دانلود و خرید کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲)

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) بخش دوم راهنمای خوردن، از مجموعه کتاب‌های جامع آداب معاشرت است. این اثر درباره آداب اجتماعی غذا خوردن در فرهنگ‌های مختلف و همچنین نحوه سرو و خوردن خوراکی‌های متفاوت نوشته شده است.

این اثر نوشته پگی پُست، آنا پست، لیزی پست، دانیل پست سنینگ است و آن را با ترجمه مریم تقدیسی می‌خوانید.

درباره کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲)

دنیا به طرزی شگفت‌آوری بزرگ است و پر از فرهنگ‌های مختلف. در هر فرهنگی و هر سرزمینی نیز غذاها، نوشیدنی‌ها و آداب خاصی برای غذا خوردن وجود دارد. در صورتی که از مهمانی از یک فرهنگ دیگر پذیرایی می‌کنید یا به کشوری غیر از کشور خودتان سفر کرده‌اید، لازم است تا با غذاها و همچنین نحوه و آداب غذا خوردن آن فرهنگ و سرزمین آشنا باشید.

راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) که در دو بخش تنظیم شده است به شما کمک می‌کند تا نحوه صحیح سرو و مصرف کردن خوراکی‌های مختلف را یاد بگیرید و با احترام به تمام آداب و رسوم و فرهنگ‌ها، تجربه‌های جدیدی در غذا خوردن به دست بیاورید. این کتاب بخش دوم کتاب راهنمای خوردن است و شما را با نحوه سرو، آداب خوردن غذاهای مختلف در مهمانی‌های رسمی و دورهمی‌های دوستانه آشنا می‌کند. 

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) اثری برای تمام کسانی است که دوست‌ دارند در زمینه آداب معاشرت بدرخشند و کارها را بر طبق اصول اصلی خود انجام دهند. اگر قسمت اول کتاب را مطالعه کرده‌اید، حالا نوبت این بخش است.

بخشی از کتاب راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها (۲) 

اردوور

معمولاً اردوورها را به صورت غذاهایی در قطعات کوچک و لقمه‌ای سرو می‌کنند. در مهمانی‌ها می‌توانید اردوور را از دیس‌های مخصوصی که روی میزها قرار داده شده‌اند یا از دیس‌هایی که گارسون‌ها آن‌ها را در میان مهمانان می‌چرخانند بردارید. در هر صورت، دستمال به مقدار زیاد باید در دسترس قرار داشته باشد. چه از روی میز و چه از دیس، مقدارهای کمی بردارید. اگر بیش از یک نوع اردوور برمی‌دارید از پیش‌دستی‌های مخصوص آن استفاده کنید. یک نوع اردوور را می‌توانید روی دستمالتان قرار دهید. در زیر هر پیش‌دستی هم دستمالی قرار داده می‌شود تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

معمولاً پیش‌دستی‌های کوچکی برای قرار دادن خلال‌دندان یا سیخ‌های اردوور در آن روی میزها قرار می‌دهند. در غیر این صورت، تهمانده‌هایی مانند دم میگو یا خلال‌دندان‌های خود را در دستمال نگه دارید تا سطل آشغالی پیدا کنید. تهمانده‌های خود را روی میز بوفه قرار ندهید، مگر اینکه پیش‌دستی‌هایی مخصوص این کار را روی میز گذاشته باشند.

هنگامی که سبزی‌جات خام یا چیپس با سس سرو می‌شود، مقداری از سس را با قاشق آن بردارید و کنار بشقابتان بریزید. اگر ظرف سس مشترک است غذای خود را بعد از گاز زدن دوباره در آن فرو نکنید.

لیمو

هنگامی که می‌خواهید روی ماهی یا در چایتان لیمو فشار دهید دستتان یا قاشقی را جلوِ آن بگیرید تا آب لیمو به سمت سایر مهمانان پاشیده نشود. بعد از فشار دادن لیمو آن را روی لبه بشقابتان قرار دهید یا در فنجان یخ‌چایتان بیندازید.

اسپاگتی و سایر غذاهای رشته‌ای بلند

چنگالتان را تا ته در وسط بشقاب اسپاگتی فرو کنید و سپس آن را بچرخانید تا کپه‌ای از رشته‌های ماکارونی دور آن جمع شود. حاصل این روش باید به اندازهٔ دهانتان باشد. اگر نیست، دوباره شروع کنید.

راه دیگر این است که چنگال را در یک دست و قاشق بزرگی را در دست دیگر بگیرید. چند رشته را با چنگال بردارید و دندانه‌های چنگال را در مقابل قاشق بگیرید تا بتوانید آن را بچرخانید.

سوپ

قاشق را از کنار و در نزدیکی لبه کاسه وارد سوپ کنید و بعد از جلو به عقب قاشقتان را پر کنید. از کنار قاشق بخورید و مراقب باشید هرت نکشید. اگر سوپ خیلی داغ بود می‌توانید قبل از قرار دادن قاشق در دهانتان آهسته آن را فوت کنید. اگر می‌خواهید سوپ را با نان بخورید نان را در یک دست و قاشق را در دست دیگر نگیرید. قاشق را کنار کاسه قرار دهید و بعد نان را گاز بزنید. برای پر کردن آخرین قاشق کاسه را کمی در جهت مخالف خودتان کج کنید تا در عین حال قطرات سوپ روی پایتان نریزد.

هنگام مکث در بین غذا یا پس از اتمام سوپ قاشق را کجا باید قرار دهید؟ اگر عمق کاسه کم است آن را در کاسه رها کنید. اگر عمق آن زیاد است یا سوپ با فنجان سرو شده است آن را کنار زیردستی یا نعلبکی قرار دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان