دانلود و خرید کتاب دانه و دام علی‌‌اكبر ضيايی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانه و دام اثر علی‌‌اكبر ضيايی

کتاب دانه و دام

معرفی کتاب دانه و دام

کتاب دانه و دام نوشته علی اکبر ضیائی است. این کتاب برای تمام دانشجویان و علاقه‌مندان علوم سیاسی منتشر شده است.

درباره کتاب دانه و دام

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول مربوط به مطالعات راهبردی اسرائیل در حوزه افراط‌گرایی دینی در خاورمیانه و نیز بهره‌گیری از تجارب عقلانی شیعی و اعتزالی در ترمیم شکاف‌های اعتقادی در کلام یهودی است و بخش دوم به مطالعات راهبردی انگلستان برای زدودن آموزش‌های جهادی از تعالیم دینی در مدارس و دانشگاه‌های اسلامی و ترویج اسلام مطابق با ارزش‌های غربی و هدایت مرجعیت دینی به سمت منافع غربی در جهان معاصر است. 

در بخش اول خواهیم گفت که اسرائیل طرح‌های مطالعاتی خود در حوزه مطالعات اسلامی را به دو بخش عمده تقسیم کرده است، یکی احیای کلام شیعی اعتزالی و اعتزالی و منظور آنان از شیعی اعتزالی کلامی است که به دوره قرن نهم تا سیزدهم میلادی برمی‌گردد. هدف آنان از این بخش از تحقیقات احیای کلام یهود بر اساس نیازهای عصر کنونی با استفاده از مؤلفه‌هایی عقلانی کلام شیعی و اعتزالی است.

 بخش دوم این مطالعات به شناسائی تفکرات ابن قیم جوزیه و ابن تیمیه برای نفوذ و هدایت افراط‌گرایان سلفی همچون داعش جهت درگیر نمودن مناطق مختلف اسلامی با یکدیگر و برانگیختن نزاع شیعی و سنی و ایجاد نقاط امن برای اسرائیل است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنچه به‌عنوان خطر بنیادگرائی اسلامی و حرکت‌های تکفیری در مجامع اروپایی و اسرائیل مطرح می‌گردد در حقیقت به آن جریانات به‌عنوان یک فرصت طلائی برای ایجاد تفرقه‌افکنی میان مسلمانان نگریسته می‌شود. 

در این کتاب به نمونه‌ای از کارگاه‌های آموزشی اسرائیل با کمک محققان در دانشگاه‌های اسلامی و مؤسسات علمی غربی و آمریکائی با لابی گیری اسرائیل برای شناخت بافت فکری و اعتقادی جریان‌های اسلامی اشاره شده است.

 کالبدشکافی مطالعات کلامی اسرائیل همچون دانه‌های یک پازل به‌هم‌پیوسته و تصویری روشن از مطالعات آینده‌پژوهی اتاق‌های فکر اسرائیل ارائه می‌کند. هدف از تحریر این کتاب ارائه یک پژوهش در حوزه تخصصی علم کلام یهود نیست، بلکه هدف از آن روشنگری درباره ابعاد گسترده طرح‌های بین‌المللی اسرائیل در حوزه اندیشه و کیفیت بهره‌برداری از این مطالعات در بحران‌های اجتماعی و سیاسی خاورمیانه است. 

خواندن کتاب دانه و دام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به امور بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانه و دام

متفکران یهودی هم اکنون در اسرائیل به دنبال ایجاد راهکاری برای سازش تعالیم خشک دین یهود با مدرنیته و جهانِ با ارزشهای مدرن می‌باشد، و مهم‌ترین راه برای رسیدن به این هدف سازش بین عقل و نقل و یا دین یهود و عقلانیت می‌باشد. با گذر زمان دین یهود نیز به جریان‌های فکری محافظه‌کار، ارتودوکس و اصلاح‌طلب تقسیم شده است، و اگر در قرون‌وسطی از خاخام‌ها پرسیده می‌شد که دیدگاه یهود نسبت به فلان موضوع چیست، اکنون جوانان یهودی با آشنائی از جریان‌های فکری یهود از کیفیت دیدگاه یهود نسبت به جهان‌بینی ارتودوکسی یا محافظه‌کاران و یا اصلاح‌طلبان می پرسند. رشد صنعتی و بروز فرهنگ جهانی‌شدن همه سنت‌هایی فکری دیرین همچون ادیان ابراهیمی را به چالش کشیده و مدرنیسم و پست‌مدرنیسم و لوازم فرهنگی و اعتقادی آنها تأثیرات متعددی بر فرهنگ و دین یهود گذاشته و هم اکنون جامعه یهود در اسرائیل با بحران‌های متعدد فکری و فرهنگی و اعتقادی روبرو می‌باشد، و اگر اسرائیل به دنبال بازسازی فکری جامعه یهود برنیاید به‌زودی این جامعه سنتی با اضمحلال روبرو خواهد شد. یک تحقیق دولتی در اسرائیل می‌گوید تا ۱۲ هزار و ۷۳۰ نفر در سال ۲۰۱۴ کارگر صنعت فحشا در این کشور بودند و هرکدام حدوداً ۶۶۰ مشتری در سال داشته‌اند. بر اساس این تحقیق، تل‌آویو مرکز صنعت فحشا در اسرائیل است. این اولین پژوهش دولت اسرائیل در مورد فحشا در این کشور است که نتایج آن تاکنون منتشر شده است. طبق این پژوهش، مجموع پول‌هایی که به کارگران صنعت فحشا در سال ۲۰۱۴ در اسرائیل پرداخت شده، حدود ۳۰۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است. این تحقیق را وزارتخانه‌های امور اجتماعی و امنیت عمومی اسرائیل انجام داده‌اند. آنها گفته‌اند که حدود ۹۵ درصد کارگران این صنعت در اسرائیل، مؤنث هستند. بر اساس پژوهش، همچنین ۱۲۶۰ نفر کودک در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان کارگر جنسی به کار گرفته شدند و یا در معرض خطر فحشا قرار داشتند. این تنها بخشی از مشکلات اخلاقی جامعه یهودیان در اسرائیل می‌باشد که به‌موازات بحران‌های اعتقادی شکل‌گرفته و جامعه دینی یهود را به نابودی کشانده است.

آشنایی با معماری معاصر
وحید افشین‌مهر
مهارت مثبت اندیشی در خانواده
سیده معصومه حسینی
شیوه شهر آشوبی
محسن رجبی
فرآیند تدریس تلفیقی در مقطع ابتدایی
ریحانه خوب بخت
دکتر جکیل و آقای هولمز
لورن دی. استلمن
کتابة الرسائل و فن التلخیص؛ نامه نگاری و خلاصه نویسی
مصطفی جوانرودی
بعد از ظهری در پارک (انگلیسی)
نسترن حسنی
اعتماد به نفس خوب، حال خوب
مریم حسینی کازرونی
تکه‌های شکسته‌ی دیروز
معصومه کرمی
راهنمای تجارت با روسیه
فرزانه شفیعی
داستان های فکری برای کودکان ایرانی (۹)
رضاعلی نوروزی
تغییر بزرگ، جهان در سال ۲۰۵۰
دنیل فرانکلین
شخصیت شناسی در مثنوی مولوی و کمدی الهی دانته
منیژه آرمین
دست روی دست نگذاریم
کاترین ای. سندرسون
به زبان مادری گریه می کنیم
فابیو مورابیتو
تیروئید
آنتونی تافت
۷۶ سوال مهمی که هر مدیری باید بداند
جیمز مک گراث
مقدمه ای بر پرستاری مراقبت های ویژه
محمدرضا عسگری
جراحی ـ خونریزی حاد گوارشی
عادل زینال پور
فارماکولوژی
عبدالرسول سبحانی
خون دلی که لعل شد
سید‌علی خامنه‌ای
جهاد تبیین
سید‌علی خامنه‌ای
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
ده روز با داعش
علی عبداللهی
قدرت بی‌قدرتان
احسان کیانی‌خواه
فلسفه‌ی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای
محسن مهاجرنیا
صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
دیوید فرامکین
سرزمین موعود
باراک اوباما
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
توتالیتاریسم
هانا آرنت
چهل تدبیر
محمد علی الفت‌پور
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
کار کار انگلیسی هاست
جک استراو
فتنه‌‌ی تغلّب
مصطفی غفاری
غرب چگونه غرب شد؟
صادق زیباکلام
رهبر عزیز
علی دنیوی ساروی
روایت رهبری
سید یاسر جبرائیلی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان