دانلود و خرید کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش مریم سلیقه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش اثر مریم سلیقه

کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش

نویسنده:مریم سلیقه
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش

کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش نوشته مریم سلیقه است. این کتاب به شما کمک می‌کند ارتباط سازنده‌تری با اطرافیانتان داشته باشید.

درباره کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش

یکی از پدیده‌هایی که در دهه اخیر، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته، پدیده هوش هیجانی است. دلیل این امر توانایی بالای هوش هیجانی در حل بهتر مسائل و کاستن از میزان تعارضات بین دریافت‌های فکری و احساسی است. هوش هیجانی، توانایی اداره مطلوب خلق‌وخوی، وضع روانی، کنترل تکانه‌ها و عاملی است که هنگام شکست ناشی از دست نیافتن به هدف، در شخص انگیزه و امید ایجاد می‌کند. این نوع هوش، همچنین حاکی از همدلی، یعنی آگاهی یافتن از احساسات افراد پیرامون ما است. هدف کلی کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش تبیین مفاهیم هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات افراد است.

کتاب هوش هیجانی با عمق و چشم‌انداز وسیع خود وبا نتایج ضمنی پرباری که در خود دارد دیدگاه کاملاً نوینی را در زمینهٔ نگریستن به ریشه‌های بیماری خانواده و اجتماع در اختیارمان قرار می‌دهد.

چرا که هرگونه نقصی در هوش هیجانی می‌تواند صدماتی به بار بیاورد و در زندگی زناشویی و تربیت فرزند و حتی در وضعیت سلامت جسمی. مشکلاتی ایجاد کند . (پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند که خشم و اضطراب مداوم، به‌گونه‌ای هم‌سنگ سیگارکشیدن پی‌درپی برای سلامتی زیان بارند) فقدان هوش هیجانی می‌تواند تفکر را مقهور سازد و موقعیت حرفه‌ای افراد را مختل کند. احتمالاً فرزندان ما بدین لحاظ به بیشترین صدمه دچار می‌شوند که در معرض مشکلاتی همچون افسردگی، اختلالات خوردن، پرخاشگری، و... قرار می‌گیرند.

خواندن کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن در ارتباطات اثربخش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام والدین و مربیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش هیجانی و جایگاه آن

«واژه ای که تحت عنوان هیجان به آن اشاره می کنیم. اصطلاحی است که روان شناسان و فلاسفه بیش از یک قرن دربارهٔ معنای دقیق آنان به بحث و جدل پرداخته اند در فرهنگ لغات انگلیسی آکسفورد معنای لغوی هیجان چنین ذکر شده است. هر تحریک یا اغتشاش در ذهن، احساس، افکار، حالت های روانی و بیولوژیکی مختص آن و دامنه ای از تمایلات شخص برای عمل کردن بر اساس آن به کار می برم تعداد هیجان های شناخته شده با در نظر گرفتن ترکیبات، گوناگونی ها، تحولات و اختلالات جزیی میان آنها به صدها نوع می رسد. در واقع هیجان های ظریف بی شماری وجود دارند که برای آنها واژه ای نداریم. در میان پژوهشکاران بحث بر سر اینکه آیا اصولاً می توان بعضی از هیجان ها را «اصلی تلقی کرد» هیجان هایی که به مثابه سنگ های اصلی، آبی، زرد، قرمز باشند که سایر ترکیبات از آنها سرچشمه می گیرند و اینکه این هیجان ها کدامند بحثی دنباله دار است. تعدادی از نظریه پردازان، چندین هیجان مشابه را در مجموعه ای واحد جای می دهند اما جملگی آنان برای مطلب اتفاق نظر ندارند. عنوان برخی از این خانواده های اصلی و برخی از اعضای آنها از این قرار است. خشم، تهاجم، هتک حرمت، تنفر، غضب، اوقات تلخی، آزردگی، پرخاش، خصومت، آسیب شناختی، اندوه، غصه، دلتنگی، عبوسی، مالیخولیا، دلسوزی، به حال خود، احساس تنهایی، دل شکستگی، ناامیدی و در سطح آسیب شناختی افسردگی شدید.

ترس: اضطراب، بیم، ناآرامی، دلواپسی، بهت، نگرانی، توهم، ملاحظه کاری، تردید، زودرنجی، ترسیدن، ترس ناگهانی، شوک، وحشت واز نظر آسیب شناسی روانی هراس (فوبی) و وحشت زدگی.

شادمانی: شادی، لذت، آسودگی خرسندی، سعادت، شوق، تفریح، احساس غرورف لذت جسمانی، به هیجان آمدن، وجد، خشنودی، رضایت، شنگولی، بوالهوسی، از خود بی خود شدن و در نهایت شیدایی (مانی).»

باب دیلن کیست؟
جیم اکانر
آثار احمدی
احمد بن تاج‌الدین استرآبادی
نویسندگان آینده ایران (جلد دوم)
محدثه قبادی
شاعر دشت و هور
افضل قائمی‌کاشانی
حالا که ماه، پشت پرده‌ی این شهر دست به دست می‌شود
مرضیه قلی پور
خواب آندلس
ناصر فرزین‌فر
تو هم خودت درختی
یحیی علوی‌فرد
الگوریتم مصرف پروتئین در فعالیت های ورزشی
خدیجه ایران دوست
پسری با گل هایی در موهایش
جارویس
نقدی بر شاه بیت غزل بهائیت
مهدی حبیبی
مجموعه سوالات جراحی مغز و اعصاب یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۹
محمد حلاج‌نژاد
بیش از حد و همیشه ناکافی
مری ترامپ
راهنمای گزینش در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
محمدمهدی اخوان
شیمی کلوئید و شیمی سطح کاربردی
ریچارد ام پشلی
مجموعه سوالات ارتقاء و بورد جراحی مغز و اعصاب ۹۸
جابر حاتم
چگونه از بیمار به پزشک تبدیل شویم؟
جوئل اوستین
یک امام یک امت
سیدمجید امامی
مجموعه سوالات جراحی مغز و اعصاب یومنز ۲۰۱۷؛ جلد ۸
محمد حلاج‌نژاد
اکراه
مهدی ابراهیم‌زاده
فروش؛ تنها راه بقا
گرنت کاردون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان