دانلود و خرید کتاب دستکاری در رسانه ساموئل سی.وولی ترجمه عباس رضایی ثمرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستکاری در رسانه اثر ساموئل سی.وولی

کتاب دستکاری در رسانه

معرفی کتاب دستکاری در رسانه

کتاب دستکاری در رسانه، «پروپاگاندای رایانشی » فرایندهای ماشینی کنترل و فریب افکار عمومی نوشتهٔ ساموئل سی.وولی و فیلیپ ان.هاوارد با ترجمهٔ عباس رضایی ثمرین و رسول صفر آهنگ در انتشارات همشهری به چاپ رسیده است. «دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» معادلی است که برای انتقال بهتر چارچوب معنایی عنوان اصلی کتاب، یعنی «پروپاگاندای رایانشی» انتخاب شده است. با این روش از کاربران در رسانه‌های اجتماعی به منظور تقویت یا سرکوب پیام‌های سیاسی خاص استفاده می‌شود.

درباره کتاب دستکاری در رسانه

روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، آمریکا و چین جز کشورهایی هستند که در این کتاب روند پروپاگاندای رایانشی در آنها از طریق پایش فضای رسانه های اجتماعی و بررسی رویدادهای ویژه سیاسی و اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است. پروپاگاندای رایانشی اصطلاحی است که دستکاری افکار عمومی در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را توضیح می‌دهد. این نوع پروپاگاندا به عنوان یک روش ارتباطی، به استفاده از الگوریتم‌ها، فرایندهای اتوماتیک و البته عامل انسانی برای مدیریت فضای کلی رسانه‌های اجتماعی یا توزیع اطلاعات گمراه‌کننده از طریق این شبکه‌ها اطلاق می‌شود. به عنوان بخشی از این فرایند، نرم افزارهای خودکار مثل روبات‌ها به منظور دستکاری افکار عمومی در طیف متنوعی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های درون اینترنت استفاده می‌شود. این نرم‌افزارها در حقیقت رفتار کاربران واقعی رسانه‌های اجتماعی را تقلید می‌کنند. بعنوان مثال آن‌ها به طور خودکار در گفت‌وگوهای آنلاین شرکت می‌کنند و به کاربران واقعی پاسخ می‌دهند. 

کتاب دستکاری در رسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در سازوکارهای شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دستکاری در رسانه

پروپاگاندای رایانشی شامل دو مؤلفهٔ مهم فنی و اجتماعی است. به‌عنوان پدیدهای فنی می‌توانیم پروپاگاندای رایانشی را مجموعه‌ای از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، عوامل خودکار، الگوریتم‌ها و کلان‌داده‌های پروپاگاندای "رایانشی" البته شکل کارکرد دست‌کاری افکارعمومی تعریف کنیم. جدیدی از تبلیغاتی است که از هزارهٔ پیش در سیستم‌های سیاسی وجود داشته است. ارتباطاتی که عمداً نمادها را بازنمایی می‌کنند، به احساسات و تعصبات ما متکی می‌شوند و تفکر منطقی را دور می‌زنند تا اهداف خاص خود را تحقق بخشند. توسعه‌دهندگان پروپاگاندای رایانشی تبلیغات را از طریق برنامه‌های رایانه‌ای ایجاد یا توزیع می‌کنند. خودکار بودن اقدامات، مقیاس‌پذیری و ناشناس بودن از مشخصات بارز تبلیغات رایانشی است. مزیت مخرب پروپاگاندا در امکان توزیع سریع حجم زیادی از محتوا برای مخاطب و کاربران است. برخی اوقات این محتوا شخصی‌سازی می‌شود تا کاربران گمراه شوند و تصور کنند پیام‌ها از شبکهٔ گستردهٔ خانواده و دوستانشان سرچشمه می‌گیرد. به‌این‌ترتیب پروپاگاندای رایانشی معمولاً یک یا چند مؤلفه زیر را در بر می‌گیرد: روبات‌هایی که محتوای جعلی تولید و ارائه می‌کنند، حساب‌های کاربری جعلی که در سطح محدودی به مدیریت انسانی احتیاج دارند و نیز اخبار فریبنده‌ای که حاوی اطلاعات غلط در مورد سیاست و زندگی عمومی است. روبات‌های سیاسی که قبلاً به آنها اشاره شد، در گسترش پروپاگاندای رایانشی نقش اساسی دارند. این روبات‌ها طوری برنامه‌نویسی می‌شوند که بتوانند انجام وظایف ساده، تکراری و عمدتاً مبتنی بر متن را برای مقاصد سیاسی به عهده بگیرند. به‌طورکلی از روبات‌ها برای افزایش توان رایانشی انسان‌ها در فعالیت‌های آنلاین، هم از نظر حجم و هم از نظر سرعت، استفاده می‌شود. در نگاه خوش‌بینانه این کار می‌تواند کارکرد مفیدی هم داشته باشد. مثلاً اغلب لینک‌های داخلی که امکان ”را فراهم می‌کنند، توسط روبات‌ها ساخته می‌شوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۲۸,۸۰۰
تومان