دانلود و خرید کتاب روابط شکننده جین آیزی ترجمه نهضت صالحیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط شکننده اثر جین آیزی

کتاب روابط شکننده

معرفی کتاب روابط شکننده

کتاب روابط شکننده اثری از جین آیزی است که با ترجمه مینا فتحی می‌خوانید. این کتاب نگاهی به ضرورت بازنگری بر رابطه بین والدین و فرزندان در عصر حاضر دارد.

درباره کتاب روابط شکننده

رابطه میان والدین و فرزندان همیشه رابطه عجیبی است. پدر و مادر به جز بهترین چیزها برای فرزندانشان چیز دیگری نمی‌خواهند اما گاه در ابراز آن ناتوانند و این موضوع باعث بروز اختلاف‌هایی میانشان می‌شود. پدر و مادرها سخت تلاش می‌کنند تا شبیه پدر و مادرهای خودشان نباشند اما در دل آرزو می‌کردند ای کاش کمی مستبدتر بودند. گاهی تلاش می‌کردند تا خودشان را اینطور قانع کنند که در حال تربیت فرزندانی خلاق هستند اما از روشی که آن‌ها برای ابراز خودشان استفاده می‌کردند، راضی نبودند. احساس گناه زمانی که سر بچه‌ها فریاد می‌کشند، دست از سرشان برنمی‌دارد اما از طرف دیگر در تعیین مرزهای محدودیت­‌های آنها سرگردان و گرفتار تعارض می‌شوند. این احساس دوگانگی در تثبیت قدرت دربرابر فرزندان همواره همراه والدین است.

جین آیزی در کتاب روابط شکننده به همین موضوع پرداخته است. او به سراغ فرزندانی رفته است که دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته‌­اند و در حال قدم گذاشتن به سنین بزرگسالی‌­اند. بهرحال ما نمی‌توانیم جلوی زمان را بگیریم و دیر یا زود، شاهد این هستیم که فرزندمان با ورود به دانشگاه یا بازار کار، به استقلال فکری و عملی می‌رسد. اهمیت این موضوع را نباید دست گم گرفت چون در دنیای ما خانواده از شکل سنتی خود خارج شده و فرزندان زودتر از گذشته به فکر مستقل شدن می­‌افتند. 

آنچه در این دوران می‌توان به ایجاد تنش میان والدین و فرزندان منجر شود، راهنمایی‌­ها و نصایح والدین است که باعث رنجش و آزار فرزندان می‌­شود و همین، به بروز بحران و اختلاف می‌­انجامد. فرزندان با وجود علاقه ای که به والدین دارند تلاش می کنند نشان دهند دیگر بزرگ شده‌اند، اما گاه این تلاش به صورت ناخواسته باعث بروز آسیب‌های روحی می‌شود.

در حقیقت جین آیزی با کمک این اثر می‌خواهد به والدینی که همچنان مانند زمان کودکی اصرار به کنترل، راهنمایی و چسبندگی بیش از حد به فرزندانشان دارد، کمک کند. این کتاب، راهنمای والدینی است که فرزندان بزرگسال دارند و نمی دانند با آنان چگونه رفتار کنند تا در روابطشان خبری از قهر و اختلاف نباشد.

کتاب روابط شکننده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب روابط شکننده می‌تواند برای تمام والدینی که به دنبال برقراری یک رابطه خوب با فرزندانشان هستند، مفید باشد.

بخشی از کتاب روابط شکننده

ویژگی‌های خوب یک فرد زمانی کارساز است که هرچند حضور آن فرد حس خوبی در ما به وجود نیاورد، ولی ما حسمان را نادیده بگیریم و سعی کنیم با تکیه بر ویژگی‌های خوب شخصیتی آن فرد، خود را به برقراری رابطه‌ای مفید تشویق کنیم. البته بهترین حالت زمانی است که هردوی این فاکتورها، یعنی حس خوب نسبت به طرف مقابل و ویژگی‌های خوب شخصیتی در او، وجود داشته است.

زمانی که برای نخستین بار با فردی برخورد می‌کنیم، اگرحس خوبی نسبت به او در ما به وجود بیاید، این حس به راحتی برای ما تشخیص دادنی است. مثلا خانمی برای من تعریف می‌کرد، زمانی که برای اولین بار نامزد پسرش را دید و با او صحبت کرد، این حس عجیب در او به وجود آمد که صحبت کردن با آن دختر برای او مانند این است که گویی دارد با خودش صحبت می‎کند. آن دو مثل هم فکر می‎کردند و تجارب مسافرتی و همچنین ارزش‎ها و معیارهای مشابه داشتند. او احساس کرد در همان اولین دیدار به نامزد پسرش علاقه‎مند شده است. این خانم از اینکه می‌دید تنها فرزندش، دختری را انتخاب کرده که دوست داشتنش برای او هم آسان است، خیلی خوشحال بود. باید گفت که خوش به سعادت این خانم و خانواده‎اش. این همان چیزی است که ما آن را حس خوب یا حس مشترک می‎نامیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان