دانلود و خرید کتاب درنگی در نجف جواد کلاته عربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درنگی در نجف اثر جواد کلاته عربی

کتاب درنگی در نجف

ویراستار:سجاد محمدی
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درنگی در نجف

کتاب درنگی در نجف یکی دیگر از کتاب‌هایی است که در قالب سفرنامه اربعین به قلم جواد کلاته عربی در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است، کلاته عربی در این کتاب، شرح اولین سفر خود به کربلا را با قلمی روان و جذاب ارائه کرده است. این کتاب را انتشارات روایت ۲۷ بعثت منتشر کرده.

درباره کتاب درنگی در نجف

نگارنده در سرفصل‌هایی مانند «پیش از آغاز»، «وقتی برای تفکر»، «دیوانه‌ها آدم به آدم فرق دارند»، «لباس نوکری»، «در خانه مولا»، «اینجا کربلاست»، «صبحی در چای خانه» سفر معنوی خود به کربلا را روایت کرده است. جواد کلاته در تدوین کتاب از تعدادی عکس استفاده کرده است تا نوشته‌هایش در کنار تصاویر زنده بنماید.

این کتاب شامل هفت فصل است که عبارت‌اند از: پیش از آغاز، وقتی برای تفکر، دیوانه‌ها آدم به آدم فرق دارند، لباس نوکری، در خانه مولا، اینجا کربلاست، صبحی در چای‌خانه.

خواندن کتاب درنگی در نجف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب درنگی در نجف برای کسانی که به ادبیات حماسی و دفاع مقدس علاقه دارند مناسب و خواندنی است.

درباره جواد کلاته عربی

جواد کلاته عربی متولد سال ۱۳۵۹؛ نویسنده ایرانی است.

بخشی از کتاب درنگی در نجف

«چند سالی بود که چیزهایی از مراسم پیاده‌روی اربعین می‌شنیدم. خبرهایی می‌شنیدم با واسطه از کسانی که رفته بودند و اخبار و برنامه‌هایی از تلویزیون. اما مواجهة جدی‌ام با این مسئله، اربعین سال ۱۳۹۳ بود که تعدادی از همکارانم در این مراسم معنوی شرکت کردند. آنها به من هم پیشنهاد دادند، اما نرفتم. یعنی آن‌قدر دلیل و انگیزه نداشتم که راهی‌ام کند. اما خیلی زود پشیمان شدم. تا آن موقع، کربلا نرفته بودم؛ هم زیارت بود، هم اینکه چرا این‌همه شور و هیجان آدم‌های از اربعین برگشته را می‌شد فهمید. این نرفتن و حسرت و پشیمانی بعدش، انگیزه‌ای شد برای تصمیم قطعی حضورم در مراسم اربعین سال آینده. همان وقت نیت کردم اگر قسمت شد و رفتم، حتماً برای خدمت به زائرها باشد و جزئیات سفرم را هم بنویسم.

گروه‌های خدمت‌رسان مردمی در قالب هیئت‌های مذهبی، خیلی زود نیروی انسانی مورد نیازشان را پیدا می‌کنند. من هم کمی قبل از پایان ماه محرم دست‌به‌کار شدم و در یکی از همین هیئت‌ها ثبت‌نام کردم. اما آماده نشدن به‌موقع یکی از مدارکم برای خروج از کشور، باعث شد نتوانم همراه آن گروه به کشور عراق بروم. برای بار دوم با کمک دوستم، آقا مرتضی بیگدلی، توانستم با مجتمع فرهنگی امام رضا آشنا شوم و به‌عنوان خادم در مراسم پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) در سال ۱۳۹۴ ثبت‌نام کنم.

اما کمی درباره کتاب. سعی کرده‌ام فارغ از اصول سفرنامه‌نویسی که چیز چندانی هم از آن نمی‌دانم، فقط روایتی روان و تصویری شفاف از لحظه‌لحظه حضورم در این سفر معنوی به‌عنوان یک «زائر» و «خادم» ارائه کنم. اما خودم را در لحظات ثبت خاطرات و در فرایند بازنویسی متن، به رعایت اصولی ملزم کردم که برخی از آنها عبارت‌اند از:

- ثبت خاطرات در لحظه؛

- زمانمندی متن در قالب روز و ساعت و حتی دقیقه؛

- توجه به روایت شش عنصر: زمان، مکان، رویداد، اسامی و درونیات افکار، حالات، دغدغه‌ها و قضاوت‌ها و پیام‌های مدنظرم؛

- توجه به عنصر «مشاهده» در ثبت و بازنویسی اطلاعات و تکیه بر آن؛

- ثبت اندکی از اطلاعات بر اساس پرسش از افراد آگاه؛

- عکس‌برداری از مکان‌ها و برخی رویدادها برای خواندن اطلاعات آنها در زمان بازنویسی متن؛

- استفاده از نقشه راه‌ها و مکان‌ها در زمان بازنویسی متن، برای دوری از ارتکاب اشتباه در بیان اطلاعات مرتبط؛

- استفاده از پانویس برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره برخی مکان‌ها و شخصیت‌ها و واژه‌های خاص»

نظرات کاربران

maryhzd
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

قلم خوب و تمیز، پرهیز از پراکنده گویی و استناد بالا از ویژگی های خوب این سفرنامه است. نویسنده سال ۹۴ به مدت دو هفته در موکبی در نجف به زائران کمک کرده و همان زمان خاطرات خود را ثبت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان