دانلود و خرید کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟ جوزف فراری ترجمه مهدی اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟ اثر جوزف فراری

کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟

معرفی کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟

کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟ نوشتهٔ جوزف فراری و ترجمهٔ مهدی اکبری و حانیه یاورزاده و سلیمه قارونی است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمایی برای رهایی از احساس پشیمانی در انجام تکالیف است.

درباره کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟

اهمال‌کاری چیزی بسیار فراتر از یک تأخیر ساده است. به کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟ اعتماد کنید، چیزی که قرار است بخوانید، یک مدل روان‌شناسی زرد مثل «آزمون‌های شخصیت‌شناسی» که در مجلات پیدا می‌کنید، نیست. این کتاب نمی‌تواند یک ابزار تشخیصی به شما پیشنهاد بدهد تا با انجام یک آزمون کوتاه، تعیین کنید اهمال‌کاری دارید یا خیر. نویسندگانی که چنین کاری می‌کنند و پرسشنامه‌های مخصوصی را بدون پشتیبانی علمی برای بخش‌های مختلف آنها، به شما ارائه می‌دهند، فقط دارند گمراهتان می‌کنند. همان‌طور که خواهید دید، بسیاری از افراد، اغلب اهمال‌کاری می‌کنند و اهمال‌کاری آنها، تقریباً به صورت تکانشی است؛ بنابراین، این کتاب می‌خواهد به شما شانس این را بدهد که ببینید آیا در نیم‌رخ اهمال‌کارانه، قرار می‌گیرید یا خیر. سپس به شما راهکارهایی فرا می‌دهد تا از احساس پشیمانی در انجام تکالیفْ رهایی پیدا کنید.

خواندن کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر اهمال‌کار هستید، به درک جدیدی از آنچه انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید، می‌‌رسید. اگر اهمال‌کار نیستید، از اینکه زمانی را برای مطالعهٔ این کتاب می‌گذارید، پشیمان نمی‌شوید. این کتاب برای همهٔ شماست.

بخشی از کتاب چگونه از شر اهمال کاری رهایی یابیم؟

«بر طبق افسانه‌ای که راجع به انقلاب فرانسه گفته می‌شود، کارگران روستایی در کارخانه‌ها، کفش‌های چوبی خود را لای چرخ ماشین‌آلات قرار می‌دادند تا تولید را متوقف کنند. در زبان فرانسوی این کفش‌های روستاییان «Sabot» نام داشت و به این شورشیان «saboteurs»، گفته می‌شد. عمل تخریب اموال که توسطِ این دشمنان ملت صورت می‌گرفت، «sabotage» یعنی خرابکاری نام داشت. امروزه روان‌شناسان از اصطلاح خود-تخریبی برای موقعیت‌هایی استفاده می‌کنند که در آن افراد عمداً از عملکردهای خودشان برای رسیدن به نتایج موفقیت‌آمیز، جلوگیری می‌کنند.

شاید فکر می‌کنید که اهمال‌کاری، مفید است. باعث می‌شود تا به زندگی خود ادامه داده و انگیزه بگیرید تا تکالیف آینده‌تان را انجام دهید. حتی یک «بهانهٔ» خوب به شما می‌دهد تا تکالیفی که چندان کامل نیستند را انجام ندهید. حالا شما برای هر شکست احتمالی یک بهانهٔ خوب، قابل‌باور و قابل‌قبول دارید. حقیقت این است که اهمال‌کاری شما، یک تکنیک خود-تخریبگرانه است و روان‌شناسان اهمال‌کاری را یک راهبرد خود-ناتوان‌ساز می‌نامند. پس شما به عنوان فردی اهمال‌کار، درگیر رفتارهای خود-ناتوان‌ساز هستید. بیایید این مفهوم را بررسی کنیم.

خود-ناتوان‌سازی، یک الگوی رفتاری است که اواخر دههٔ ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی برای اولین بار به صورت سیستماتیک، توسط روان‌شناسان اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفت. این پژوهش‌ها نشان داد که وقتی به افراد فرصت داده می‌شود، در واقع خودشان موانعی را بر سر راه خود قرار می‌دهند تا از انجام موفقیت‌آمیز تکلیفی که بر عهده دارند، جلوگیری کنند (مانند شورشیان فرانسوی که کفش‌های چوبی خود را لای چرخ‌دنده ماشین‌آلات کارخانه‌ها قرار می‌دادند). وقتی افراد مطمئن نیستند که آیا می‌توانند عملکرد موفقیت‌آمیز خود را در آینده حفظ کنند یا خیر؛ فعالانه به دنبال موانعی می‌گردند تا بتوانند عملکرد ضعیف خود را تقصیر آن موانع بیندازند.

جنت، وکیلی است که در یک سری از پرونده‌های دادگاه، پیروز شده است. با این حال مطمئن نیست که بتواند به این روند موفقیت‌آمیز ادامه دهد. جنت به صورت آگاهانه و ناآگاهانه، موانعی را بر سر راهش قرار می‌دهد تا مانع موفقیت‌های او در آینده شود:او انتخاب می‌کند که به جای نوشتن و آماده کردن یک خلاصهٔ دعوی که برای پرونده‌اش مهم است، به بازی‌های ویدئویی بپردازد. او با تأخیر دادخواستش را تنظیم می‌کند و نمی‌تواند به موقع برای پرونده‌اش حاضر شود. حالا اگر عملکرد خوبی در محاکمه نداشته باشد؛ به جای آن‌که خودش را به خاطر احساس ناامنی و عدم اعتمادبه‌نفس سرزنش کند؛ می‌تواند موانعی که برای از دست دادن پرونده‌اش ساخته بود را مقصر بداند:این واقعیت که او با توجه به تکالیف دیگری که بر عهده داشته، مقدار زمان کافی برای آماده شدن در اختیار نداشته است.»

نظرات کاربران

ELHAM MOEIN
۱۴۰۲/۰۷/۱۹

خوب راستش واقعا پشیمون شدم که بابتش نزدیک پنجاه تومان پول دادم .فکر می کردم چیزهای مهم تری واسه گفتن داشته باشه اما نداشت !همون حرفهایی که در هر کتابی راجع به اهمال کاری بهش برمی‌خورید رو عنوان کرده بود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
این زمان نیست که باید مدیریت شود، بلکه این خودِ ما هستیم که باید به‌طور مؤثرتری مدیریت شویم.
z.mandegari
اهمال‌کاری صرفاً ناتوانی در مدیریت زمان نیست. اهمال‌کاری به شیوه‌های مختلف مانع شادی شما می‌شود.
z.mandegari
توانایی تغییر، در درون شما است. شما این قدرت را دارید که جلوی اهمال‌کاری را بگیرید.
z.mandegari
تغییر مسیر زندگی، غم‌انگیز نیست. آنچه ناراحت‌کننده است، از دست دادن شوق و شور زندگی است.
z.mandegari
:آدم و حوا اولین انسان‌هایی بودند که بهانه آوردند! آنها گفتند که از خواست خداوند اطاعت نکردند اما نه به این دلیل که می‌خواستند تا در بهشت، کارها را به روش خودشان پیش ببرند، بلکه به دلیل اینکه شیطان به شکل ماری درآمده بود و آنها را وادار به خوردن سیب کرد. به قول فیلیپ ویلسون، کمدین معروف دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، «شیطان مجبورم کرد که آن کار را انجام دهم». چنین حرفی، بهانه‌تراشی است:«تقصیر من نیست، می‌توانم فرد دیگر یا چیز دیگری را مقصر شکست خود بدانم».
آپاچی زرد

حجم

۲۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان