دانلود و خرید کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم آبراهام توئرسکی ترجمه پوریا صرامی فروشانی
کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم اثر آبراهام توئرسکی

کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم

معرفی کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم

کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم نوشتهٔ آبراهام توئرسکی با ترجمهٔ پوریا صرامی فروشانی و ندا عصاره در انتشارات ارجمند چاپ شده است. دکتر آبراهام توِرسکی در کتاب «طرزفکر اعتیادآور» نشان می‌دهد که چگونه افکار خودفریبنده می‌توانند عزّت نفس فرد را تخریب کنند و پاک ماندن فرد در حال بازپروری را با تهدید مواجه کنند.

درباره کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم

اولین بار اعضای انجمن الکلی‌های گمنام متوجه شدند که در معتادان نوعی طرزفکر ناهنجار وجود دارد و اصطلاح «طرزفکر بودار» را برای آن اختراع کردند. طرزفکر اعتیادآور اغلب از نوعی منطق سطحی برخوردار است، به همین دلیل معتاد و اعضای خانواده‌اش ممکن است به راحتی با دلایل نادرست این طرزفکر فریفته شوند.

ویرایش جدید کتاب از اثر باارزش اوّلیه شامل اطلاعات و نتایج تحقیقات جدید است در زمینه افسردگی و بیماری‌های خُلقی، ارتباط میان طرزفکر اعتیادآور و عود، و منشاء اوّلیه افکار اعتیادآور. در نهایت، کتاب طرز فکر اعتیادآور امیدبخش کسانی است که در جست و جوی یک زندگی سالم و پرثمر به بازپروری رو می‌آورند.

دکتر توِرسکی مؤسس و مدیر پزشکی مرکز بازپروری «گیت وی» در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا است. او یک عالم مذهبی، روانپزشک و مشاور اعتیاد به مواد مخدر است که چندین کتاب و مقاله تألیف کرده‌است، از جمله: «کشف خویشتن در حین بازپروری»؛ «من نمی‌خواستم در این خانواده باشم: چگونه روابط میان برادرها و خواهرها، رفتار ما را در بزرگسالی شکل می‌دهند» و «چیزهای خوب کی شروع می‌شوند؟».

کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که درگیر انواع اعتیادها هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم

طرز فکر در اسکیزوفرنیا 

برای اینکه به طورکامل بفهیم که منظور ما از «آشفتگی‌های فکری» چیست، می‌توانیم به نظام فکری یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنیا به عنوان یک مورد برجسته از این موارد اشاره کنیم. هر چقدر هم که فکر آشفته برای یک فرد سالم، عجیب به نظر رسد، برای یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنیا ممکن است به طور کامل قابل درک باشند.

درمانگرانی که با بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیای پارانویید و دارای توّهم خود بزرگ‌بینی آشنا هستند می‌دانند فایده‌ای ندارد اگر تلاش کنند این افراد را متقاعد کنند که آنها حضرت مسیح نیستند و یا قربانی یک توطئه بین‌المللی واقع نشده‌اند. درمانگر و بیمار، با طول موج‌هایی کاملاً متفاوت عمل می‌کنند و از قوانین فکری متفاوتی پیروی می‌کنند. طرز فکر عادی همان قدر برای یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیا عجیب است، که تفکر اسکیزوفرنیایی برای یک فرد سالم. برخورد یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنیا با زندگی در یک جامعه معمولی، شبیه یک مربی بسکتبال است که دستور به شوت کردن توپ می‌دهد یا یک مربی فوتبال که انتظار دارد توپ را به داخل سبد بیفکنند.

بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا درک نمی‌کنند که فرایندهای فکری آنها نسبت به فرایندهای فکری بیشتر مردم متفاوت است. آنها نمی‌توانند درک کنند چرا دیگران آنها را به عنوان حضرت مسیح یا قربانی یک توطئه بین المللی قبول نمی‌کنند. با این وجود خیلی از مردم از جمله برخی درمانگران ممکن است با یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنیا به بحث بنشینند و سپس از اینکه آن فرد درستی دلایل‌شان را قبول نمی‌کند سرخورده و ناامید شوند. اما این کار مثل این است که از یک فرد کوررنگ انتظار داشته باشیم رنگ‌ها را تشخیص دهد.

با این وجود، طرز فکر افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا آن قدر غیرمنطقی است که بیشتر ما این موضوع را به راحتی تشخیص می‌دهیم. هر چند که ممکن است قادر نباشیم به شکل مؤثری با یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیا ارتباط برقرار کنیم، اما دست کم با توّهمات ساخته شده در اذهان اسکیزوفرنیایی فریفته نمی‌شویم. اما احتمال بیشتری وجود دارد که با انحرافات نسبتاً ظریف‌تر طرز فکر اعتیادآور فریب بخوریم.

نظرات کاربران

morteza8318
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

این کتاب ممکنه در نگاه اول فقط بدرد افرادی بخوره که درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند ولی در نگاه عمومی تر هر کس به نوعی وابسته و اعتیاد به چیز خاصی داره به نظر بنده این کتاب برای همه

- بیشتر
1984
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

طاقچه بی‌نهایت بره لطفا. سپاس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
معنای بهبودی کامل از اعتیاد چیزی بیشتر از مصرف نکردن مواد مخدر است. معنای بهبودی کامل، کنار گذاشتن نظام فکری بیمارگونه و اتخاذ یک نظام فکری سالم است.
mohammad reza b.
افسردگی یکی از دردناک‌ترین احساساتی است که معتاد ممکن است به کمک الکل یا سایر مواد مخدر تسکین داده باشد.
mohammad reza b.
با بیان کردن تصوّرات و احساس‌هایمان با دیگران و کسب یک دیدگاه عینی، احساس کینه کاهش پیدا کرده و ممکن است به طور کامل رفع شود.
mohammad reza b.
زمانی که مردها از خروجی گریه کردن محروم می‌شوند، روان مردها ممکن است دنبال خروجی دیگری باشد و این وضع اغلب به خشم منجر می‌شود.
mohammad reza b.
چرا باید یک مرد به خاطر گریه کردن در زمان ناراحتی خجالت بکشد؟
mohammad reza b.
سه اصل مهم تمام اعضای گروه‌های الکلی‌های گمنام از سه اصل مهم آگاه هستند: شما باعث اعتیاد نشده‌اید، شما نمی‌توانید آن را کنترل کنید و شما نمی‌توانید آن را درمان کنید.
mohammad reza b.
اما اتفاقی که می‌افتد این است که افرادی که اعتیاد را ترک میکنند به تدریج نقاط قوت خودشان برای مقابله با چالش‌ها را کشف میکنند. علاوه بر این، اگر آنها برای غلبه بر مشکلات‌شان نیاز به کمک داشته باشند، یاد گرفته‌اند که به دنبال کمک گرفتن برآیند و بپذیرند که دیگران به آنها کمک کنند.
mohammad reza b.
بیشتر افراد برای بقای اقتصادی با دشواری رو به رو هستند. مسائلی در عالم اقتصاد رخ میدهند که از کنترل ما خارج هستند و ممکن است زندگی ما را با تهدید رو به رو کنند. همچنین ما در معرض بیماری‌های جسمی و روانی هستیم. فرزندان ما ممکن است در ارتباط با وضع تحصیلی و دوستان‌شان مشکلاتی داشته باشند، و بله، حتی ممکن است به اعتیاد مبتلا باشند. در عالم واقع، برای مشکلاتی که ما ممکن است با آنها مواجه شویم انتهایی وجود ندارد و دلیلی وجود ندارد که معتادها انتظار داشته باشند که وقتی اعتیاد را ترک می‌کنند، مشکلات آنها ناپدید شوند.
mohammad reza b.
«آنها به من می‌گفتند که اگر من مشروب نوشیدن را کنار بگذارم، اوضاع بهتر می‌شود. ولی اشتباه می‌گفتند. اوضاع بهتر نمی‌شود، من بهتر می‌شوم».
mohammad reza b.
شما نمی‌توانید کمبود یک ویتامین را با مقادیر زیاد یک ویتامین دیگر جایگزین کنید. این وضعیت شبیه به اشتباهی است که معتادها مرتکب می‌شوند. این افراد دارای طرز فکر اعتیادآور استدلال می‌کنند که چون غذا، پول، الکل یا سایر مواد مخدر برخی نیازها را رفع کرده‌اند، همه نیازها را می‌توانند برطرف کنند.
mohammad reza b.

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان