دانلود و خرید کتاب بچه های حمزه (جلد اول) مسعود ده نمکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بچه های حمزه (جلد اول) اثر مسعود ده نمکی

کتاب بچه های حمزه (جلد اول)

معرفی کتاب بچه های حمزه (جلد اول)

کتاب بچه های حمزه (جلد یک): کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا (ع) لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در دفاع مقدس؛ خرداد ۱۳۶۵ ـ شهریور ۱۳۶۷ نوشته مسعود ده‌نمکی است. این کتاب را انتشارات روایت ۲۷ بعثت منتشر کرده است.

درباره کتاب بچه های حمزه (جلد اول)

گردان حمزه سیدالشهدا جزء اولین گردان‌هایی بود که پس از تأسیس تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله در دی‌ماه سال ۶۰ تشکیل شد و تا پایان هشت سال دوران پر از افتخار دفاع‌مقدس از گردان‌های صاحب‌نام و عملیاتی لشکر ۲۷ بوده است. نکته جالب‌توجه در مورد گردان حمزه سیدالشهدا این بود که هیچگاه در طول دوران دفاع‌مقدس منحل نشد و در عملیات‌های اصلی که لشکر در آن عملیات‌ها مأموریت داشته و حضوری پررنگ داشته‌اند. گردان حمزه سیدالشهدا در ۱۶ عملیات اصلی؛ فتح مبین، الی بیت‌المقدس، رمضان، مسلم‌بن‌عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای یک، کربلای ۵، کربلای ۸، بیت‌المقدس ۲، بیت‌المقدس و مرصاد مشارکت داشته و در طول هشت سال دفاع مقدس دومرتبه در خط پدافندی شاخ شمیران، سه مرتبه در خط پدافندی مهران و در خط‌های پدافندی فاو، شلمچه و دوپازا مأموریت داشته است.

بهروز آذری و سید محمد مجتهدی فرماندهی کرده‌اند که محمود امینی نسبت به سایر فرماندهان، دوران طولانی‌تری را عهده‌دار مسئولیت هدایت گردان بوده است. مجموعه کتاب کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا ماحصل بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه با ۷۳ تن از افرادی است که در مقاطع مختلف در این گردان حضور داشته‌اند. پس از طی مرحله مصاحبه با منابع مذکور، متن کلیه مصاحبه‌ها بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی پیاده و پس از تایپ و ویرایش متن تفکیک بر اساس ترتیب زمانی حوادث و عملیات و تنظیم گردید.

خواندن کتاب بچه های حمزه (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

افراد علاقه‌مند به کتاب‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره مسعود ده‌نمکی

مسعود ده‌نمکی متولد ۴ فروردین ۱۳۴۸ در اهر، روزنامه‌نگار، نویسنده و کارگردان، فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد است. از ۱۶ سالگی تا ۱۹ سالگی را جبهه گذراند. در دهه ۷۰ از اعضای فعال انصار حزب‌الله بود و در همان زمان به‌عنوان روزنامه‌نگار در نشریه یالثارات و به‌عنوان سردبیر و مدیرمسئول در هفته‌نامه‌های شلمچه و جبهه و ماهنامه صبح دوکوهه فعالیت داشت. او فیلمسازی را از سال ۱۳۸۲ با مستند فقر و فحشا آغاز کرد. سپس فیلم مستند دیگری با نام کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟ را ساخت.

بخشی از کتاب بچه های حمزه (جلد اول)

«همت نیز مراحل عملیات و دستاوردهای آن را این‌گونه توضیح می‌دهد: این حمله، از دو سمت مریوان و نوسود، با هماهنگی از ۱۲ محور صورت گرفت. عملیات در مجموع بسیار خوب و هماهنگ انجام شده؛ به شکلی که از دوازده محور عملیاتی، ارتش عراق در هفت محور شکست خورد و مناطق تحت اشغال دشمن در این ۷ محور، به‌طورکلی به تصرف ما درآمد. همچنین برادران ما توانستند به داخل شهر طويلة عراقی نفوذ کنند و سه تانک عراقی را منهدم کرده، خدمه آن را به اسارت بگیرند. مناطق آزاد شده در این عملیات عبارت بودند از: پاسگاه طويله، ارتفاع ملگاه، ارتفاع پشغله، ارتفاع سمت چپ پاسگاه مرزی عراق و.... هفده سال بعد، در سال ۱۳۷۷ محسن رضایی میرقائد، درباره علل و عوامل سفر خود در دی‌ماه سال ۱۳۶۰ به منطقه عملیاتی محمد رسول‌الله با ایران و دیدار با متوسلیان و همت می‌گوید: ما برای پیاده کردن طرح عملیاتی موسوم به «کربلا» که بعدها فتح مبین نامیده شد. نیازمند به‌کارگیری تیپ‌های زیادی بودیم؛ ولی در عمل، تا آن زمان بیش از چهار تیپ در اختیار نداشتیم؛ لذا ما به راه افتادیم و سعی کردیم به محورهایی برویم که در مناطق مختلف جبهه‌ها آرایش و سازمان گرفته بودند؛ با این نیت که در این‌گونه مناطق، برادرهای قابل و باصلاحیت خودمان را پیدا کنیم و به آنها بگوییم که وقت آن رسیده است تا شما بیایید و یگان‌های رزمی بیشتری برای نیروی زمینی سپاه تشکیل بدهید. از جمله کسانی که دراین‌رابطه ذهن مرا به خودشان مشغول کرده بودند، حاج احمد متوسلیان - فرمانده سپاه مریوان و حاج همت - فرمانده سپاه پاوه - بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۹۳ صفحه

حجم

۳۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۹۳ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان