دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی اضطراب احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی اضطراب اثر احمد علامه فلسفی

کتاب روان‌شناسی اضطراب

امتیاز:
۳.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان‌شناسی اضطراب

«روان‌شناسی اضطراب» نوشته احمد علامه فلسفی( -۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

روان‌شناسان و روان‌پزشکان، مفهوم «اضطراب» را مترادف با «دل‌نگرانی»، «بیم» و ناراحتی می‌دانند. بی‌تردید اضطراب، از ترس ریشه می‌گیرد. این دو نوع هیجان یعنی «اضطراب» و «ترس»، با یکدیگر ارتباط دارند و شخص اغلب قبل از آن که دچار اضطراب شود، می‌ترسد. اما مفهوم هر یک از آنها در جایگاه خود متفاوت است.

آنچه که شخص در مورد آن مضطراب است، به این دلیل است که قبلاً برای او رخ داده است و لذا اکنون می‌ترسد که مبادا دوباره برایش اتفاق بیفتد.

اما ممکن است آدمی درباره عواملی نگران و مشوش باشد که هرگز برای او رخ نداده است. برای مثال؛ فردی از این که دوست و شریک صمیمی خود را از دست بدهد و یا شغل و جایگاه و مقام خود را از کف بدهد، یا دچار بیماری صعب‌العلاجی شود یا در برابر فشار فقر و تنگدستی تاب نیاورد، دستخوش اضطراب می‌گردد. در واقع «فرامن» موجبات نگرانی و احساس گناه را برای او تدارک می‌بیند تا جایی که او را دچار ترس می‌نماید و عملی را که فکر می‌کند مستحق آن است مرتکب می‌شود.

از آنجایی که روند پیشرفت علم و دانش فناوری بویژه در نیم قرن اخیر در تمامی عرصه‌های زندگی بشر با سرعت نجومی غیر قابل وصفی از نظر کمی و کیفی در حال گسترش و تعمیق است، اما بر عکس روند اخلاقیات، معنویات، الهیات و اعتقادات مذهبی و دینداری غالباً رو به تنزل و انحطاط و پریشانی و اختلالات روانی از جمله اضطراب، همچنان رو به افزایش است. بدیهی است تا زمانی که بشر به خویشتن خویش بازنگردد، یعنی به خودشناسی، خودسازی و خداشناسی رجوع پیدا نکند، بی‌تردید در عرصه این «قرن اضطراب»، مستهلک و مضمحل خواهد شد.

نظرات کاربران

93949493
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

متن روانی داشت و مفید بود.

نارسیس
۱۳۹۵/۰۶/۲۵

کتاب خوبیه ولی خیلی بده ک دانلود نمیشه

واعظ عاشوری
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

عالی بود.

imab
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

درود کتاب خوبیه اما مطالبش تخصصی نیست و راهکار تقریبا قابل قبولی ارائه نمیده و انگار داری از توی اینترنت مطلب میخونی....

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
ای انسان‌ها با ذکر خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد. کسی که از خدا روی برگرداند زندگی برای او سخت می‌شود
امید
اَلابِذِکراللهِ تَطمَئِنَ القُلُوب. مَن اَعرَضَ عَن ذِکری فَانَّ لَهُ مَعیشَتهً ضنکا. «ای انسان‌ها با ذکر خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد. کسی که از خدا روی برگرداند زندگی برای او سخت می‌شود» .
amir h
افرادی که درباره بیماری خیالی، مرتباً در افکار خود مستغرق می‌شوند و دائماً به خود تلقینات منفی کرده و درباره مرگ صحبت می‌کنند بدیهی است بیمار می‌شوند.
امید
اهم نشانه‌های افراد مبتلا به اضطراب عبارت‌اند از: عصبانیت و بی قرار شدن.        تکرر ادرار. احساس خستگی و بی‌حوصلگی. تعریق.                    تنگی نفس. سردرد و سرگیجه.              سستی و بی‌حالی. تشویش و نگرانی.              اختلال در خواب. لرزش.                    تحریک‌پذیری. احساس تنش.              ضعف اراده در اتخاذ تصمیم. تپش قلب.                    ضعف یا فقدان اعتماد به نفس. اسهال.                    بی‌اشتهایی. تشتت فکری و ضعف تمرکز حواس. هر لحظه منتظر شنیدن خبر حادثه‌ای.
امید
ترس، اعتماد به نفس، امید، سلامتی، اشتیاق، پشتکار، انگیزه، ابتکار و خلاقیت را از بین می‌برد و راه رسیدن به هدف را برای انسان دشوار و دستخوش تردید و تزلزل می‌کند. ترس، عامل اختلال در مهار و کنترل و تعادل در انسان است و استقامت و پشتکار در رسیدن به هدف را برای او سلب می‌نماید و از طرفی مخل آرامش و خواب طبیعی می‌باشد. ترس، قدرت اراده و تصمیم‌گیری را ذائل کرده و آمال و آرزوها، احساسات و عواطف قلبی را منکوب و نیز تمرکز فکر و حافظه را مختل نموده و از طرفی شکست و حرمان، اضطراب و افسردگی را در ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناهوشیار انسان القاء و نهادینه می‌کند. ترس، عشق را مضمحل و نابود کرده و روابط دوستی و انسانی و اخلاقی را مخدوش و از بین می‌برد و موجبات سرافکندگی و طردشدگی و گوشه‌گیری را فراهم می‌سازد.
امید
ترس از فقر از مهم‌ترین ترس‌ها می‌باشد. یک احساس ذهنی است و راه غنا و موفقیت را می‌تواند مسدود کند. و از طرفی سبب رنج، عذاب و تحقیر انسان می‌شود.
امید
تفاوت میان اضطراب عادی با اختلال اضطراب فراگیر این است که افراد وحشت‌زده و مضطرب می‌دانند از چه چیزی می‌ترسند اما افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، آگاه نیستند که از چه چیزی می‌ترسند. به عبارت دیگر اضطراب فراگیر، حالتی از ترس مستمر، مبهم و بدون علت واقعی، فرد را بدان گرفتار می‌سازد اما غالباً خطر خاصی در پی نخواهد داشت.
امید
این دو نوع هیجان یعنی «اضطراب» و «ترس» ، با یکدیگر ارتباط دارند و شخص اغلب قبل از آن که دچار اضطراب شود، می‌ترسد. اما مفهوم هر یک از آن‌ها در جایگاه خود متفاوت می‌باشند. آنچه که شخص در مورد آن مضطراب است، به این دلیل می‌باشد که قبلاً برای او رخ داده است. و لذا اکنون می‌ترسد که مبادا مجدداً برایش اتفاق بیفتد.
امید
برخی از والدین ناآگاه، نسنجیده و غیر منطقی فرزندان خود را به باد انتقاد کوبنده، تحقیر، توهین و ارعاب قرار می‌دهند که بدین وسیله موجبات تیره‌بختی و فلاکت‌باری در آینده آن‌ها فراهم می‌سازند بطوری که زمینه‌ی ابتلاء به انواع عقده‌های روانی، عصبی و جسمی، برای این قبیل فرزندان منکوب شده ایجاد می‌گردد. لذا اصلح و شایسته این است که به جای انتقادات مخرب، پیشنهادات و توصیه‌های سازنده و مفید به همراه عشق و محبت و ترغیب و حمایت عملی، و نیز با حفظ احترام و حرمت اعمال گردد.
امید
از طرفی این قبیل افراد مضطراب بر اساس کمی و کیفی حالت وقوع برانگیختگی، به صورت افراطی گوش به زنگ تهدیدهای ناشناخته‌ای هستند که همین امر موجبات اختلال در تمرکز فکر و حواس و نیز در نظم خواب را فراهم می‌سازد.
امید

حجم

۱۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

حجم

۱۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان