دانلود و خرید کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری سجاد شمسی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری اثر سجاد شمسی‌پور

کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری

کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری نوشتهٔ سجاد شمسی‌پور در نشر عطران چاپ شده است. گسترش روز افزون شهرها و واگذاری وظایف و فعالیت‌های جدید به مدیریت‌های شهری و به دنبال آن مشکلات خاص زندگی شهری مانند مشکلات عمده اجتماعی - اقتصادی و کالبدی، بیش از پیش توجه به راهبردهای سودمند برای بهینه‌سازی زندگی شهروندان و نیز نگاهی نوین، عالمانه و جامع به این مقوله را می‌طلبد و بدون شک این حوزه بدون استفاده از تجارب دیگران در زمینه‌های نظری و عملی به موفقیت کامل دست نخواهد یافت. تقریباً در همه کشورهای جهان، بیشترین نقش را در مدیریت امور شهر، شهرداری‌ها بازی می‌کنند. این سازمان‌ها در ایران، از جایگاه اصلی خود که برنامه‌ریزی و مدیریت امور شهری است، دور مانده‌اند و به سازمان‌هایی با نیروی انسانی ناکارآمد و خدمات نه‌چندان با‌کیفیت، به‌ویژه در شهرهای متوسط و کوچک تبدیل شده‌اند.

درباره کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری

 پیچیدگی‌های اجتماعی و کالبدی شهر از جمله مشکلاتی است که امروزه مدیران شهری با آن مواجه‌ هستند. علاوه بر موضوعاتی همچون محیط زیست شهری، حمل‌و‌نقل شهری، ایمنی شهری و برنامه‌ریزی شهری، یکی از عوامل بسیار مهمی که تأثیر فزاینده و تعیین‌کننده‌ای بر عوامل سازنده شهری دارد، مدیریت شهری است.

 کنترل رشد و توسعه شهرها از نظر کالبدی و جمعیتی نیازمند وجود مدیریت سازمان یافته و کارآمد است که بتواند تمامی عوامل و عناصر مؤثر در اداره شهر را به نحوی مطلوب جهت پاسخگویی به نیاز شهروندان سازماندهی نماید. در جوامعی که بصورت غیرمتمرکز اداره می‌شوند و نظام دموکراسی مبتنی بر مردم سالاری و شهروند مداری در آنها حاکم است، هنر مدیریت شهری به شکل نظام مند، با درایت و طبق خواسته‌ها و مطالبات شهروندان بر اساس هماهنگی و وحدت تمام عوامل مؤثر در اداره شهر صورت می‌گیرد. در این جوامع، (حکومت‌های محلی) شهری نقش اصلی را در امور شهر ایفا می‌نمایند که نتیجه این نوع حکومت و مدیریت، ظهور شهرهای پیشرفته براساس مشارکت تمامی نیروهای سازنده شهر است.

در جوامعی که بر اساس نظام متمرکز اداره می‌شوند شهرها بیشتر بر اساس خواست نیروهای حاکم و بدون در نظر گرفتن جایگاه سایر گروه‌های شهری به‌خصوص شهروندان و به شیوه‌ای متمرکز اداره می‌شوند. در این جوامع حکومتهای محلی به طور کامل شکل نگرفته‌اند و مدیریت و اداره تمامی امور شهری از سوی حکومت مرکزی اعمال می‌شود و به دلیل تمرکز شدید، با مشکلات متعدد اجتماعی- اقتصادی مواجه هستند. مدیریت شهری در این گونه جوامع به دلایل متعدد فاقد انسجام و هماهنگی لازم در اداره امور شهرهاست. همچنین به دلیل عدم توان و ناکارآمدی مدیریت شهری در کنترل رشد و گسترش کالبدی شهرها شاهد آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های بسیار در شهرهای این جوامع هستیم.

کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث مدیریت شهری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اصول و مبانی مدیریت بر جامعه شهری

از دلايل این امر رسمیت داشتن برنامه ریزی شهری به عنوان یک فرایند ملی و وابستگی شهرها به دولت مرکزی و عدم توانایی تولید سرمایه میباشد، که این عوامل باعث وابستگی هرچه بیشتر شهرها به حکومت مرکزی و ارتباط سطحی و غیرواقعی مدیریت شهری و برنامه ریزی شهری می‌گردد. شهرسازی و ساماندهی کالبد و فضایی شهرها نیز در اوائل قرن بیستم در سایه حمایت اقتدار دولتها و با اهداف ساماندهی توسعه کالبدی شهرها بوجود آمد و از نظر اجرایی و عملی نیز، بیشتر از علوم فنی و مهندسی تأثیر پذیرفت. در نتیجه در قسمت اعظم سالهای قرن بیستم، شهرسازی بیش از پیش زیر سلطه نظریه‌ها و رویه‌های دیوان‌سالاری و فن سالاری قرارگرفت. اما به مرور زمان به دنبال وقوع تحولات وسیع و شگرف فلسفی، سیاسی و اجتماعی و با سیر تحول و تکامل نظری، برنامه ریزی سنتی جای خود را به برنامه ریزی شهری جدید داد و دانش شهرسازی و ساماندهی کالبدی شهرها به سمت اهداف کیفی و اجتماعی توسعه و رویههای دموکراتیک و مشارکت آنها متمایل شد و نهادهای محلی و حکومتهای شهری و اختیاراتشان در اداره امور جامعه محلی افزایش مییابد و برنامه ریزی شهری از یک برنامه خطی به یک روند ممتد و چرخهای ارتقاء می‌یابد. برنامه ریزی شهری در درون فرایندهای محلی قرار گرفته و با ساختارها و سیاستهای جامعه محلی بخصوص حکومت شهری ارتباط محکمی می‌یابد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان