دانلود و خرید کتاب شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه گروه مترجمان نشر مسیر سبز رشد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو حاصل نگارش ذهن خلاق نویسنده‌ای فرانسوی به نام آنتوان دوسنت اگزوپری است. این کتاب محبوب‌ترین کتاب منتخب قرن بیستم است. تحلیل‌های زیادی از بزرگان اهل ادب برای این کتاب صورت گرفته و بعد از انجیل، پرفروش‌ترین و پر‌خواننده‌ترین کتاب در دنیای غرب، در همه‌ٔ کشورها و به همه‌ٔ زبان‌ها بوده است.

درباره‌ کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو داستان سفر شازده‌ٔ کوچکی است که در سیاره‌ی ب۶۱۲ زندگی می‌کند. او در سیاره‌اش گلی دارد که بسیار مغرور است ولی آن گل را دوست دارد. شازده کوچولو از سیاره‌اش به سمت زمین حرکت می‌کند و به دنبال دوست می‌گردد. او در مسیر خود از سیارات زیادی عبور می‌کند، چیزهای جالبی می‌بیند و با آدم‌های عجیبی دیدار می‌کند. زمانی که به زمین می‌رسد، در صحرا با خلبانی مواجه می‌شود که هواپیمایش خراب‌شده است. میان آن دو، دوستی و رابطه‌ٔ زیبایی شکل می‌گیرد و شازده کوچولو تمام اتفاقات سفرش را برای مرد خلبان تعریف می‌کند.

کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب جذاب و متفاوت را به کسانی که دوست دارند اثری جدید و عمیق درباره‌ٔ زیبایی‌های زندگی بخوانند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. او تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری بود اما با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست. اگزوپری کتاب شازده کوچولو را با الهام گرفتن از دیدار با کودکی در آفریقا، نوشته است. کتاب او به بیش از سیصد زبان ترجمه شده است و بارها از این داستان برای تولید تئاترها و فیلم‌ها استفاده شده است. اگزوپری یک سال بعد از نگارش پرمخاطب‌ترین کتاب دنیا، به علت حادثه‌ای که برای هواپیمایش اتفاق افتاد، در سال ۱۹۴۴ از دنیا رفت. او بعد از مرگ به‌عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد.

بخشی از کتاب شازده کوچولو

روباه گفت: من نمی‌توانم با تو همبازی شوم، من هنوز اهلی نشده‌ام.

شازده کوچولو به فکر فرو رفت و گفت: ((اهلی کردن)) یعنی چه؟

روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی؟ به دنبال چه می‌گردی؟

-من به دنبال آدم‌ها می‌گردم. ((اهلی کردن)) یعنی چه؟

-آدم‌ها ما را آزار می‌دهند. آن‌ها تفنگ‌دارند و شکار می‌کنند. البته مرغ هم پرورش می‌دهند که تنها فایده‌شان همین است. تو به دنبال مرغ می‌گردی؟

شازده کوچولو گفت: نه، من به دنبال دوست هستم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟

-اهلی کردن چیزی است که فراموش‌شده، یعنی ((علاقه ایجاد کردن...))

-علاقه ایجاد کردن؟

-بله، مثلاً تو برای من مانند یک پسر بچه هستی مانند صدها هزار پسربچه‌ی دیگر، من به تو احتیاجی ندارم، تو هم احتیاجی به من نداری و من هم برای تو روباهی هستم شبیه بقیه روباه‌ها ولی اگر تو مرا اهلی کنی، هر دو به هم نیازمند می‌شویم. تو برای من در عالم همتا نخواهی داشت و من برای تو در دنیا...

شازده کوچولو گفت:

-بله، دارم می‌فهمم... گلی هست... من گمان می‌کنم آن گل مرا اهلی کرده است.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

کاربر ۵۶۶۵۷۵۷
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

ببخشید این کل کتابه؟

کاربر ۴۹۹۱۲۶۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۹

من کتاب شازده کوچولو ترجمه زنده یاد محمد قاضی را خوانده ام وهیچ ترجمه ای حتی ترجمه زنده‌یاد احمد شاملو به پای ترجمه محمد قاضی نمی رسد متاسفم که نشرهای مختلف به خود اجازه می دهند کتابی که محبوبیت زیادی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
((این یک وظیفه است. انسان وقتی صبح‌ها، کار آرایش خودش تمام شد باید با دقت به پاک کردن سیارهٔ خود بپردازد
کاربر ۵۴۹۷۸۷۴
پس تو خودت را محاکمه خواهی کرد. این سخت‌ترین کار است. محاکمهٔ خود از محاکمهٔ دیگران سخت‌تر است. تو اگر توانستی دربارهٔ خودت درست قضاوت کنی، قاضی واقعی هستی.
کاربر ۵۴۹۷۸۷۴

حجم

۳۲٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۳۲٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۷,۷۰۰
۳۰%
تومان