دانلود و خرید کتاب هویت آلکس موچیلی ترجمه سهیلا صانع‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هویت اثر آلکس موچیلی

کتاب هویت

نویسنده:آلکس موچیلی
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۲.۴از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هویت

کتاب الکترونیکی «هویت» نوشتۀ آلکس موچیلی با ترجمۀ سهیلا صانع‌پور در نشر دانژه چاپ شده است. در این اثر مفهومی از هویت از دیدگاه بسترهای روان‌شناسی اجتماعی رایج در ادبیات کنونی و زندگی روزمره ارائه خواهد شد. موچیلی در کتاب هویت نظریه های پنجاه سال اخیر را در این زمینه مورد بحث قرار می‌دهد و از زوایای متنوعی با یکپارچه‌سازی آن‌ها دیدگاه جدیدی ارائه می‌کند.

درباره کتاب هویت

نتیجهٔ جست‌وجوهای فراوان نشان می‌دهند که مبانی هویتْ کاری ذهنی‌سازی‌شده و برگرفته از پروژه‌های علمی و پروژه‌های بازیگران است.بدین‌سان مبانی هویت در خودِ هویت‌های بازیگرانی هست که با هم رابطه دارند. نخستین مبانی هویت، از بسترهایی شکل گرفته است که هر بازیگر از آن برای تعریف بازیگر دیگر برای خود استفاده می‌کند. «مناسب» بودنِ بسترِ این تعریف‌ها باعث می‌شود تا بازیگر از آن‌ها بهره‌مند شود، زیرا پیدایشِ مفهومی را برایش ممکن می‌سازند که برای کنترل شرایطی که در آن قرار گرفته است، به آن‌ها نیاز دارد. اما این «مفهومی که او به آن نیاز دارد»، خود، به تعریفِ شرایطِ هستیِ زیستهٔ بازیگر بستگی دارد. در پایان، برای بستنِ این دایره باید بگوییم که این تعریفِ شرایطِ زیسته، خود، به نمودِ هویتِ بازیگر برای خودش و همچنین برای دیگر بازیگران به‌هنگامِ بررسی هویت دیگری بستگی دارد. این‌گونه است که ما در علوم انسانی دربرابرِ پدیدهٔ پیچیدگی انسانی قرار می‌گیریم. در این گشت‌وگذار شتاب‌زده می‌بینیم که مجادله بر سر هویت هنوز ادامه دارد و همینْ بخش بزرگی از دلیل کنجکاوی سیری‌ناپذیر ما را برای هر اثر منتشرشدهٔ تازه‌ای در این باره مشخص می‌کند.

کتاب هویت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هویت

برای رشتهٔ علوم فیزیکی یا طبیعی، همانند رشتهٔ علوم انسانی، هیچگاه به داشتنِ فهرست کامل همهٔ ویژگی‌های هویتی مطمئن نیستیم، زیرا تجربه‌ها و شرایط نو می‌توانند ویژگی‌های کمابیش مهم دیگری را آشکار سازند.

برای تعریف هویتِ هر شیئی، شماری از ویژگی‌ها، که به آن ویژگی‌های اساسی می‌گویند، کافی است. برای شناسایی دقیق، فهرستِ ویژگی‌ها باید امکانِ وجودِ برخی تمایزها بین دو شیءِ مشابه را نیز ممکن سازد.

ویژگی‌های لازم برای شناسایی به میزان دقت خواسته‌شده بستگی دارد، ولی ـ چون هر شناسایی براساس طرحی شناختی یا عملی انجام می‌گیرد ـ به‌ویژه فهرست معیارهای درنظرگرفته‌شده به کاربردی بستگی خواهد داشت که قرار است از این شناسایی انجام گیرد.

مجموعِ ویژگی‌های اساسی برای تعریف هویت می‌تواند با یک مؤلفه یا ویژگیِ شناسایی‌شونده نیز آشکار شود که نامِ «امضا» به خود می‌گیرد (امواج صوتیِ پروانهٔ کشتی یا ترکیبات صوتی صدای انسان را می‌توان بدون هر اشتباهی شناسایی کرد).

برای شناسایی یک بازیگر، می‌توان به شناسایی طرح‌واره‌ای بسنده کرد که مجموعهٔ مؤلفه‌هایی را دربر می‌گیرد که برای استفادهٔ موردنظر ویژگی و کیفیت مشابه دارند. بنابراین، یک «سنخ» شخصیتی درست می‌کنیم که مجموعهٔ ویژگی‌های آن در یک «کل» سازماندهی شوند. این سنخْ تشخیص جسمِ ما را ازمیانِ جسم‌های گوناگون ممکن می‌سازد. بسیاری از شناسایی‌ها با سنخ‌شناسی انجام می‌گیرد که با جدول‌سازی، دستیابی سریع به مؤلفه‌های اصلی تشکیل‌دهندهٔ هر هویت را ممکن می‌سازد.

در انسان‌ها (و در حیوانات) شناسایی دیگری، به‌طور خودبه‌خودی، با طبقه‌بندی نشانه‌های ویژه انجام می‌گیرد. ما این فرایندها را در مبحث هویت اجتماعی و هسته‌های هویتی، که شبکه‌های رمزگذاریِ دریافتی‌های مرتبط با هویت‌های بیرونی‌اند، باز خواهیم یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان