دانلود و خرید کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی کلیفورد استارک ترجمه سامان نصیری
کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی اثر کلیفورد استارک

کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی

معرفی کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی

کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی نوشته کلیفورد استارک و الیزابت شایمر باورز است و با ترجمه سامان نصیری در انتشارات ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی

با توجه به ویژگی‌های روان‌شناختی دوره نوجوانی مانند: هیجان‌خواهی، خطرجویی، برتری‌جویی و تغییرات ایجاد شده ناشی از بلوغ و از طرفی پایین آمدن سن قهرمانی در بسیاری از ورزش‌ها و همچنین کمبود فضاهای ورزشی استاندارد در مدارس، خطر بروز آسیب‌های ورزشی در نوجوانان افزایش می‌یابد. لذا، وجود منبعی که موجب افزایش آگاهی در این زمینه شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کتاب حاضر به معرفی انواع آسیب‌های ورزشی رایج در نوجوانان، چگونگی حادث شدن آنها، مکان رخ دادن در بدن، و چگونگی پیش‌گیری و درمان آنها پرداخته و راهکارهایی کاربردی جهت چگونگی برخورد و تعامل با این آسیب‌ها را به زبان ساده ارائه می‌دهد. کتاب، 14 فصل دارد که مباحث، با توجه به محل آسیب‌ها دسته‌بندی شده‌اند. علاوه بر موارد فوق، نحوه تعامل ورزشکاران نوجوان با والدین، پزشک و مربیان بیان شده و راهنمایی‌هایی نیز در مورد استفاده از تسهیلات بیمه‌ای برای مخاطبان ارائه شده است. هم چنین، نظام های نوین بیمه‌ای در کشورهای پیشرفته نیز در فصل پایانی مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب از دیدگاه مترجم، کتابی کاربردی و مفید جهت استفاده ورزشکاران نوجوان، مربیان، معلمان ورزش، امدادگران ورزشی و سایر افرادی است که با آسیب‌های ورزشی سر وکار دارند و مطالعه آن به این افراد توصیه می‌شود.

خواندن کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

شناسنامه کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی

ترجمه: سامان نصیری - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه

نوبت چاپ ۱

سال انتشار ۱۳۹۷

بخشی از کتاب کنار آمدن با آسیب های ورزشی

"آرون" ۱۶ ساله دومین دوندهٔ تیم دو صحرانوردی مدرسه‌اش بود، تا این‌که دردی آزاردهنده در پای او شکل گرفت. پس از مراجعه به پزشک، دریافت که این درد بر خلاف چیزی که فکر می‌کرد ناشی از شین اسپلینت نیست. بلکه دچار شکستگی ناشی از فشار (استرس فراکچر) شده است. پزشک به او توصیه کرد تا شش هفته از دویدن خودداری کند، اما مربی به او اصرار کرد تا در مسابقهٔ پیش رو بدود و پس از آن دورهٔ استراحت را آغاز کند. آرون به دلایل زیر ناراحت و مضطرب بود: او دربارهٔ آسیبش مأیوس شد، زیرا فهمید که در اوج فصل مسابقات باید شرکت در رقابت‌ها را کنار بگذارد، به خاطر این‌که هم‌تیمی‌ها و مربی‌اش را ناامید کرده بود، عصبی بود و از این‌که با درخواست مربی‌اش مبنی بر ادامه دادن رقابت (بر خلاف توصیهٔ پزشک) مخالفت کند، می‌ترسید.

متأسفانه شرایط آرون، وضعیتی بسیار رایج است. آسیب‌های ورزشی ورزشکاران دبیرستانی بسیار شایع و رایج است؛ در ایالات متحدهٔ آمریکا، هر سال تقریباً ۳۰ میلیون دانش‌آموز در ورزش‌های سازمان‌یافته شرکت دارند و حدوداً ۲۰ درصد از آنان آسیب‌های عضلانی- اسکلتی را تجربه می‌کنند. و به دلیل این‌که آرون در سن بلوغ بود، نسبت به یک ورزشکار بالغ، بیش‌تر در معرض خطر آسیب‌های ورزشی قرار داشت. نوجوانان در سنین بلوغ به سرعت رشد می‌کنند، به همین دلیل بیش‌تر در معرض خطر آسیب‌های ورزشی قرار دارند.

اگرچه اکثر مربیان با دوره‌های استراحت لازم و ضروری پس از آسیب موافق می‌باشند، اما تعداد انگشت‌شماری – مانند مربی آرون – به این اصل توجه نمی‌کنند. آگاهی از بهترین راه تعامل با این نوع مربیان، می‌تواند به سرعت بهبودی و جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های آیندهٔ ورزشکار کمک کند. این کتاب می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

معرفی آسیب‌های ورزشی

به‌عنوان یک نوجوان، شرکت در ورزش و فعالیت‌های بدنی راهی فوق‌العاده جهت سپری کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود. زیرا با این کار، نه تنها بدن را در فرم و شکل مناسبی نگه می‌دارید، هماهنگی اتان را نیز بهبود می‌بخشید و خود را درگیر رقابت‌های سالم می‌کنید، هم‌چنین، روابط با هم‌تیمی‌ها و مربی اتان را هم توسعه می‌دهید. با این‌حال، به دلیل شرکت در فعالیت‌های ورزشی، خود را در معرض خطر آسیب‌دیدگی نیز قرار می‌دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان