دانلود و خرید کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان دونالد واکر ترجمه محمدرضا محمدی
کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان اثر دونالد واکر

کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

معرفی کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان نوشتهٔ دونالد واکر و ویلیام هاثوی و ترجمهٔ محمدرضا محمدی (فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان و استاد روان‌پزشکی) و مریم سلمانیان (عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات روان‌پزشکی و روان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران) و سوده آقامحمدی در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

درباره کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان راهنمای ادغام مداخلات معنوی در روان‌درمانی با کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها است. این مداخلات، برای طیف وسیعی از موقعیت‌ها، مشکلات و نظام‌های اعتقادی مراجعان، مناسب است. در این کتاب، فصل‌های مشخصی به کاربرد دعا، بخشش، پذیرش، خودآگاهی معنوی، متون مقدس، و تصاویر خدا در درمان، اختصاص داده شده است. در این فصول، مطالعات موردی و موضوعات اخلاقی نیز مطرح شده‌اند.

این کتاب، اقدامی نوآورانه و منبعی ارزشمند برای درمانگرانی است که با طیف متنوع معنوی از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها، کار می‌کنند.

به‌طورکلی، مداخلات معنوی در روان‌درمانی کودک و نوجوان، کتابی منحصربه‌فرد با ۳ ویژگی قابل‌توجه است. ویژگی اول این کتاب این است با استفاده از پژوهش‌های قبلی، بحثی قوی در فهم و کار با مراجعان مذهبی با هر سنی، ارائه می‌کند. ویژگی دوم آن کمک به متخصصان بالینی است تا دیدگاه پژوهشی روان‌شناسی مذهب و معنویت و روان‌­درمانی کودک و نوجوان را با برنامه­‌های کاربردی عملی، ادغام کنند و سومین ویژگی این کتاب ارائهٔ روش‌های مفید و کاربردی برای متخصصان مبتنی بر مطالعات موردی و حمایت‌های نظری است.

خواندن کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مداخلات معنوی در روان درمانی کودک و نوجوان

«آتن و دیگران (۲۰۱۱) جستجوی اکتشافی سودمندی را برای دسته‌بندی رویکردهای مداخلات معنوی، در مشاوره و روان‌درمانی ارائه داده‌اند. آتن و دیگران در استفاده از این دسته‌بندی‌ها که پیش‌تر به‌وسیلهٔ ورثتینگتون (۱۹۸۶) تعریف شده و توسط پست و وید (۲۰۰۹) موردبررسی قرارگرفته بود، دریافتند که مداخلات معنوی می‌تواند به یکی از این سه گروه تعلق داشته باشددستهٔ اول، دربرگیرندهٔ مداخلات سکولار است که می‌تواند با هدف تقویت باور مذهبی فرد مورداستفاده قرار گیرد. این نوع مداخله هیچ‌گونه محتوای معنوی روشنی ندارد و هدف از به‌کارگیری آن، دست‌یابی به هدفی معنوی است. برای نمونه، در کار با مادر کودکی که پیش‌تر درباره‌اش توضیح دادم، می‌توانستم از درمان مداخله‌ای مادر-کودک (PCITایبرگ و باسینگ، ۲۰۱۰) برای کمک به مادر استفاده کنم تا این روش بتواند رفتار کودک را اصلاح کند. PCIT (درمان مداخله‌ای مادر-کودک) می‌تواند به‌عنوان هدفی معنوی برای مادر تعریف شود (برای مثال آموزش کودک برای داشتن رفتاری هم سو با باور مادر). باوجوداین، با تعدیل شفاف PCIT برای استفاده در دنیای سکولار و لحاظ کردن محتوای معنوی آن، این مداخله برای پاسخ به هدف معنوی، همچنان سکولار باقی خواهد ماند.

دستهٔ دوم از مداخلات معنوی، شامل تکنیک‌های سکولاری است که اصلاح و تعدیل شده تا محتوای معنوی و مذهبی روشنی را در برگیرد. نمونهٔ این دسته از مداخلهٔ معنوی شامل اصلاح PCIT برای در برگرفتن محتوای معنوی است؛ مانند ارجاع به متون مقدس متناسب با گرایش‌های مذهبی و معنوی بیمار. در فصل هفتم ضمن ارجاعات مشخص نویسنده به متون مقدس، نمونه‌هایی از این نوع مداخله ارائه شده است که به حمایت از به‌کارگیری توجه گزینشی به‌عنوان یک مداخله، به‌جای تنبیه بدنی کودکان توسط والدین اشاره دارد.»

پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد
گروه نویسندگان
بازی های آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه، جلد دوم (۸ تا ۱۲ سال)
منیره عابدی
آشنایی با مفاهیم قرآنی (جلد اول)
عبدالحسین فخاری
روان شناسی سلامت (جلد دوم)
جین اگدن
طرحواره درمانی برای زوج ها
چیارا سیمونه دی فرانچسکو
خانواده‌درمانی: ۱۰۰ نکته‌ی کلیدی و فنون
مارک ریوت
پرسش های چهارگزینه ای ریاضی و آمار جامع رشته انسانی (دهم، یازدهم و دوازدهم)
علی شهرابی
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (کتاب تمرین)
فیلیپ کندال
راهبردهای روانشناختی تبلیغ؛ چگونه تبلیغ نکنیم!
عبدالعظیم کریمی
تجربه های علمی شگفت انگیز (ماده)
راب آیوز
قوانین معنوی موفقیت
نورمحمد بامری
مامان دیوید همیشه می گوید: نه، دیوید!
دیوید شنان
دختر خاکستر و هیولای زغالی
جاناتان آکسییر
نظام نامه‌ی حرب
مرتضی سرهنگی
در اعماق نیفل هایم
مریم ملایی
خواب‌های خوش نوجوانی
محمدرضا سرشار
روان شناسی تربیتی در هزاره سوم
الهه حجازی

نظرات کاربران

Miss Bahare
۱۴۰۱/۰۸/۰۸

کتاب ارزشمندیه تو جامعه ای که فکرمیکنم منشأ بیشتر اختلالات هیجانی ما در اثر کمبود و یا کاهش معنویت هست کتاب های زیادی باید در خصوص مداخلات معنوی و حتی معنویت درمانی نوشته بشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان