دانلود و خرید کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی مارک ویلیامز ترجمه محمد سلطانی‌‌زاده

معرفی کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی

کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی نوشتهٔ مارک ویلیامز، جان تیزدل، زیندل سگال و جان کَبَت زین و ترجمهٔ محمد سلطانی‌زاده، مهدی نظام‌زاده و طاهره پورکاظم است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر می‌کوشد به خوانندهٔ خود جهت رهایی از غمگین‌بودنِ مزمن یا همان افسردگی کمک کند. با مجموعه‌تمرین‌هایی که در این کتاب وجود دارد و با انجام آنها در طول زندگی روزمره، می‌توانید از عادت‌های ذهنی‌ای که موجب غمگینی می‌شوند، آزاد شوید.

درباره کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی

کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی محتوایی کاربردی دارد که در ۴ بخش و ۱۱ فصل تنظیم شده است. ۳ بخش نخست کتاب، تمرین‌ها، فنون مراقبه و توجه‌آگاهی را در بر دارند و بخش ۴ دربردارندهٔ برنامهٔ ۸‌هفته‌ای (تمرین‌های قبلی در مواجهه با تجربیات روزمره) است. این برنامه تحت عنوان «شناخت‌درمانی مبتنی بر توجه‌آگاهی» (MBCT) شناخته می‌شود و جزء آخرین یافته‌های علمی و روش‌های مفید مراقبه است که از نظر بالینی در روان‌شناسی و طب امروزی تأثیرگذار بوده.

با انجام برنامهٔ موجود در این کتاب می‌آموزید تغییری اساسی در ارتباط خود با تفکرات و احساسات منفی ایجاد کنید؛ تغییری که موجب رهایی از نوسانات خُلق و افسردگی می‌شوند. این برنامه همچنین می‌تواند خطر عود افسردگی در افراد دارای ۳ دوره افسردگی و یا بیشتر را به نصف کاهش دهد. بخش‌هایی از کتاب نیز کمک خواهند کرد تا انجام تمرینات را بهبود بخشید.

نویسندگان کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی می‌گوید:

«نیازی نیست که خودتان را متعهّد کنید تا کل برنامه هشت‌هفته‌ای را فوراً انجام دهید، اگرچه فواید انجام چنین کاری در زمان مناسب خودش زیاد است. درواقع، حتماً نباید افسرده باشید تا بتوانید از برنامه‌های توجه‌آگاهی بهره‌مند شوید. الگوهای عادتی و خودکار ذهن که بعداً آنها را بررسی خواهیم کرد، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مگر اینکه یاد بگیریم چگونه با آنها برخورد کنیم. شما ممکن است بخواهید که دربارهٔ ذهن و چشم‌انداز هیجانی درونی خویش بیشتر بدانید، یا طبیعتاً ممکن است بخواهید که جذب اشتیاق خود در تجربه بعضی از تمرین‌های توجه‌آگاهی شوید، در این صورت با تمرین‌های فصل دوم کتاب شروع کنید. این به‌نوبه خود، شما را برمی‌انگیزاند تا با تمام وجود در برنامه هشت‌هفته‌ای درگیر شوید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.»

این کتاب در سال ۱۳۹۸ چاپ و منتشر شده؛ کتاب حاضر، چاپ دوم این اثر است.

خواندن کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به متخصصان بهداشت روانی و افرادی که احساس غم و افسردگی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب کاربرد توجه آگاهی در درمان افسردگی

«همان‌طور که در پایان فصل قبل گفتیم، توجه‌آگاهی عبارت است از آگاهی برخاسته از توجه هدفمند و غیر قضاوتی در لحظه کنونی به شرایط، همان‌گونه که هستند. توجه‌آگاهی روشی برای تغییر از حالت انجام دادن به حالت بودن ذهن است. ازاین‌رو، پیش از اینکه ما اقدامی انجام دهیم، همه اطلاعات به‌دست‌آمده از تجربه را دریافت کرده و می‌پذیریم. توجه آگاه بودن بدین معنی است که برای مدتی قضاوت کردن را رها کرده، اهداف فوری خود برای آینده را کنار گذاریم و لحظه کنونی را همان‌طور که هست نه آن‌طور که می‌خواهیم باشد، بپذیریم. توجه‌آگاهی به این معنی است که با گشودگی به موقعیت‌ها نزدیک شویم، حتی اگر متوجه شویم که چنین موقعیت‌هایی احساساتی مثل ترس به وجود می‌آورند. توجه‌آگاهی بدین معنی است که از روی قصد به عادت‌های رفتاری که موجب صرف زمان زیاد برای فکر کردن در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده می‌شود، پایان دهیم و در عوض، با آگاهی کامل به شرایط زمان حال توجه کنیم. توجه‌آگاهی به معنی دانستن این نکته است که افکار، رویدادهای ذهنی زودگذر هستند و حقیقت محض نمی‌باشند. ازاین‌رو، وقتی شرایط را با بدن و حس و نه افکار آزمایش نشده و عادتی بررسی کنیم، در تماس بیشتری با زندگی قرار می‌گیریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۴۴۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان