دانلود و خرید کتاب جنبش آهستگی کارل انوره ترجمه مارال فرخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنبش آهستگی اثر کارل انوره

کتاب جنبش آهستگی

معرفی کتاب جنبش آهستگی

کتاب جنبش آهستگی نوشتۀ کارل انوره و ترجمۀ مارال فرخی است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است. این اثر که در «مجموعه کمی آهسته‌تر» قرار دارد، می‌کوشد سرعت در دنیای امروز را به چالش بکشد. نویسنده از ما می‌خواهد به یاد بیاوریم که در آن مسابقهٔ مشهور، میان لاکپشت و خرگوش، کدام‌یک برنده شد.

درباره کتاب جنبش آهستگی

کتاب جنبش آهستگی، می‌کوشد وسواس ما نسبت به سریع‌تر انجام دادن کارها را بررسی کند.

کارل انوره در این کتاب می‌گوید، سرعت همیشه بهترین سیاست نیست؛ بلکه ملاک‌ها و معیارهای دیگری نیز برای برتری وجود دارد. او از ما می‌خواهد به یاد بیاوریم که در مسابقهٔ بین لاکپشت و خرگوش، کدام‌یک برنده شد. هر چقدر در زندگی بیشتر عجله کنیم و در هر ساعت کارهای بیشتری بچپانیم، به همان اندازه خودمان را بیش از آستانهٔ تحملمان کشیده و به تهِ خط رسانده‌ایم.

خواندن کتاب جنبش آهستگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران خودشناسی و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جنبش آهستگی

«فصل دوم: آهسته زیباست

برای تسکین سریع استرس، سرعتتان را کاهش دهید.

-لیلی تاملین، کمدین و بازیگر امریکایی

واگرِین یک شهر جنگلی واقع در اعماق کوه‌های آلپ اتریش است. زندگی در این شهر با سرعت آرامی جریان دارد. مردم از هیاهو و آشوب سالزبورگ و وین فرار می‌کنند و به اینجا می‌آیند. تابستان‌ها در مسیرهای جنگلی پیاده‌روی و کنار رودخانه‌های کوهستانی بساط پیک‌نیک برپا می‌کنند. وقتی برف می‌بارد، در جنگل‌ها یا پایین دامنه‌های شیب‌دار و برفی اسکی می‌کنند. هوای خوش آلپ در هر فصل ریه‌ها را پر می‌کند و یک خواب خوب را در کلبه‌ای چوبی نوید می‌دهد.

هر چند، سالی یک بار، این شهر کوچک کاری بیش از زندگی با سرعت آهسته انجام می‌دهد و سکوی پرتاب فلسفهٔ آهسته می‌شود؛ هر سال در ماه اکتبر، واگرین میزبان کنفرانس سالانهٔ انجمن ترمز زمان است.

این انجمنِ مستقر در شهر کلاگِنفورت اتریش که دربارهٔ داشتن اعضایی از سراسر اروپای مرکزی لاف می‌زند، یکی از پیشگامان جنبش آهسته است. بیش از هزار عضو این انجمنْ سربازان پیاده‌نظام جنگ با آیینِ «سریع‌تر انجام بده» هستند.

در زندگی روزمره، معنایش این است که هر وقت اقتضا کند سرعت را کاهش دهیم. اگر یک عضو انجمن پزشک باشد، ممکن است بابت صرف وقت بیشتر برای گفت‌وگو با بیمارانش اصرار کند؛ یک مشاور مدیریت می‌تواند آخر هفته‌ها از پاسخگویی به تماس‌های کاری خودداری کند؛ یک طراح ممکن است برای رفتن به جلسه به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده کند. این انجمن از کلمهٔ آلمانی (eigenzeit) آیگِنتزایت برای خلاصه‌کردن عقایدشان استفاده می‌کنند. Eigen به معنای «صاحب چیزی بودن» و zeit به معنای «زمان» است. به عبارت دیگر، هر موجود زنده، رویداد، فرایند یا شیئیْ زمان یا سرعت طبیعی خاص خود و یا ضرب‌آهنگ ویژهٔ خودش را دارد.

انجمن علاوه‌بر انتشار مقاله‌های جدی دربارهٔ رابطهٔ انسان با زمان، با شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی کنایه‌آمیز بحث‌هایی هم به راه می‌اندازد. در یک مورد، اعضا تخته‌های اعلان ساندویچ‌فروشی‌ها را که به شعار «لطفاً عجله کنید!» آراسته بودند، به تن کردند و در مرکز شهر گشت زدند. چندی پیش، انجمن از کمیتهٔ بین‌المللی المپیک خواست تا به کندترین ورزشکاران مدال طلا اعطا کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۲۵,۵۰۰
۵۰%
تومان