دانلود و خرید کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول) گروه مولفان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول) اثر گروه مولفان

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول)

نویسنده:گروه مولفان
ویراستار:حسین زنگنه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول)

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول) نوشتۀ حسین زنگنه و گروهی از مؤلفان در انتشارات آوای نور چاپ شده است.

درباره کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول)

یافتن روش‌هایی برای بهبود آموزش و یادگیری، تلاشی دیرینه و به اندازۀ تفکر بشری بوده است. بشر همیشه به دنبال راهکارهای فکری برای تشریح نظرات دربارۀ موضوعات پیچیده، شرح مبادی و اصول بوده است. با شروع قرن بیستم مطالعه علمی درباره چنین کاری در سطح پایینی صورت گرفت. این مطالعه تکنولوژی آموزشی نامیده می‌شود و هدفش ارتقاء و بهبود یادگیری بشری است. بنابراین منظور از تکنولوژی آموزشی، مطالعه و اقدامی اخلاقی در مورد تسهیل یادگیری و بهبود عملکرد از راه به‌کارگیری و مدیریت منابع و ایجاد فرایندهای تکنولوژیکی مناسب است. گرچه تعاریفی که از تکنولوژی آموزشی شده است گوناگون و متفاوت‌ا‌ند اما تقریباً همۀ آن‌ها بر شناخت واضح و صریح فعالیت‌های پژوهشی، اهداف، خط‌مشی‌ها و روندها تأکید دارند.

 تاریخچه و چگونگی تکامل این رشته چندان واضح و مشخص نیست و در نوشته‌های مختلف از آن به شکل‌های متفاوتی نقل شده است؛ لذا ما در این فصل، مطالبی را درباره تکامل این رشته نوپا اما کهن به قدمت بشری، بیان می‌کنیم که تقریباً از جامعیت لازم برخوردار باشد و به مخاطب کمک کند تا دست‌کم، شناخت اولیه‌ای از رشته تکنولوژی آموزشی کسب کند و همچنین محتوای کتاب با توجه به آن ارائه شود.

از تکنولوژی آموزشی با توجه به ظهور فناوری‌ها اعم از نظری و فیزیکی تعریف خاصی به عمل آمده که حوزه پژوهشی آن را مشخص می‌کند؛ اما ویژگی و مشخصه بارزی که تکنولوژی آموزشی را از دیگر شاخه‌های آموزشی – پژوهشی متمایز می‌کند تمرکز و توجه بر تکنولوژی و نقشی معطوف به آن است که در طی فرایند تدریس و یادگیری ایفاء می‌کند. هم تکنولوژی‌های نظری که ما از آن به‌عنوان نرم‌افزاری یاد می‌کنیم و هم فیزیکی - که ما از آن به سخت‌افزاری یاد می‌کنیم، به طرق مختلف رشته تکنولوژی آموزشی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

کتاب مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلم‌ها و سایر فعالین حوزۀ آموزش پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۸ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان