دانلود و خرید کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه محمد غلامرضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه اثر محمد  غلامرضایی

کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه

کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه نوشته محمد غلامرضایی است. این کتاب را انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر کرده است. این کتاب از اوایل قرن پنجم را تا اوایل قرن هشتم بررسی می‌کند. 

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه

عرفان از لحاظ نظری، کشف معرفتی است سّری و معمولاً شخصی، که به اعتقاد پیروان آن، سالک را از خودی خود می‌رهاند و به حق متصل می‌سازد. شیوۀ عرفانی، سعی در وصول به تصفیه و تکامل معنوی است آنچنانکه وجود محدود و فانی انسان با وجود نامتناهی و ازلی وابدی، پیوند یابد.

عرفان را «جسورانه‌ترین کمال مطلوب و والاترین اشتیاق روحانی در حیات دینی می‌توان خواند.». در عرفان «می‌توان، روانشناسی کسانی را جست که در تنگنای دنیای محدود حیات عادی خویش کوشیده‌اند به افق‌های وسیعی که در اقلیم تجربه و دریافت زمان عینی نمی‌گنجد و در طی آن ذهن و واقعیت و محدود و نامحدود به هم در می‌آمیزد، راه یابند.» این معرفت سرّی از طریق شهود و درون‌بینی حاصل می‌شود.

پژوهشگران برآنند که تصوّف در اسلام، از زهد آغاز شده است. این کتاب سعی دارد سیر تصوف و نثرهای صوفیانه را در قرن پنجم تا هشتم بررسی کند. 

خواندن کتاب سبک شناسی نثرهای صوفیانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان