دانلود و خرید کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) دونالد باوکوم ترجمه عباس موزیری
کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) اثر دونالد باوکوم

کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

معرفی کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) نوشتهٔ دونالد باوکوم و دوگلاس اسنایدر و کریستینا کوپ‌ گوردون و ترجمهٔ عباس موزیری و فاطمه نادری است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

به باورِ درمانگران و پژوهشگران پیشتازِ زوج‌درمانی، کتاب حاضر رویکرد درمانیِ سه‌مرحله‌ای بی‌نقصی را به درمانگرانی عرضه می‌کند که با زوج‌هایی کار می‌کنند که درگیر پی‌آمدهای پیمان‌شکنی‌اند. کتاب، راهبردهای تجربی معتبری را برای کمک به درمانجویان ارائه کرده است که به کمک آن‌ها می‌توانند بر شوک اولیهٔ غلبه، چرایی و چگونگی موضوع را درک کرده و قبل از هر اقدامی علایقشان را واکاوی کنند.

کتاب «رهایی از پیمان‌شکنی زناشویی؛ راهنمای درمانگران» حاوی مثال‌ها و تکلیف‌هایی ‌است که هم در جلسهٔ درمان و هم در خانه قابل استفاده است.

ترجمهٔ این کتاب را عباس موزیری، دانشجوی دکتری مشاوره از دانشگاه علامه طباطبایی و فاطمه نادری، کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه علامه طباطبایی انجام داده‌اند. دکتر باقر ثنایی، استاد مشاورۀ خانواده و ازدواج از دانشگاه خوارزمی بر این کتاب مقدمه نوشته است. این کتاب با مجوز رسمی ترجمه از Guilford Publication است.

خواندن کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ درمانگران، زوج‌درمانان و پژوهشگران حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)

«الگوی پیمان‌شکنی بر حسب همسران پیمان‌شکن و آسیب‌دیده، و بافت ارتباطی که پیمان‌شکنی در آن اتفاق می‌افتد متفاوت است. مثلاً به این موقعیت‌ها توجه کنید:

- کسری و هلن هر دو می‌گویند که ازدواج پانزده‌ساله‌شان شاد و خوشبخت بوده است. اخیراً هلن متوجه شده که کسری سال گذشته با همکارش در یک شهر دیگر رابطه داشته است. گرچه هیچ‌کدام قصدِ طلاق ندارند، امّا کسری نمی‌خواهد به رابطهٔ دوّمش پایان دهد.

- سال‌ها است که مریم از نادر می‌خواهد برای ایجاد صمیمیت بیش‌تر در رابطهٔ زناشویی‌شان به زوج‌درمانی مراجعه کنند. بعد از سال‌ها بی‌توجهی، مدتی است که مریم درگیر رابطهٔ جنسی با مرد مطلقه‌ای شده که او را در مدرسهٔ دخترش ملاقات کرده بود.

- دو ماه قبل کمند متوجه شد که شوهرش مازیار، پس از یک مهمانی با همکارانش، با دوست قدیمی‌اش رابطهٔ جنسی داشته است. هرچند مازیار به‌شدت احساس پشیمانی می‌کند، امّا برای کمند حتی بودن کنار مازیار هم دشوار است.

- طی ۵ سال گذشته، کامران سه‌بار اقدام به پیمان‌شکنی کرده است که هر کدام چندماه طول کشیده، و هربار با قولی که برای وفاداربودن می‌داده ماجرا تمام شده است. مژده نمی‌خواهد به ازدواجش خاتمه دهد امّا اعتمادش را به قول‌های کامران و توانایی او برای تغییر ازدست داده است.

- لادن ۳۵ سال پیش ازدواج کرده، و در کنار سلامت جسمانی از زندگی پرطراوتش لذت برده است. شوهرش بنیامین، هفت سال از لادن بزرگ‌تر است و پنج سال گذشته افسرده بوده است و از درمان نیز امتناع می‌کند. اخیراً لادن درگیر رابطه با فرد دیگری شده است. مردِ زن‌مردهٔ گرم‌مزاجی که نه تمایلی به برقراری رابطهٔ متعهدانه دارد و نه می‌خواهد در رابطهٔ زناشویی لادن دخالت کند.

- رامین پنج سال پیش متوجه پیمان‌شکنی آرام شد، و آرام بی‌معطلی به رابطه‌اش خاتمه داد. هر دو توافق کردند که آن را فراموش کنند و هرگز در موردش صحبت نکنند. پس از آن، صمیمیت در رابطهٔ زناشویی‌شان کم‌تر و کم‌تر شد، و تعارض‌هایِ متعددی بدون علت آشکارْ بروز کرد. آنان می‌گویند عمدتاً به‌خاطر فرزندان‌شان باهم مانده‌اند.

- کیمیا بعد از کشف زندگی مشترک ده‌سالهٔ شوهرش فرید با یک زن، مدتی است که درمان انفرادی را دنبال می‌کند. او در مرحلهٔ شوک و عمیقاً افسرده است. آن‌قدر افسرده که به‌ندرت صبح‌ها می‌تواند از تخت‌خوابش برخیزد.

- اخیراً مهیار متوجه شده همسرش تانیا، با مردی که هرگز او را ندیده، رابطهٔ اینترنتی دارد. مردی که دو ساعت دورتر از آنان زندگی می‌کند. طبق آخرین ایمیل‌هایشان قصد داشته‌اند تا دو هفتهٔ دیگر در جایی خارج از شهر هم‌دیگر را ملاقات کنند. وقتی تانیا با آن ایمیل‌ها مواجه شد، به مهیار گفت تصمیمی برای رفتن نداشته است.

بافتاری که پیمان‌شکنی در آن رخ می‌دهد بسیار متنوع است، با این حال، مشاهدات بالینی و بررسی‌های تجربی مؤید آن است که کشف یا افشای پیمان‌شکنی پی‌آمدهای ویران‌گری دارد و می‌تواند عملکرد عاطفی و رفتاری هر دو همسر را مختل کند. حتی زوج‌درمانگران مجرّب نیز مکرراً مبهوت می‌مانند و برنامهٔ درمانی مشخص و مؤثری برای چنین زوج‌هایی ندارند. مداخله‌های زوجی استانداردِ موردِ استفاده برای زوج‌های آشفته احتمالاً ناکافی است و هیچ مداخله‌ای نیست که نسخهٔ شفابخش همهٔ زوج‌ها باشد، چراکه پویایی‌های پیمان‌شکنی زوج‌ها مانند نمونه‌هایی که پیش‌تر گفتیم متفاوت است. بعضی از زوج‌ها، خاصّه آنانی که در مراحل ابتدایی پس از افشای پیمان‌شکنی هستند، از نظر رفتاری و عاطفی خارج از کنترل‌اند؛ چیزی که این زوج‌ها به آن نیاز دارند تا بحران را مدیریت کرده و وضعیت را خراب‌تر نکنند بازداری‌های شدید و مسئله‌گشایی است. از سوی دیگر، برخی زوج‌ها از نظر عاطفی از هم دورند، که در مورد آنان راهبردهای ابراز هیجان و کاوش در تعارض‌های پنهان ضروری خواهد بود. به‌علّت پیچیدگی این مسئله، بسیاری از زوج‌درمانگران، هم‌چون زوج‌هایی که تحت درمان‌اند، احساس درهم‌شکستگی و ناامیدی می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان