دانلود و خرید کتاب شاعری (بوطیقا) ارسطو . ترجمه رضا شیرمرز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاعری (بوطیقا) اثر ارسطو .

کتاب شاعری (بوطیقا)

نویسنده:ارسطو .
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شاعری (بوطیقا)

کتاب  شاعری (بوطیقا) اثر اندیشمند مشهور جهان فلسفه ارسطو است و با ترجمه رضا شیرمرز در گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده است.

درباره کتاب شاعری (بوطیقا)

ارسطو در موضوعات متنوع و گسترده‌ای قلم گردانیده و تولید اندیشه کرده است، از جمله درباره منطق، سخنوری، اخالق، سیاست، کائنات و... او برای تحلیل فلسفی‌اش از جهان پیرامون معیارهای دقیق فلسفی ارائه می‌کند و با ورود به جزئیات هر موضوع جوانب مختلف آن را می‌کاود و بازمی‌کاود تا به حقیقت آن موضوع نزدیک‌تر شود و لایه‌های زیرینش را برملا کند. اندیشه افلاطون در طول حیات او گسترش چشمگیری یافت، ولی اندیشه شاگردانش از جمله ارسطو، شاید قرن‌ها طول کشید تا در بستر اجتماعی و تاریخی به انسجام برسد و در قالبی نظام‌مند عرضه شود.

گروهی از پژوهشگران بر این باورند که شاید فقط یک پنجم از آثار ارسطو باقی مانده و به ما رسیده است. یکی از مهم‌ترین نوشته‌های این فیلسوف کتاب شاعری است که در جستجوی ارائه تفسیری دقیق از انواع شعر و ساختار و اجزای شعر والا است. ارسطو شعر را ابزار تقلید برای نمایش یا بازنمایی زندگی به واسطه شخصیت، احساس و کنش می‌داند. البته ارسطو برای شعر گستره معنایی وسیع‌تری را در نظر می‌گیرد، به گونه‌ای که این ظرف بزرگ انواع شعر از جمله حماسه، تراژدی، کمدی، ذیثی راموس و ... را در خود جادهد.

مباحث ساختاری زبان در رساله شاعری در واقع در ادامه مباحث پایانی رساله سخنوری (Rhetoric) است، آنجا که ارسطو نه تنها به الگوهای استدلالی نقبی می‌زند، بلکه به اشکال سخن برای توفیق در امر سخنوری می‌پردازد. بنابراین مطالعه سخنوری و سایر آثار ارسطو به درک عمیق‌تری از شاعری خواهد انجامید.

جالب است بدانید کتاب شاعری برای زمان‌های متمادی در دنیای غرب مفقود بوده و تنها در قرون وسطی و اوایل دورهٔ رنسانس از طریق ترجمهٔ لاتین که از روی نسخهٔ عربی نوشته شده توسط ابن رشد، انجام شده بود در دسترس قرار گرفت. 

خواندن کتاب شاعری (بوطیقا) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات و شناخت ادبیات پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ارسطو

اَرَسطو یا ارسطاطالیس، (متولد ۳۸۴ قبل از میلاد -درگذشت ۳۲۲ قبل از میلاد) یکی از مهم‌ترین فیلسوفان یونان باستان به حساب می‌آید. وی از هجده سالگی به مدت بیست سال در مکتب افلاطون کسب دانش کرد، نوشته‌های او در رشته‌های گوناگون از جمله فیزیک، متافیزیک، شعر، ادبیات، زیست‌شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو، فلسفه را با عنوان «دانش هستی» تعریف می‌کرد.

ارسطو را می‌توان از نخستین فیلسوفان تحلیلی دانست. وی همچنین واضع منطق نیز هست. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان