دانلود و خرید کتاب رویای نظریه نهایی استیون واینبرگ ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویای نظریه نهایی اثر استیون واینبرگ

کتاب رویای نظریه نهایی

امتیاز:
۳.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رویای نظریه نهایی

کتاب رویای نظریه نهایی نوشته استیون واینبرگ فیزیک‌دان برنده نوبل است که با ترجمه جمیل آریایی در انتشارات مازیار به چاپ رسیده است. واینبرگ در این کتاب کنکاش همه‌جانبه‌ای را برای یافتن نظریّه‌ٔ نهایی وحدت‌یافته‌ٔ طبیعت آغاز می‌کند، نظریّه‌ای که همه‌ٔ نیروهای متفاوت طبیعت را توصیف می‌کند، از نیروهای درون اتم‌ها گرفته تا نیروی گرانشی میان زمین و خورشید.

درباره کتاب رویای نظریه نهایی

استیون واینبرگ که در سال ۱۹۷۹ برنده‌ٔ جایزه‌ٔ نوبل فیزیک شد، یکی از خلاّق‌ترین فیزیکدان‌های معاصر دنیاست. او با نثری روان و خواندنی گام‌هایی را دنبال می‌کند که دانشمندان مدرن را از نسبیّت و مکانیک کوانتومی به مفاهیمی چون اَبَرریسمان‌ها و نیز این ایده که شاید جهان ما همزمان با جهان‌های دیگر وجود داشته باشد، رهنمون ساخته‌اند. تعداد پرسش‌هایی که واینبرگ در این کتاب به آن‌ها پاسخ گفته کمتر از پرسش‌هایی است که مطرح ساخته است.

 در میان این پرسش‌ها به پرسش‌هایی از این دست برمی‌خوریم که چرا هر تبیینی از سازوکار طبیعت، تبیین‌های دیگر ژرف‌تری را می‌طلبد؟ چرا بهترین نظریّه‌های ما نه‌تنها منطقی بلکه زیبا نیز هستند؟ زیبا بودن ریاضیّات و نظریّه‌ها چه معنایی دارد؟ مکتب‌های فلسفی چه فواید و چه آسیب‌هایی به فیزیک رسانده‌اند؟ و دست‌آوردهای نظریّه‌ٔ نهایی چه تأثیری ممکن است بر فلسفه و باورهای دینی ما داشته باشد؟ کتاب رؤیای نظریّه‌ٔ نهایی که پر است از حکایات و کلمات قصار بزرگان، ما را به عالم جدیدی می‌برد و کمک می‌کند تا هر آنچه را آنجا می‌یابیم درک کنیم.

درباره استیون واینبرگ

استیون واینبرگ متولد ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک است که در ۲۳ جولای ۲۰۲۱ از دنیا رفته است. استیون واینبرک فیزیک‌دان و برنده جایزه نوبل فیزیک بود او همچنین مدال ملی علوم و مدال بنجامین فرانکلین از مجمع فیلسوفان را هم گرفته بود. او یکی از اعضای دپارتمان فیزیک و اخترفیزیک، کرسی جوزی رگنتال در علم را در دانشگاه تگزاس، آستین به عهده داشت. زمینه فعالیت علمی واینبرگ، فیزیک ذرات بنیادی و کیهان‌شناسی فیزیکی است که این تحقیقات منجر به دریافت جوایز متعددی شده‌است که از جمله آنها می‌توان به جایزه نوبل فیزیک (۱۹۷۹) و مدال ملی علوم (۱۹۹۱) اشاره داشت. در سال ۲۰۰۴، او موفق به اخذ مدال بنجامین فرانکلین از مجمع فیلسوفان آمریکا شد. این مجمع از واینبرگ به عنوان یکی از برجسته‌ترین فیزیک‌دانان حال حاضر دنیای امروز نام برد. او در سال ۱۹۷۹ به همراه عبدالسلام و شلدون لی گلاشو، جایزه نوبل فیزیک را به خاطر ادغام نیروی الکترومغناطیسی با نیروی هسته‌ای ضعیف که به برهمکنش الکتروضعیف معروف شد، دریافت کرد.

کتاب رویای نظریه نهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیزیک پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Lector
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

چرند و قدیمی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان