دانلود و خرید کتاب دوره مکارتی ترجمه فاطمه شاداب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دوره مکارتی

کتاب دوره مکارتی نوشتهٔ مایرا ایمل و ترجمهٔ فاطمه شاداب است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب دوره مکارتی

کتاب دوره مکارتی در سه فصل نوشته شده است. این کتاب به زمینهٔ تاریخی دورهٔ مکارتی و مباحث پیرامون دورهٔ مکارتی و بعضی از روایت‌های شخصی مرتبط پرداخته است. «کوین مک‌کارتی» (Kevin McCarthy) زادهٔ ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۶۵ است. او یک سیاستمدار آمریکایی است که از ۷ ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ به‌عنوان پنجاه‌وپنجمین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحدهٔ آمریکا فعالیت کرد و به‌عنوان نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بیست‌وسوم کالیفرنیا در مجلس نمایندگان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ و نیز به‌عنوان رهبر اکثریت مجلس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تحت‌رهبری «جان بینر» و «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحدهٔ آمریکا بوده است. این سیاست‌مدار برای نخستین‌بار در ۱۶ ژانویهٔ ۲۰۰۷ از سوی حوزهٔ انتخاباتی «بیکرزفیلد» به مجلس نمایندگان راه یافت. او در حزب جمهوری‌خواه (ایالات متحدهٔ آمریکا) عضویت داشته است. مک‌کارتی در۳ اکتبر ۲۰۲۳ از سمت ریاست مجلس برکنار شد. فرایند برکناری او به‌دلیل توافق با رئیس‌جمهور، جو بایدن بر سر بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت، به‌رهبری نمایندهٔ فلوریدا (مت گیتس) اتفاق افتاد. با او و دوره‌اش بیشتر آشنا شوید.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «دورهٔ مکارتی»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب دوره مکارتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد دورهٔ فعالیت «کوین مک‌کارتی» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دوره مکارتی

«چون آی‌تی‌اندتی یکی از شرکت‌های مرتبط با وزارت دفاع بود، جلسهٔ دادرسی در پنتاگون برگزار شد. تصمیم گرفتیم افرادی را که حاضر بودند به نفع من شهادت بدهند جمع کنیم. بدیهی است که شهادت دادن ممکن بود خطرهایی به دنبال داشته باشد، برخی خطرها واقعی بود برخی‌ها هم توهم. افراد در پاسخ به تماس‌های ما پاسخ‌ها و واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی نشان می‌دادند. برخی می‌گفتند: «دیگر نمی‌خواهم با شما گفتگو کنم, دیگر با من تماس نگیرید.» برخی از دوستان صمیمی‌ام هم همین پاسخ را دادند. عده‌ای دیگر, از جمله جوانی که می‌شناختم و عضو اتحادیهٔ جوانان خلق سوسیالیست بود و در صنایع دفاعی کار می‌کرد, گفتند مشکلی برای انجام دادن این کار ندارند...

جلسهٔ دادرسی در برابر هیئت نظامی برگزار شد. تا جایی که به یاد دارم دبیر جلسه فردی غیرنظامی بود، ولی بقیهٔ افراد از نیروی زمینی، دریایی، رستهٔ تفنگداران دریایی و نیروی هوایی بودند. آن‌ها عمدتاً درجهٔ سرهنگی یا معادل آن داشتند و به آن‌ها گفته شده بود: «مأموریت شما در سه ماه آینده این است که در واشینگتن باشید و به پرونده‌های امنیتی رسیدگی کنید.» آن‌ها هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشتند. برخی از آن‌ها آموزش‌های اندکی دیده بودند.

آن‌ها این موضوع را مطرح کردند که هنگامی که در خدمت ارتش بودم عضو گروه وضعیت‌سنجی شرکتمان هم بوده‌ام. آن‌ها گفتند: «در مقام عضوی از گروه وضعیت‌سنجی شما حرف‌هایی در مورد روس‌ها زده‌اید.»

من پاسخ دادم: «بله. صحیح است. این کار را انجام داده‌ام.»

آن‌ها گفتند: «این یک اقدام کمونیستی واقعی است.»

[پاسخ دادم:] «من اطلاعی نداشتم. ارتش تمام اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌داد. در دیدار وضعیت‌سنجی وظیفهٔ من این بود که این اطلاعات را به سربازان منتقل کنم.»

آن‌ها گفتند: «این یک اقدام کمونیستی واقعی است.»

آن‌ها گفتند: «دروغ می‌گویی. ارتش هیچ‌گاه در مورد روس‌ها حرف نمی‌زند.»

«خب، ممکن است به من مهلت بدهید تا جزوهٔ مربوطه را پیدا کنم و نسخه‌ای از آن را برای شما بفرستم؟» آن‌ها موافقت کردند و به من دو هفته مهلت دادند.

آن‌ها به من گفتند که عضو حزب بوده‌ام، مسئول گروه کمونیستی شرکت آی‌تی‌اندتی بوده‌ام، و آن‌ها شواهدی دال بر اثبات تمام این اتهام‌ها در دست دارند. البته هیچ‌کدام از این گفته‌ها حقیقت نداشت. آن‌ها به این نکته اشاره کردند که من در خانه‌ام کتابی با عنوان اقتصاد سیاسی داشته‌ام که نویسنده‌اش اقتصاددانی به نام لئونتیف بوده. این گفته صحت داشت. من آن را در حراجی به یک‌چهارم بهای اصلی‌اش خریده بودم. فکر می‌کردم موضوع جالبی باشد، ولی هیچ‌گاه آن را نخوانده بودم. سیلویا هم در جلسهٔ محاکمهٔ خودش به این موضوع اقرار کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
۵۹,۴۰۰
۴۰%
تومان