دانلود و خرید کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین چینگ هوآ تانگ ترجمه مریم مفتاحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین اثر چینگ هوآ تانگ

کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین

انتشارات:انتشارات معین
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین

کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین از چینگ هوآ تانگ و ترجمهٔ مریم مفتاحی است و انتشارات معین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین

کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین مجموعه‌ای از داستان‌های حکمت‌آموز و پنددهنده از تمدن باستانی چین است. در هر بخش نویسنده به فراخور موضوع، حکایت‌هایی را گردآوری کرده و با بیانی صمیمی و ساده آن‌ها را شرح داده است. این بخش‌ها عبارت‌اند از: خردمنـدی در عـمل، تعلیم و تربيت، اخلاقیات و ارزش‌های خانوادگی، شوخ‌طبعی، اراده و هنر برنده شدن، رهبری، مدیریت و روابط انسانی، عشـق و مـزاحمت جنسی، بلندپروازی، توانايی و روانشناسی انسان، پـايان، ثـروت و میانه‌روی، استعداد، نگرش و سرنوشت، سیاست، نیک‌مردان، پليدان و شروران، راه صـلح.

خواندن کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب داستان هایی از گنجینه خرد چین را به تمام کسانی که به خرد چین باستان علاقه دارند یا جویای مطالعهٔ حکایت‌های اخلاقی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  داستان هایی از گنجینه خرد چین

خرد را سخت بتوان تعريف كرد، زيرا خود را به شيوه‌های مختلف نـشان مي‌‌دهد. برخی آن را به معنای فلسفهٔ سليم حيات مي‌دانند. برای برخـی به معنای تدبير و چاره‌انديشی در موقعيت‌های دشوار زنـدگی اسـت. هـر تعريفی که از آن كنيم، من معتقدم خرد يـک انديـشهٔ انتزاعـی نيـست، بلكه از علوم كاربردی اسـت كـه مـی‌تـوان آن را در مـتن زنـدگی واقعـی بررسی كرد. بهترين روش نيز تجربهٔ آن در عمل است.

روزی مردی به بنگاه كارگشايی «هـون گـرن» در شـهر «شائوشـينگ» مراجعه كرد تا مجسمه‌ای از جنس یشم، و علی‌الظاهر زيبا و بی‌نقص، بـه رهن بگذارد . مشتری گفت آن يادگاری است از سلسلهٔ «هان»، حـدود ۲۰۰۰ سال پيش، و ميراثی از پدرش، پـدر پـدرش و قبـل تـر و تقاضـای ۱۰۰۰ اونس نقره كرد. صاحب بنگـاه در بيـرون شـهر بـود و شـاگردش معامله را انجام داد و آنچه در تقاضای مشتری بود، به وی پرداخت. وقتی صاحب بنگاه بازگشت و با دقت فراوان مجسمه را وارسی كـرد، آن را عتيقه‌ای گرانبها نيافت، بلكه قطعـه‌ای تقلبـی بـود و بـيش از ۱۰۰ اونس نقره نمی‌ارزيد. چنان خشمگين شد كه به شاگردش گفت اگر مـرد بازنگردد تا مبلغ گرويی را برگرداند و مجسمهٔ جعلـی خـود را بـازگيرد، بر اوست كه غرامت بپردازد.

نظرات کاربران

ننه قمر
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

کتاب خیلی خوبیه،ارزش خوندن داره درست مثل داستان های تاریخی خودمون گاهی حتی شباهت های جذابی هم میشه دید و حتی مطالب بارزشی میتونید یاد بگیرید دایره اطلاعات شمارو گسترش میده دیگع ساده ترین حالتش اینه که حرفای جالبی دارید

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

قیمت:
۲۰۵,۰۰۰
تومان