دانلود و خرید کتاب تاب آوری برای نوجوانان شیلا راجا ترجمه عباس عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری برای نوجوانان اثر شیلا راجا

کتاب تاب آوری برای نوجوانان

معرفی کتاب تاب آوری برای نوجوانان

کتاب الکترونیکی «تاب آوری برای نوجوانان» نوشتهٔ شیلا راجا و جایا راجا اشرفی با ترجمهٔ عباس عبداللهی و زهرا آزادفر در نشر پندار تابان چاپ شده است. این کتاب به نحوهٔ مواجههٔ نوجوانان با سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند می‌پردازد.

درباره کتاب تاب آوری برای نوجوانان

امروزه بسیاری از نوجوانان در سراسر دنیا با رویدادهای آسیب‌زای مختلفی از جمله خشونت جسمی و جنسی، بلایای طبیعی، مرگ یا بیماری ناگهانی عزیزان و غیره مواجه هستند. تجربهٔ این رویدادهای آسیب‌زا در مرحله‌ای از زندگی که افراد با تکالیف رشدی مختلف از جمله هویت‌یابی، تشکیل روابط دوستی و استقلال از خانواده روبه‌رو هستند می‌تواند آن‌ها را با چالش‌های خاصی مواجه کند. نوجوانان در این مرحله از نظر جسمانی و روان‌شناختی در حال رشد هستند و مواجهه با رویدادهای آسیب‌زا در این سنین می‌تواند تأثیرات عمیق و بلندمدتی بر سلامت روان‌شناختی افراد داشته باشد. از سوی دیگر، نوجوانان منابع مقابله‌ای محدودی دارند و نمی‌توانند به خوبی بزرگسالان از خودشان در برابر تأثیرات منفی برخی رویدادهای آسیب‌زا محافظت کنند. بنابراین بیشتر در خطر بروز علائم روان‌شناختی مختلف از جمله اختلال تنش پس از آسیب قرار دارند. این کتاب راهنمایی برای نوجوانان با اختلال تنش پس از آسیب است، مبتنی بر دقیق‌ترین شواهد علمی و منبعی ارزشمند برای افرادی که با خشونت یا سایر رویدادهای آسیب‌زا مواجه شده‌اند. قلم ساده و روان این کتاب آن را اثری منحصربه‌فرد ساخته است. این کتاب می‌تواند به نوجوانان، والدین و درمانگران در غلبه بر آثار ناشی از مواجهه با رویدادهای آسیب‌زا و اختلال تنش پس از آسیب کمک کند. وجود این کتاب در کتابخانهٔ هر درمانگری ضروری بوده و منبعی غنی و ارزشمند برای درمان موفقیت‌آمیز نوجوانان مبتلا به اختلال تنش پس از آسیب است.

کتاب تاب آوری برای نوجوانان علاوه بر ارائهٔ اطلاعات و رهنمودهای مورد نیاز، چگونگی به‌کارگیری این اطلاعات در زندگی روزمره را نیز از دیدگاه یک نوجوان بیان می‌کند. از آن‌جایی‌که نوجوانان اغلب با مشکلات خاصی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مزایای شگفت‌انگیزی نسبت به بزرگسالان دارند (از جمله این‌که شما به عنوان یک نوجوان انعطاف‌پذیری بیشتری برای تغییر دارید)، تصمیم گرفتیم این کتاب را به صورت یک تیم مادر-دختر بنویسیم.

چگونه از این کتاب استفاده کنیم؟

در طول هفته آینده، به انواع افکار و احساسات خود توجه کنید. با استفاده از فهرست بالا و آنچه در ادامه آمده است سعی کنید علائمتان را دسته‌بندی کنید.

* آیا افکار یا خاطرات مزاحم مربوط به آن اتفاق زیاد به ذهنتان می‌آیند؟

* فصل‌های ۲ تا ۵ را مطالعه کنید.

* آیا از افکار، احساسات، افراد و مکان‌های مربوط به آن اتفاق اجتناب می‌کنید؟ 

* فصل‌های ۵، ۶ و ۹ را مطالعه کنید.

* آیا هیجانات دردناکی مثل احساس گناه، شرم یا کرختی هیجانی دارید که مانع از تجربهٔ هیجانات مثبت مثل شادی و عشق می‌شوند؟  

* فصل‌های ۲، ۳، ۶، ۸ و ۱۰ را مطالعه کنید.

کتاب تاب آوری برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاب آوری برای نوجوانان

برخی افراد پس از تجربهٔ اتفاقی آسیب‌زا سعی دارند از طریق تغییر عادات غذایی خود با احساسات افسردگی، تنهایی، شرم و اضطراب مقابله کنند. پرخوری، پاک‌سازی (با استفاده از مُلیِن‌ها یا استفراغ کردن)، ورزش افراطی و محدود کردن بیش‌ازحد غذا در میان این افراد بسیار شایع است.

مگان: «تصور می‌کردم گذشته فراموش شده است». مگان در دوران کودکی مورد غفلت والدینش قرار گرفته بود. مادرش از اختلال دوقطبی رنج می‌برد و داروهایش را منظم مصرف نمی‌کرد. وقتی مگان کودکی خردسال بود، پدرش آن‌ها را ترک کرد و مگان و دو خواهر و برادر کوچک‌ترش را با مادرشان تنها گذاشت. اولین خاطرات مگان مربوط به سن هفت‌سالگی است که گاهی مادرش چندین روز خانه را ترک می‌کرد و او مجبور بود برای خواهر و برادرهایش غذا بپزد. مگان در سن هفت‌سالگی آشپزی و کار کردن با تمام لوازم آشپزخانه را یاد گرفت. با این وجود، هرگز دربارهٔ وضعیت زندگی‌شان با کسی صحبتی نکرد، زیرا می‌ترسید او و خواهر و برادرهایش را از یکدیگر جدا کنند.

زمانی که مگان چهارده‌ساله بود، مادرش تحت درمان قرار گرفت و علائمش تا حد زیادی بهبود یافتند. با این حال، مگان هنوز در اعتماد کردن به بزرگسالان حتی مادرش مشکل داشت. او به پرخوری به‌ویژه مصرف غذاهای چرب یا شور مثل سیب‌زمینی سرخ‌کرده و بستنی روی آورده بود. مصرف این غذاهای ناسالم باعث می‌شد موقتاً احساس بهتری داشته باشد و دست‌کم در این لحظات کمتر احساس غم می‌کرد. مگان در طی یک سال، چهل پوند اضافه‌وزن پیدا کرد که این مسئله توجه یکی از معلمانش به نام خانم وِبر را به خود جلب کرد. خانم وِبر از او دربارهٔ آنچه در خانه اتفاق افتاده بود سؤال کرد. مگان که به‌سختی می‌توانست به کسی اعتماد کند سرانجام تصمیم گرفت با خانم وِبر صحبت کند. خانم وِبر او را تشویق کرد که مسئله را با مشاور مدرسه مطرح کند. مگان تصور می‌کرد تنش‌های دوران کودکی را پشت سر گذاشته است، درحالی‌که تأثیرات آن‌ها همچنان ادامه داشت. 

نظریه دلبستگی و زوج درمانی
اسکات جی. پاین
ریاضی ۶ اُم پیشتاز
مرضیه مولایی
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
دنیا، سلام؛ حیوانات جنگل های بارانی
جیل مک دونالد
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زبان تخصصی مهندسی پزشکی
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
همسران هوشیار
رابین والسر
انتظار عروسکی
کوین هنکس
درس هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) (ویراست دوم)
سیدمحمد شفیعی مازندرانی
رهایی از وسواس
بروس م. هایمن
آموزش تحلیل رفتار متقابل (TA)
نیلوفر ملک زاده
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
فرهنگ تغذیه و رژیم درمانی ۱
انجمن ریدرز دایجست
اگرهای ناقلا
امیلی کیلگور
درمان شناختی رفتاری اختلال وسواسی جبری دوران کودکی (راهنمای درمانگر)
جان پیاسنتینی
خودشفقتی برای نوجوانان
کارن بلاث
موهبت شگفت انگیز خشم
مارشال بی. روزنبرگ
کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس
اشتفان موریتس
جستجوی خودباوری
آلن دو باتن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۷۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان