دانلود و خرید کتاب بازاریابی سیاسی مجید رفیعیان اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازاریابی سیاسی

کتاب بازاریابی سیاسی نوشتهٔ مجید رفیعیان اصفهانی و مریم خانلرزاده و سیدمهدی محمدنژاد در نشر عطران چاپ شده است. بازار شامل تمام مشتریان بالقوه‌ای است که دارای نیاز و خواسته مشترک هستند و حاضرند منابع لازم را برای تأمین نیاز و خواسته خود و یا برای به‌دست آوردن کالای مورد نظر خود، مبادله کنند و توانایی این کار را نیز دارند. به عبارت دیگر، به مجموعه‌ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک محصول یا خدمت بازار گفته می‌شود. با توجه به این تعریف می‌توان گفت، وقتی یک طرف بازار به‌صورت فعالانه‌تری نسبت به طرف دیگر به دنبال انجام مبادله باشد، طرف فعال‌تر را "‌بازاریاب" و طرف دیگر را "‌مشتری بالقوه" می‌نامند.

بازاریابی روندی مدیریتی است که دربرگیرنده شناسایی، پیش‌بینی و ارضای نیازها و خواست‌‌های مشتریان از راه بهر‌ه‌گیری مؤثر و کارآمد از منابع هست. در کتاب فرهنگ تجاری در تعریف بازاریابی نوشته‌شده است:

فرآیند مدیریتی که از راه آن کالا و خدمات از مفهوم به‌سوی مشتری می‌رود و دربرگیرنده همکاری‌ ۴ عنصر است که از آن به ۴ p بازاریابی یاد می‌شود:

• فرآورده

• قیمت

• مکان

• راهبرد تبلیغاتی

درباره کتاب بازاریابی سیاسی

در مفهوم بازاریابی، اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی، بستگی تام دارد به تعیین و تعریف نیازها و خواسته‌های بازارهای هدف و تأمین رضایت مشتریان به‌نحوی مطلوب‌تر و مؤثرتر از رقبا. جالب این است که این مفهوم یک فلسفه نسبتاً جدید اقتصادی است. مفهوم بازاریابی: با قدرت هرچه تمام‌تر پول مشتری را مملو از فایده، کیفیت و رضایت می‌کنیم.

هفت عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی

۱- مشتریان- دلیل اینکه چرا بازاریابی درحال تکامل است و دلیل اینکه ما نیاز به استراتژیهای زیادی در این زمینه داریم، مشتری است. من یک مشتری هستم. عادت‌ها و تصمیمات خرید من نسبت به شما کاملا متفاوت است. هر استراتژی، مشتریان را بعنوان نقطه شروع استراتژی درنظر می‌گیرد و سپس به سمت جلو حرکت می‌کند. از این رو، استراتژی‌ها بطورکلی با بخش‌بندی، هدف گیری و موقعیت یابی و حرکت به جلو سر و کار دارند.

۲- شرکت- در شرکت، مقصود ما نقاط قوت و ضعف درونی شرکت است. تجزیه و تحلیل SWOT یک ابزار تجزیه و تحلیل قوی برای شرکت‌ها است که تعیین می‌کند چه شرکتی قادر است و چه چیزی را نمی‌توان توسط شرکت‌ها بدست آورد. برای طراحی یک استراتژی، شرکت باید تجزیه و تحلیل داخلی خود را انجام دهد و تصمیمات درستی اتخاذ کند.

۳- رقابت- رقابت هم بر مشتریان و هم بر شرکت تاثیر می‌گذارد. فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی در عمل همواره بدلیل افزایش ترس از رقابت صورت می‌گیرند.

۴- محیط سیاسی- بسیاری از عوامل بر محیط سیاسی یک کشور تاثیر می‌گذارند. سطح کنترل بر سیاست‌ها، ساختار سیاسی وهمچنین عوامل مختلف دیگری به ساخت محیط سیاسی و حقوقی یک کشور کمک می‌کنند.

۵- محیط تکنولوژیک – بسیاری از خوانندگان، این مقاله را بر روی یک گوشی هوشمند می‌خوانند. آیا یک دهه پیش، چنین چیزی ممکن بود؟ چه اتفاقی افتاد برای همه آن شرکتهایی که بالای خط یک دهه پیش بودند؟ نوکیا کجاست؟ محیط تکنولوژیکی بسیارسریع تغییر می‌کند و شرکت‌هایی که سازگار نیستند شکست می‌خورند. از این رو، تکنولوژی یک عنصر برجسته از استراتژی بازاریابی است.

۶- محیط اجتماعی- مک دونالد در هر کشور جدید که وارد می‌شود منوی خود را تغییر می‌دهد. این به دلیل محیط اجتماعی است. کشورهایی همچون ایالات متحده و انگلستان، دوستدار گوشت هستند درحالیکه در مکان‌هایی همچون هند گوشت عمدتا ممنوع است و مردم به رستوران‌ها و هتل‌هایی که خوراک گوشت ارائه می‌دهند نمی‌روند. بنابراین محیط اجتماعی در مکان‌های مختلف متفاوت است. براساس محیط اجتماعی، استراتژی نیز متفاوت است.

کتاب بازاریابی سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث مرتبط با کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بازاریابی سیاسی

بازاریابی توجه سازمان های غیرانتفاعی نظیر مؤسسات آموزشی، بیمارستان ها، موزه ها، سمفونی ها و حتی ادارات پلیس را نیز به خود جلب کرده است. بسیاری از مؤسسات آموزشی خصوصی به دلیل روبرو شدن با کاهش نام نویسی و افزایش هزینه ها و به منظور جلب دانشجو و تأمین منابع مالی مورد نیاز خود از اهداف بازاریابی استفاده می کنند. مؤسسه آموزشی سنت جوزف در رنسالار” ایندیانا با استفاده از آگهی تبلیغاتی در سونتین” و چندین ایستگاه رادیویی تعداد افراد تازه وارد را تا ۴۰٪ افزایش داده است. با افزایش هزینه ها و قیمت اتاق های بیمارستانی، بسیاری از بیمارستان ها توان بهره برداری از ظرفیت کامل خود را خصوصا در قسمت های زایشگاه و کودکان از دست می دهند. اکثر این بیمارستان ها روی به بازاریابی آورده اند. یک بیمارستان در فیلادلفیا برای جذب زنان باردار و استفاده از ظرفیت قسمت زایشگاه خود، برای والدین جدید کباب با شامپاین همراه با نور شمع تدارک دیده است(لاتینن وهمکاران، ۲۰۲۰).

مرکز پزشکی سنت مری در او انستونه ایندیانا از یک نوع تابلوی اعلانات ابداعی برای بهبود خدمات مراقبتی اورژانس استفاده میکند. بیمارستان های دیگر را نیز برای جلب پزشکان، خدماتی نظیر حمام سونا، راننده و زمین تنیس خصوصی تدارک را دیده اند. این سازمانها با مشکلات بازاریابی روبرو هستند. مدیران این سازمانها در مقابل تغییرات دائمی عقاید مصرف کننده و محدودیت منابع مالی خود می کوشند تا خود را زنده نگاه دارند و بسیاری از آنها برای حل مشکلات خود و یافتن پاسخ ممکن به بازاریابی روی می آورند(جین و همکاران، ۲۰۱۹).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان