دانلود و خرید کتاب دختری در قطار پائولا هاوکینز ترجمه لیلا قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز

کتاب دختری در قطار

انتشارات:انتشارات شانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار نوشتهٔ پائولا هاوکینز و ترجمهٔ لیلا قاسمی است. انتشارات شانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان، قصهٔ زنی به نام «راشل» را روایت می‌کند که در وجوه مختلف زندگی خود با شکست روبه‌رو شده است.

درباره کتاب دختری در قطار

رمان دختری در قطار، زندگی راشل را به ما نشان می‌دهد؛‌ همسر سابق او «تام»، او را به‌خاطر زنی دیگر ترک کرده است و راشل را دررابطه‌با خودش دچار تردید کرده است.

راشل بی‌اختیار به الکل و رؤیاپردازی پناه می‌برد. او، هر روز، با قطاری به لندن می‌رود. راشل در این رفت‌وآمدها، متوجه زوجِ ظاهراً شاد و سرخوشی می‌شود؛ در همین بین، روزنامه‌ها خبر گم‌شدن زنی به نام «مگان» را منتشر می‌کنند؛ مگان، معشوقهٔ تام است.

آیا راشل در این میان تقصیری داشته؟ سرنوشت این زن گمشده، چه ارتباطی به ازدواج ناموفق تام و راشل دارد؟

پائولا هاوکینز، رمان دختری در قطار را از خلال روایت داستانی پیچیده و مرموزی ارائه کرده و ماهرانه به واکاوی سویه‌های تاریک و روشنِ کاراکترهای قصه پرداخته است.

شخصیت‌های این رمان، کم‌وبیش، شبیه همان آدم‌هایی هستند که هر روز با آنها برخورد می‌کنیم؛ مردان و زنانی که اسیر ناملایمات زندگی، خیانت‌ها و ناراستی‌های دیگران و البته ضغف‌های اخلاقی خود هستند و برای فرار از وضعیت دشواری که در آن قرار دارند، گاه دست به اعمالی می‌زنند که موقعیت آنها را به‌مراتب سخت‌تر هم می‌کند.

یکی از وجوه متمایزکنندهٔ این رمان، فرمِ تازهٔ آن است:‌ دختری در قطار، از یادداشت‌های پراکنده‌ای تشکیل شده که هر یک تاریخ و نویسنده‌ای جدا دارند؛ به‌بیان‌دیگر، داستان نه از زبان یک شخصیت یا راوی، بلکه از زبان چند کاراکتر اصلی کتاب روایت می‌شود. این تعدد راوی ساختاری معماواری به کتاب بخشیده و خواننده را به‌شدت به کشف راز نهایی داستان ترغیب می‌کند.

خواندن کتاب دختری در قطار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب دختری در قطار

«قطار تکانی می‌خورد و ریل‌ها را می‌ساید. صدای ناهنجاری ایجاد می‌کند و به حرکتِ خود ادامه می‌دهد. انبوه لباس‌ها از جلوی نگاهم ناپدید می‌شود و ما با سرعتی به آهستگی سرعتِ یک دونده به سمتِ لندن روانه می‌شویم.»

معرفی نویسنده
پائولا هاوکینز

پائولا هاوکینز در ۲۶ آگوست ۱۹۷۲ در سالزبری، رودزیا زیمبابوه به دنیا آمد و بزرگ شد. جایی که پدرش استاد اقتصاد و روزنامه‌نگار بود. در هفده‌سالگی به همراه خانواده به لندن نقل مکان کرد. او در دانشگاه آکسفورد اقتصاد، فلسفه و سیاست خواند و کار خود را در اواسط دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک روزنامه‌نگار مالی برای تایمز لندن آغاز کرد. او تا سال ۲۰۰۴ با روزنامه‌ی تایمز بود، سپس تا سال ۲۰۰۹ به عنوان روزنامه‌نگار آزاد کار کرد.

نظرات کاربران

مهشید
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

کتابی خواندنی که به دلیل جنایی بودن کمی اضطراب به همراه دارد ولی ارزش خواندن دارد از خواندن آن لذت بردم

..nu
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

کتاب هیجان بسیار پایینی دارد، پر از تکرااااارِ ملال آورِ احساسات و فراموشی یه فرد الکلی و پر از ارتباطاتِ بی منطق

d_vc_
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

عاشق این رمانم واقعا دلنشینه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان