دانلود و خرید کتاب ارزیابی عملکرد دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه مسعود سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ارزیابی عملکرد

کتاب ارزیابی عملکرد اثر دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد است که با ترجمهٔ مسعود سلطانی در انتشارات آریانا قلم منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ کتاب‌های همراه مدیران است.

دانشکدهٔ کسب‌وکار هاروارد با شناسایی نیاز مدیران امروزی، مجموعه‌ای را با عنوان کتاب‌های همراه؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه، منتشر کرده است که در آنها برترین استادان مدیریت نکات، راهنمایی‌ها و درس‌هایی از سال‌ها تجربه و مشاورهٔ خود را به زبانی ساده بیان کرده‌اند. این کتاب‌ها راهنمای ساده و قابل فهمی برای همهٔ مخاطبان است تا درک بهتری از موضوعات مختلف مدیریتی در چالش‌های روزانهٔ خود داشته باشند.

درباره کتاب ارزیابی عملکرد

این کتاب مجموعه‌ای از راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه است و با مشخص‌کردن شاخص‌های ارزیابی، شناسایی نواقص و اجتناب از خطاهای مرسوم سعی دارد کسب‌وکارها را به مسیر درست هدایت کند. 

در زمانه‌ای که رقابت و تغییرات سریع شدت گرفته است، سازمان‌ها ناگزیرند پیوسته به بهبود عملکردشان بیندیشند. توانایی سازمان‌ها در خلق نتایج مهم کسب‌وکار مثل افزایش ارزش سهام‌دار، وفاداری بیشتر مشتری‌ها، فرایندهای کاراتر و پاسخ‌گوتر و کارکنان بهره‌ورتر و همسو با اهداف استراتژیک از جمله مواردی است که همه سازمان‌ها به دنبال آن هستند. اما چیزی که اندازه گرفته نشود، امکان مدیریت ندارد. مدیران بدون پایش تغییرات شاخص‌های کلیدی عملکرد متوجه نمی‌شوند که شرکت در شرایطی است که می‌تواند ارزش بیشتری به سهام‌داران بدهد یا نه. یک مدیر نقشی حیاتی در سنجش عملکرد دارد. این کتاب توضیح می‌دهد سنجش عملکرد چگونه کار می‌کند، چگونه رویکردی نظام‌مند به آن داشته باشید و چگونه از اشتباه‌های رایج در این حوزه پرهیز کنید.

خواندن کتاب ارزیابی عملکرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این مجموعه برای مدیران، کارشناسان و فعالان کسب‌وکار مفید خواهد بود. 

بخشی از کتاب ارزیابی عملکرد

«سنجش عملکرد به چه معناست؟

آیا تاکنون بسکتبال بازی کرده‌اید، دوچرخه‌سواری کرده‌اید و یا در ورزش فردی یا تیمی شرکت کرده‌اید؟ دوست دارید عملکردتان را رصد کنید، حتی اگر به همین سادگی باشد که بگویید «من این بار سریع‌تر از قبل دویدم» یا «در این بازی ۴ امتیاز بیشتر از آخرین بار بدست آوردم.»

چرا به دنبال امتیاز یا نمره‌دهی به عملکرد خود هستید؟ شاید شما نیز مثل بسیاری از مردم، به دنبال عملکرد مناسب بوده یا نتیجه‌محور هستید. شاید هم تنها دلیل این که به دنبال امتیاز هستید، روحیه رقابتی شما باشد. می‌خواهید بدانید عملکردتان بهتر شده یا اوضاع بدتر شده است؛ دستاوردهای اخیر شما در مقایسه با بهترین دستاوردهایتان چه وضعیتی دارد؟ می‌خواهید بازخوردی از کارتان داشته باشید؟

سازمان‌ها نیز به دنبال پایش تغییرات عملکرد خود هستند و لازم است که این گونه هم باشد. واحدها، گروه‌ها و افراد سازمان نیز، خواستار رصد عملکردشان هستند. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به نیاز سنجش عملکرد کسب و کار خواهیم داشت.

چرا عملکرد کسب‌وکار را می‌سنجیم؟

سازمان‌ها به دلایل متعددی عملکردشان را می‌سنجند. در ادامه برخی از این دلایل آمده است.

بهبود. شرکت‌ها با پایش عملکردشان می‌توانند مشکلاتی مثل کاهش وفاداری مشتری، افزایش نیافتن سود یا ناکامی کارمندان مستعد را متوجه شوند.

برنامه‌ریزی و پیش‌بینی. سنجش عملکرد برای بررسی میزان پیشرفت به کار می‌آید، سازمان‌ها با سنجش عملکرد متوجه می‌شوند که آیا اهدافشان محقق شده است و یا این که باید بودجه و پیش‌بینی‌هایشان را بازنگری کنند.

رقابت. وقتی شرکت‌ها عملکردشان را با رقبایشان یا صنعت مقایسه می‌کنند، نقاط ضعف خود را متوجه می‌شوند و برای بهتر شدن مزیت رقابتی خود، آن‌ها را بهبود می‌دهند.»

۱‍۱۴ ایده‌ی کسب‌وکار میلیونی با کمترین سرمایه اولیه
سعید تقدسی
سنجه ها، شاخص های کلیدی عملکرد و نشان گرهای مدیریت پروژه
هارولد کرزنر
مدل های درآمدی و کسب و کار با رویکرد بازار ایران (جلد اول)
مهدی علیپور سخاوی
مدل های درآمدی و کسب و کار با رویکرد بازار ایران (جلد دوم)
مهدی علیپور سخاوی
مدل های درآمدی و کسب و‌ کار با رویکرد بازار ایران (جلد سوم)
مهدی علیپور سخاوی
مدیریت فرآیندهای کسب و کار (جلد ۱)
ماتیاس وسکه
مقدمه‌ای بر Microsoft Power BI
آلبرتو فراری
مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه
کوری کوگن
مدیریت زنجیره تأمین
سونیل چوپرا
تفکر استراتژیک
دانشکده کسب و کار هاروارد
بودجه ریزی بر مبنای عملکرد؛ تئوری و مدل پیاده سازی
عادل آذر
تفکر طراحی در کسب و کار
جین لیدکا
تمرکز بر مشتری
دانشکده کسب و کار هاروارد
خلق مدل کسب و کار
الکساندر استروالدر
مدیریت منابع انسانی هوشمند مبتنی بر داده ها
برنارد مار
مدیریت پروژه
دانشکده کسب و کار هاروارد
هدف گذاری
دانشکده کسب و کار هاروارد
مسیر شغلی
دانشکده کسب و کار هاروارد
شناخت کارآفرینانه
دین شپرد
مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان
استیون براگ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان