دانلود و خرید کتاب سفید کنیا هارا ترجمه علیرضا شلویری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفید اثر کنیا هارا

کتاب سفید

نویسنده:کنیا هارا
انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سفید

کتاب سفید نوشته کنیا هارا است و با ترجمه علیرضا شلویری در نشر مشکی منتشر شده است. نویسنده یک دیزاینر مشهور است و در این کتاب از رنگ سفید می‌گوید. 

درباره کتاب سفید

آیا سفید یک رنگ است؟ سفید شبه‌رنگ است، اما در عین حال می‌توان آن را یک نا_ رنگ هم دانست. پس رنگ اساسا رنگ چیست؟ این کتاب برای شما روشن می‌کند رنگ چیست و سفید در هنر و معماری و تصاویر چه معنا و مفهومی دارد. 

از سفید که صحبت می‌کنیم، از رنگ صحبت نمی‌کنیم؛ بیشتر در این کتاب تلاش شده از  سرچشمه‌های فرهنگی آن احساسی را جستوجو کند که به واسطۀ سفید در ما ایجاد می شود. به عبارت دیگر، کوشیده است، با کندوکاو در مفهوم سفید، منشأ نوعی زیبایی‌شناسی ژاپنی را که پدیدآورندۀ سادگی و نهفتگی است بیابد و ابعاد فراتر آن را مشخص کند.

پس از خواندن این کتاب ممکن است به سفید دیگر مثل قبل نگاه نکنید و آن را تابناک‌تر و متفاوت‌تر ببینید.  

خواندن کتاب سفید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت رنگ‌ها و اهمیت سفید در هنر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سفید

چیزی به عنوان سفید وجود ندارد. سفید فقط یک حس‌یافت است. پس به جای آنکه در جست‌وجوی سفید باشیم باید در پی این باشیم که سفید را چه‌طور ادراک می‌کنیم. در این مسیر با سفیدی آشنا می‌شویم که از آنچه تاکنون تجربه کرده‌ایم قدری سفیدتر است. سپس درمی‌یابیم که این سفید به شکل‌های مختلف و حیرت انگیز با فرهنگ ژاپنی درآمیخته است؛ مفاهیمی چون سکوت و فضای خالی را درک می‌کنیم، و معانی مختلفی را که در آنها نهفته است کشف می‌کنیم؛ هرچه ارتباط ما با سفید تنگاتنگتر می‌شود، جهان به چشممان تابناک‌تر و سایه‌های آن غلیظتر خواهد شد.

سیاهی حروف چاپی از خود حروف نیست، بلکه فقط در تقابل با سفیدی کاغذ است که پدیدار می‌شود. سرخی تابناک دایره قرمز پرچم ژاپن  هم فقط در تقابل با سفیدی اطرافش امکان بروز می‌یابد. در مورد آبی یا بژ هم، مادامی که بر زمینۀ سفید نشسته باشند، همین‌طور است. نیستی در طلب هستی است؛ از این رو نیستی گاهی حس بودنی به وجودِ می‌آو رد که از خود هستی نیرومندتر است. از آنجا که سفید هم زود چرک می‌شود و هم پا ک نگه داشتنش بسیار دشوار است، زیبایی‌اش عمیقا بر ما تأثیر می‌کند چرا که به طرز تأثر برانگیزی از بی‌دوامی آن آ گاهیم.

وجوه درخشانی از فرهنگ ژاپنی، ازجمله معماری و دیزاین فضا،  کتاب‌آرایی و باغ ِ آرایی، در نتیجۀ همین فرایند آگاهی، که ارتباط تنگاتنگی با مفهوم سفید دارد، پدید آمده‌اند. 

نظرات کاربران

کاربر ۵۳۰۳۷۷۹
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

کتاب خیلی جالبی هست که از نظر فلسفی و فرهنگی(ژاپن) به کانسپت سفید نگاه کرده. قابل تامل و الهام‌بخش است.

parisa
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

کتاب جالبی هست،اما با توجه به اینکه نویسنده ژاپنی هست و در کتابش از فرهنگ و فلسفه و کلمات ژاپنی استفاده شده،بنظرم ترجمه ایی نیست ک بشه ازش لذت برد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۶۲۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان