دانلود و خرید کتاب در جستجوی بسگیتی جسی امزپک ترجمه رامین رامبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جستجوی بسگیتی اثر جسی امزپک

کتاب در جستجوی بسگیتی

نویسنده:جسی امزپک
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در جستجوی بسگیتی

کتاب در جستجوی بسگیتی یا امکان پذیری‌هایی در موازات نوشتهٔ جسی امزپک با ترجمهٔ رامین رامبد در انتشارات مازیار چاپ شده است. فیزیکدانان می‌گویند که کوچک‌ترین تغییری در قوانین فیزیک به معنای درهم‌ریختن تکامل گیتی است، و در نتیجه هستی ما. گویی تنظیمی دقیق در کار بوده تا ما را به این‌جایی که هستیم برساند. از دیدگاه فیزیک، ممکن است که گیتی ما یگانه نباشد! ایده‌ای که در این کتاب بررسی می‌شود همین است؛ در جستجوی بَسگیتی، امکان‌پذیری‌هایی در موازات. یکی از بزرگترین دستاوردهای علم این است که می‌توانیم بپرسیم چرا گیتی به این صورتی است که هست؟ امکان‌پذیری‌های گوناگونی برای بسگیتی وجود دارد، و کوشش علمی عظیمی در این راه صرف می‌شود تا در نهایت به این پرسش غایی بپردازد که «اگر ... چه، چرا ما، چرا اکنون؟»

درباره کتاب در جستجوی بسگیتی

لحظه‌ای پیش چشمتان به این کتاب خورد، آن را برداشتید، برندازش کردید و اکنون دارید این سطرها را می‌خوانید. بسیار عالی! شاید با نگاهی به مطالب، آن را بخرید، شاید هم نخرید. ولی خب ... آیا امکان ندارد که «شما» در جهانی دیگر، دست به این کارها نمی‌زدید؟ اگر «شما» زمانی که چشمتان به کتاب خورد، از آن رو برمی‌گرداندید و سراغش نمی‌آمدید، چه؟ آیا «شما» در موازات خودتان حضور دارید؟

گیتی‌های موازی در جای‌جای داستان‌های علمی تخیلی حضور دارند و تعجبی هم ندارد. آن‌ها به ما این امکان را می‌دهند تا با بیرون‌رفتن کامل از جهان خودمان، در مورد همین پرسش خیال‌پردازی کنیم که «اگر ... چه؟» نه این‌که تنها بیندیشیم جهانی که می‌شناسیم در اثر یک رویداد به چه صورت دیگری در می‌آمد. برای کیهان‌شناسان این پرسش مطرح نیست که «اگر جنوبی‌ها در جنگ داخلی آمریکا پیروز می‌شدند چه؟» بلکه آنان به دنبال پاسخی‌اند برای این پرسش که «اگر ثابت‌هایی که سنگ‌بنای بنیادی فیزیک را می‎سازند متفاوت بودند، چه؟»

نوشتارهای آمده در این کتاب، له یا علیه این ایده‌ی افسونگر، از سوی برترین‌ اندیشه‌ورزان این حوزه است؛ که از امکان‌پذیری نظری بسگیتی گرفته تا سفر در زمان را در بر می‌گیرد. همچنین به ایده‌ی «بِرین‌ها» و وجود بُعدهای دیگر پرداخته می‌شود. و نیز وارسی این امکان که آیا به راستی «ثابت‌های طبیعت» ثابت‌اند؟

اگر هنوز در مورد خرید در جستجوی بسگیتی: امکان‌پذیری‌هایی در موازات دودل هستید، چرا «شما» فرصتی برای افزودن بر دانش‎ «خودتان» فراهم نکنید، و آن را به «موازات» بفرستید؟

کتاب در جستجوی بسگیتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فیزیک و مبحث جهان‌های موازی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب در جستجوی بسگیتی

آیا رونوشتی از شما هست که دارد این مقاله را میخواند؟ شخصی که خودتان نیست ولی در سیارهای زندگی میکند به نام زمین، که کوههایی مه‌آلود، کشتزارهایی حاصلخیز، و شهرهایی شلوغ دارد، و در منظومه‌ای خورشیدی با هشت سیاره‌ی دیگر است؟ زندگی این فرد از هر نظر با مال خودتان یکسان است. ولی شاید وی هم اکنون تصمیم بگیرد دست از خواندن این مقاله بردارد، ولی شما به خواندن ادامه میدهید. گرمنی انگار عجیب است و ناشدنی، ولی گویا چاره‌ای جز ایده‌ی چنین د کنار آمدن با آن نداریم، چون از سوی مشاهدات اخترشناختی پشتیبانی میشود. ساده‌ترین و محبوبترین مدل امروزین کیهان‌شناختی پیشبینی میکند که شما دارای دوقلویی هستید در کهکشانی به فاصله‌ی ۱۰ به توان ۱۰۲۸ متری اینجا. این مسافت چنان بزرگ است که ورای مقیاس اخترشناسی قرار میگیرد، ولی از واقعیت همزاد شما نمیکاهد. این برآورد از احتمالی بنیادی برخاسته و حتا فیزیک مدرن گمانهپردازانه را هم فرض نمیگیرد، تنها بر این پایه که اندازهی فضا نامتناهی است (یا دست کم به حد کافی بزرگ) و کمابیش به یکنواختی از ماده پرشده، آن طور که مشاهدات مشخص میکنند. در فضای نامتناهی، حتا نامحتملترین رویدادها باید در جایی رخ دهند. سیارات مسکونی بینهایت زیادی هست، نه فقط یکی بلکه بینهایت زیاد که دارای مردمانی هستند با همان چهره، نام و خاطرات خود شما، که هر گزینه‌ی ممکن از بین راههای پیش روی زندگی شما را برمی‌گزینند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
۲۱,۵۰۰
۵۰%
تومان