دانلود و خرید کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان مریم سلیقه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان اثر مریم سلیقه

کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان

نویسنده:مریم سلیقه
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان

کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان نوشتهٔ مریم سلیقه است. انتشارات نظری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان

روان‌شناسان طی سال‌ها، ابزارهای متفاوت بسیاری ارائه داده‌اند؛ ثبات قدم، وظیفه‌شناسی، خودکارآمدی، خوش‌بینی، اشتیاق، الهام‌بخشی و غیره. گفته شده است که همهٔ این‌ها مهم هستند، اما ابزاری وجود دارد که در روان‌شناسی و همین‌طور در سطح جامعه، کمتر موردتوجه و احترام قرار گرفته است؛ آن ابزار، امید است. کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان در چند بخش به چنین موضوعی پرداخته است. عنوان برخی از این بخش‌ها عبارتند از «اصل مثبت تسلط بر احساس»، «راهبردهایی برای غلبه بر افکار منفی»، «آیین دوست یابی و نحوه تأثیر گذاردن بر دیگران»، «می‌توان بر اضطراب‌ها و تشویش‌ها غلبه کرد» و «چگونه به هدف خود دست یابیم؟».

خواندن کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش امیدواری و تفکر مثبت در موفقیت و آینده انسان

«توانایی دمساز شدن با دیگران، تقریباً ضامن کامیابی در تمامی مراحل زندگی به شمار می‌آید. اگر پیشهٔ شما به برقراری رابطه متقابل با مردم، گذران کردن با آنان یا هر مورد دیگر مربوط به آنها وابسته باشد، به کسب مهارت در زمینهٔ ارتباط نیاز خواهید داشت و در واقع، همه ما صرف نظر از آن که در چه بستر خانوادگی یا اجتماعی زندگی می‌کنیم، به این مهارت نیاز داریم. گاهی این مهارت میان فردی را «درک متقابل» می نامیم. با برقراری درک متقابل بین خود و دیگران، شرایط مناسب را برای یک روند مبادله افکار و عقاید موثر در زمینه‌هایی چون خرید و فروش، مذاکره، گفتگو، مشاوره و یا هر زمینهٔ ارتباطی مداوم دیگر، می‌آفرینید.

توانایی برقراری ارتباط مطلوب با دیگران، فقط از آنچه که ما می‌گوییم و یا حتی هیئت ظاهری مورد استفاده ما، تشکیل نشده است. این مهارت، تاثیرات متقابل به مراتب پیچیده تر، و البته نه همیشه قابل مشاهده را، دربرمی‌گیرد. گاهی این درک متقابل خیلی آسان به وجود می‌آید. در این حالت شاید ما این واقعه را ناشی از وجود یک «خصیصه» مثبت در طرف مقابل تلقی کنیم. در یک لحظه بین شما و طرف مقابل، تفاهم برقرار می‌شود؛ شاید هم برعکس، شما یک خصیصه منفی را تجربه کنید. در چنین حالتی، شاید بخواهید از این شخص دوری کنید، اما این احتمال نیز وجود دارد که چنین تصمیمی در محل کار یا در داخل خانواده به آسانی قابل اجرا نباشد. ولی در هر حال با چنین قضاوتی شاید آنچه را که می‌توانست یک رابطه ارزشمند در پی داشته باشد، از دست داده باشید.

می‌توانید در قبال این مساله، با استفاده از ان.ال.پی رهیافتی پخته‌تر و حرفه‌ای‌تر اتخاذ کنید. از این طریق، می‌توانید به عنوان یک برقرار کننده ارتباط، روابط خود با دیگران و نتایج مورد نظرتان را به مراتب بیشتر تحت مهار خود در بیاورید. گاهی پیش می‌آید که از برقراری رابطه ای مبتنی بر درک متقابل طبیعی، مثلا با یکی از دوستان نزدیک و قدیمی‌تان، بهره‌مند می‌شوید و در حفظ این نوع درک متقابل و ارزش نهادن به آن، با توفیق مواجه اید. اما می‌توانید با بهره‌گیری از تکنیک‌های ان.ال.پی نیز، در شرایط گوناگون، رابطه‌ای مبتنی بر درک متقابل با دیگران برقرار کنید که در غیر این صورت، شاید قادر به این کار نباشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان