دانلود و خرید کتاب روزگار برزخی معماری ما علی اعطا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزگار برزخی معماری ما اثر علی اعطا

کتاب روزگار برزخی معماری ما

نویسنده:علی اعطا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روزگار برزخی معماری ما

کتاب روزگار برزخی معماری ما اثری از علی اعطا است. این کتاب مجموعه یادداشت‌هایی است که او درباره معماری و شهر نوشته است و در سال‌های اخیر در روزنامه‌ها و رسانه‌های عمومی منتشر کرده است. علاوه بر این، در این کتاب متن دو گفتگو را می‌خوانید که با علی اعطا انجام شده است.

این نوشته‌ها، نه بر اساس زمان انتشار بلکه در حد امکان بر مبنای فصل‌بندی موضوعی، گردآمده‌اند. با این حال همچنان به نوعی پراکندگی موضوعی در این نوشتارها مشهود است که به دلیل خاصیت روزنامه‌نگارانه آن‌ها، گریزناپذیر بوده است. وجه مشترک نوشتارها، دغدغه‌ی درازمدت نگارنده است در طرح مسایل حوزه‌ی شهر و معماری در عرصه‌ عمومی و تلاش در راستای تولید محتوای نوشتاری قابل فهم برای همگان، به‌گونه‌ای که محتوای آن به لحاظ تخصصی نیز تقلیل پیدا نکند.

درباره کتاب روزگار برزخی معماری ما

کتاب روزگار برزخی معماری ما مجموعه بر آن است تا زحمات مطبوعاتی معماران و شهرسازان را از روزنامه‌ها و مجلات پراکنده این چند سال گردآوری کرده و آن‌ها را به صورت مدون در اختیار معماران، منتقدین و عموم مردم ـ که اصلی‌ترین مخاطبان این پراکنده‌نویسی‌ها بوده‌اند ـ قرار دهد. ناگفته نماند که این روزها بخش زیادی از نوشتن درباره معماری و شهر در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. چرا که بنا به گفته نویسنده «نوشتن از شهر و معماری در رسانه‌های عمومی، سابقه‌ چندانی ندارد. گمان می‌کنم سابقه‌ی این موضوع در ایران به چیزی در حدود پانزده سال می‌رسد. هرچند در این یک و نیم دهه نیز، این قبیل موضوعات در رسانه‌ها حضوری منظم نداشته است. گفت و گوهای فصل پایانی نیز نیم نگاهی به دلایل فقدان حضور فراگیر معماری در رسانه‌های عمومی دارد.

سابقه فعالیت مطبوعاتی معماران و شهرسازان در ایران ـ فعالیتی که در راستای اهداف صنفی و برای آگاهی بخشی و ارتباط با عموم مردم باشد ـ چندان قدمتی ندارد. با این وجود همین تجربه کوتاه اگر مستندسازی نشود قابل نقد نخواهد بود، اگر تبدیل به موضوع نقد نشود، اصلاح نمی‌شود و همین‌طور کج‌دار و مریز باقی می‌ماند.»

کتاب روزگار برزخی معماری ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

روزگار برزخی معماری ما، اثری است برای تمام علاقه‌مندان به معماری.

بخشی از کتاب روزگار برزخی معماری ما

بخشی از مقدمه مهندس سید محمد بهشتی:

«کتاب اخیر که حاصل زحمات جناب آقای علی اعطا است کوششی خجسته در مسیر نقد است ولیکن به نقد اکتفا نکرده است و یا دست‌کم نقدی نیست که محدود به بیان دغدغه‌های اهل حرفه باقی بماند و شیوه‌ی بیان آن به ترتیبی است که خطابش به عموم جامعه است. امیدوارم این کتاب و آثاری از این دست به ما کمک کند که نه تنها ببینیم و بشنویم و طرفدار کیفیت شویم بلکه در مطالبه‌ی کیفیات به سطوح نازل آن بسنده نکنیم و طرفدار آن عطر و طعمی در معماری و شهر شویم که قرار و آرام را به دل و جان ما هدیه دهد.»

بخشی از متن دکتر نشید نبیان:

«نوشتن درباره محصولات دیسیپلین و یا بستری که این محصولات در چهارچوب پتانسیل‌ها و تحدیدهای آن شکل گرفته‌اند، مقدمات کشیده شدن مباحث درون ـ دیسیپلینی به چانه‌زنی‌های عمومی را فراهم می‌کند. کتاب "روزگار برزخی معماری ما" مجموعه تمرین‌های معمار ـ گزارشگری است که سابقه فعالیت‌های مرتبط رسانه‌ای اش، این امکان را برای او فراهم کرده تا در قالب ادبیاتی قابل ارجاع برای مخاطب عام، سهمی در عمومی سازی گفتمان شهر و معماری داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان