دانلود و خرید کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD جرج کاپالکا ترجمه رقیه موسوی
کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD اثر جرج کاپالکا

کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD

معرفی کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD

کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD نوشتهٔ جرج کاپالکا با ترجمهٔ رقیه موسوی و هدیه ناصر رنجبر در انتشارات ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD

اختلال نقص توجه بیش‌فعالی (ADHD) مشکل سلامت روان جدی است که افراد زیادی در سراسر جهان تحت تأثیرات منفی آن از جمله مشکلات تحصیلی، شغلی، هیجانی و اجتماعی قرار دارند. درصد قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان پسران هستند (بیش از دو برابر دختران) که در بزرگسالی نیز ADHD به شکل جدی در بین حداقل یک سوم از آنها با وجود تغییر در شدت و ماهیت جلوه‌های بالینی‌اش تداوم می‌یابد. با وجود نیاز مبرم متخصصین به آگاهی از روش‌های متفاوت درمانی در جهت برآوردن نیازهای این گروه، در عمل منابع معتبر اندکی در دسترس است.

در این اثر کاپالکا با ظرافت ویژگی‌ها و مشکلات افراد مبتلا به ADHD را با تأکید خاص بر تفاوت‌های انکارناپذیر جنس مذکر از جمله نرینگی و انتظارات مطابق با آن به تصویر کشیده است و در نهایت به تفصیل به معرفی مداخلات آموزشی، مشاوره‌ای و دارویی موثر و استفاده از پروتکل‌های درمانی مکمل بر اساس پژوهش‌های علمی پرداخته و در جهت مقابله با تبلیغات گسترده و سودجویی‌های مالی، با پاسخگویی به افسانه‌های مرتبط به ADHD روش‌هایی را که از لحاظ علمی اثربخشی‌شان اثبات نشده و یا در هاله‌ای از ابهام قرار دارند مرور کرده است.

مشخصات کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD

ترجمه: دکتر رقیه موسوی - دکترای مشاوره خانواده عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد

دکتر هدیه ناصررنجبر: دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه پونا هندوستان

نوبت چاپ ۱

سال انتشار۱۳۹۷

کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب حاضر راهنمایی کاربردی و پژوهشی و منبع باارزشی برای متخصصین سلامت روان و آموزش به شمار می‌رود. این متخصصین روان شناسان، مشاوران و مددکاران خدمات سلامت روان دولتی و خصوصی و همین‌طور متخصصین تربیتی یعنی مشاوران و روان شناسان شاغل در مدارس هستند. این کتاب همچنین با هدف کمک به دانشجویان و فارغ‌التحصیل رشته‌های روان‌شناسی، مشاوره و مددکاری طراحی شده است.

بخشی از کتاب مشاوره با پسران و مردان مبتلا به ADHD

متخصصین برای تشخیص ADHD مطابق با الزامات DSM- IV دو بعد از نشانه‌ها یعنی بیش‌فعالی/ تکانشگری و بی‌توجهی را ارزیابی می‌کنند. براساس مشاهدات علائم فردی ‌ADHD می‌تواند به شکل "بیش‌فعال-تکانشی"، "بی‌توجهی" و یا ترکیبی از این دو باشد. احتمال دارد که افرادی دارای نشانه‌های کافی از یک یا هر دو نوع طبقه‌بندی بالا را داشته باشند لیکن الزامات تشخیصی معیارهای این گروه‌ها را برآورده نسازند. در این صورت می‌توان این‌گونه افراد را در یک تقسیم‌بندی تحت عنوان مبتلایان به " ADHD مشخص نشده" جاگذاری نمود.

برای دریافت تشخیص ADHD بروز نشانه‌ها در فرد تا قبل از ۷ سالگی الزامی است (انجمن روان‌پزشکی آمریکا، ۲۰۰۰، ص.۹۲) با این وجود هیچ پیش فرضی در این نظام تشخیصی دربارهٔ امکان تداوم یافتن این نشانه‌ها تا سنین بزرگسالی وجود ندارد. همه‌گیرشناسی و سیر ADHD در فصل بعد با جزئیات بیشتر شرح داده خواهند شد، با این وجود لازم به ذکر است که این اختلال در تعداد قابل‌توجهی از پسربچه‌های مبتلا به ADHD از بین نمی‌رود و نشانه‌های آن حتی بعد از تبدیل شدن‌شان به مردان بالغ قابل مشاهده است. بعدها این نشانه‌ها در جریان معمول سبک زندگی فرد بزرگسال یعنی در محیط کار، روابط شخصی، سازگاری اجتماعی و غیره آشکار می‌شوند. درنتیجه در حین بررسی نشانه‌های ADHD باید به این نکته توجه داشت که به‌طورمعمول تظاهر این نشانه‌ها به دوران کودکی و نوجوانی ختم نشده و در مواردی تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

حجم

۱۰۰۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

قیمت:
۸۲,۵۰۰
تومان