفت، امنیت به کسب قدرت تعریف می‌شود. و قدرت‌طلبی منشأ اصلی تهدید است. تهدید در اینجا می‌تواند فرهنگی، اقتصادی باشد و تهدید در واقع جهانی باشد.

در نزد نخبگان تهدید معانی متعددی پیدا می‌کند. یکی تهدید را اقتصادی، یکی نظامی و دیگری فرهنگی می‌پندارد. اما انواع تهدید به اعتبارهای گوناگون مورد بحث قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

الف: به اعتبار هدف.

تهدید برای کسب امتیاز.

تهدید برای باج‌خواهی سیاسی.

تهدید برای بازدارنگی.

ب: به اعتبار نوع کنش‌های مسلط.

تهدید مبتنی بر کنش‌های عقلانی معطوف به هدف.

تهدید مبتنی بر کنش‌های عقلانی معطوف به ارزش.

تهدید مبتنی بر کنش‌های غیرعقلانی معطوف به عاطفه.

تهدید مبتنی بر کنش‌های غیرعقلانی معطوف به سنت.

ج: به اعتبار موضوع.

تهدیدات سیاسی.

تهدیدات نظامی.

تهدیدات اقتصادی.

تهدیدات فرهنگی ـ اجتماعی.

توانایی‌ها، نیات و اقدامات دشمنان بالفعل و بالقوه (داخلی و خارجی) برای ممانعت از دستیابی موفقیت‌آمیز خودی به علائق و مقاصد امنیت ملی یا مداخله به نحوی که نیل به این علائق و مقاصد به خطر بیفتد. تعریف مورد نظر در پایان‌نامه، تعریف مذکور می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان