دانلود و خرید کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی چارلز ا. ماهر ترجمه امیر دانا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی اثر چارلز ا. ماهر

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی

انتشارات:نشر ویراست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی نوشتهٔ چارلز ا. ماهر و ترجمهٔ امیر دانا و ایمان صحرائیان است. نشر ویراست این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی.

درباره کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی کتابی در حوزهٔ سلامت و نوشتهٔ چارلز ا. ماهر است. نویسنده در این اثر رویکردی سیستمی برای تدوین برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی جامع و پایدار در سازمان‌های ورزشی حرفه‌ای، دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و در مدارس متوسطه ترسیم کرده است. این کتاب بر پایهٔ بیش از ۳۰ سال تجربهٔ حرفه‌ای نویسنده، چارچوبی را ارائه داده که روش‌هایی برای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی و مباحثی مانند ارزیابی نیازها و شناسایی مراجع را مشخص می‌کند. این راهنمای گام‌به‌گام با استفاده از تجربیات دنیای واقعی و با متن شفاف و غیرتخصصی، می‌تواند برای طیف وسیعی از برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی ازجمله برنامه‌های مهارت‌های ذهنی، مهارت‌های زندگی، آموزش مربی، آموزش رهبری و تیم‌سازی به کار گرفته شود. چارلز ا. ماهر روان‌شناس ورزش و عملکرد و مدیر ارشد گروه عملکرد فردی و سازمانی در سازمان بیسبال کلیولند ایندینز است.

خواندن کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزه‌های سلامت و روان‌‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی

«می‌خواهم برخی از تذکرات مربوط به ارزیابی دستیابی به هدف را با شما در میان بگذارم. آشنایی با این هشدارها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که ارزیابی دستیابی به هدف در طرح ارزیابی کلی برنامه روان‌شناسی ورزشی کجا باید قرار داشته باشد. بااین‌حال، سو تفاهم یا حتی در نظر نگرفتن این هشدارها می‌تواند برای ارزیابی برنامه شما مضر باشد و کار شما را محدود کند و درنتیجه روی عملکرد حرفه‌ای شما تأثیر منفی بگذارد.

اولین هشدار مربوط به ماهیت هدف برنامه روان‌شناسی ورزشی است. این مورد شامل دانستن روش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با یک هدف است که شرکت‌کنندگان در برنامه را قادر می‌سازد تا به آن هدف برسند. به‌طور خاص، اگر یک هدف برنامه، به‌ویژه به‌عنوان بخشی از طراحی برنامه، مستند شده باشد و اگر روش‌ها و فعالیت‌هایی برای شرکت‌کنندگان در برنامه جهت تسهیل دستیابی به آن هدف اجرا شده باشد، یک انتظار حرفه‌ای، و در واقع اخلاقی، برای ارزیابی آن هدف از نظر دستیابی به آن وجود دارد. بنابراین، به‌عنوان‌مثال، اگر هدف برنامه روان‌شناسی ورزشی این بود که "بسکتبالیستان مرد یاد بگیرند که چگونه از تنفس عمیق در طول بازی استفاده کنند"، و اگر این برنامه شامل روش‌ها و فعالیت‌هایی برای آموزش چنین تنفس عمیقی باشد، می‌توانید این هدف را ارزیابی کنید. اگر این انتظار حرفه‌ای برای ارزیابی دستیابی به هدف را نپذیرید و به آن عمل نکنید، دیگران ممکن است یک سؤال منطقی طرح کنند: اصلاً چرا هدف تعیین شده است؟

اخطار دوم مربوط به شرایطی است که هدف برنامه روان‌شناسی ورزشی تنظیم و مستند شده اما هیچ روش و فعالیتی برای کمک به شرکت‌کنندگان در برنامه برای رسیدن به هدفِ اعلام‌شده وجود ندارد. در این شرایط، شما باید در نظر بگیرید که آیا ارزیابی دستیابی به هدف واقعاً باید اتفاق بیفتد یا خیر. این ملاحظه ازاین‌جهت مهم است که اگر هیچ روش و فعالیتی در ارتباط با هدف برنامه وجود نداشته باشد، حتی اگر هدف بیان شده باشد، در این صورت این مسئله مطرح می‌شود که آیا ارزیابی هدف برنامه منصفانه یا صحیح است یا خیر.

اخطار سوم شامل وضعیتی است که هیچ هدفی تعیین و مستند نشده است. در این شرایط، چون هیچ هدف مشخصی وجود ندارد، پس ارزیابی دستیابی به آن قابل دفاع نیست، زیرا ماهیت و دامنه هدف مشخص نیست. شکل ۱۵.۱ این هشدارها در مورد ارزیابی دستیابی به هدف را ارائه می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۶۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان