دانلود و خرید کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست مگ کیل ترجمه سید علی موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست اثر مگ کیل

کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست

معرفی کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست

کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست نوشته مگ کیل است که با ترجمه سید علی موسوی منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های انتشارات نسل روشن است که سعی دارد تحلیلی درست از فضای مجاوزی و موج‌های آن ارائه کند.

درباره کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست

 اسلکتیویست یا کنشگری در عصری که دیگر برای ابراز مخالفت یا راه اندازی جنبش های اجتماعی به داد و بیداد و آنارشیگری نیازی نیست، همان توپخانه‌ای است که می تواند سیستمی را فلج کرده یا از نو به چرخه قدرت بازگرداند.

نافرمانی مدنی الکترونیکی باید آگاهانه باشد بنابراین بی‌توجهی آشکار به قانون کپی‌رایت توسط میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت که هر روز در شبکه‌های اشتراک‌گذاری فایل انجام می‌شود مخالفت مدنی نیست.

نافرمانی مدنی الکترونیکی بیش از اینکه خسارت به بار آورد ذهن مخاطبانش را درگیر می‌کند تا متوجه اهداف آن شوند. هر نوع تعرضی به آزادی‌های مدنی دیگران، منجر به خدشه‌دار کردن اصالت عمل شخص نافرمان می‌شود. علاوه بر این عدم خشونت باعث ریسک کمتر می‌شود و توجه عمومی را منحرف نمی‌سازد و بهانه مقامات جهت استفاده از اقدامات متقابل خشونت‌آمیز در برابر معترضان را از آنها می‌گیرد.

با توجه به این مهم و اینکه کشنشگری در عصری که عصر رسانه های دیجیتال نام دارد و دنیا در جامعه‌ای شبکه‌ای زندگی میکنند، این کتاب به شما نحوهٔ استفاده از ابزارهای اینترنتی برای ادامهٔ تغییرات مثبت در جامعه را آموزش خواهد داد. ما به شما خواهیم گفت چگونه بدون اینکه خودتان آگاه باشید به یک اسلکتویست تمام عیار تبدیل می‌شوید.

خواندن کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فضای مجازی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب انقلاب هشتگ ها؛ اسلکتیویست

معمولا اکثر اسلکتویست ها که ما از این بعد از آنها به عنوان «کنشگران» نام می‌بریم، تصور می‌کنند در حال برداشتن اولین گام برای بهبود آینده همه مردم هستند. اما آنها چگونه کارشان را آغاز می‌کنند؟ امکان دارد برای آغاز، هر روز مجموعه‌ای از انتخاب‌های آگاهانه و کوچک را انجام دهند، کاری که ممکن است هر کدام از ما انجام دهیم. البته شاید در نگاه نخست به نظر سنگین برسد، اما این‌گونه نیست. آنها بر این باورند که اگر هر روز کارهای کوچکی را انجام دهند، می‌توانند دنیای پیرامون خود را تغییر دهند.

کنش‌گرهایی که از اینترنت به‌عنوان ابزار سازمان‌دهی خود استفاده می‌کنند، غالباً تصور می کنند با برچسب اسلکتیویست رانده شده و به‌تحقیر آن‌ها را جنگجوهای صفحه‌کلیدی می‌دانند که توانایی ایجاد تغییر را ندارند اما شاید اگر جملهٔ «یک عکس‌نوشته۱ هیچ‌گاه رأی کسی را تغییر نمی‌دهد» را به‌صورت انفرادی و به‌عنوان یک محتوای مجزا نگاه کنیم، منطقی به نظر برسد اما زمانی که تاثیر آن بر بدنهٔ کنشگری آنلاین و آن را در قالب یک محتوای کلی ببینیم، دیگر به‌راحتی آن را رد نخواهیم کرد.

وقایعی همچون بهار عربی، انتخاب باراک اوباما، خیزش دونالد ترامپ، تجدید حیات جنبش فمینیستیِ نگاه مثبت به بدن زنان۲، عملیات رادیکال داعش، برابری ازدواج۳ و بسیاری از جنبش‌های سیاسی دیگر را طی ۱۰ سال پیش مشاهده کرده‌ایم، زیرا دسترسی گسترده به رسانه‌های دیجیتال و آنلاین افزایش پیدا کرده‌اند. اینترنت ابزاری است که مردم می‌توانند به شکل مثبت یا منفی از آن بهره بگیرند.

این کتاب به شما نحوهٔ استفاده از ابزارهای اینترنتی برای ادامهٔ تغییرات مثبت در جامعه را آموزش خواهد داد که البته این روش راه رفتن روی لبه تیغ است و نیاز به مهارت دارد. کنشگرها هم میتوانند هادیان جامعه باشند و هم ناقضان قوانین مصرح و اینجاست که مرز بین این دو مهم، به باریکی مو خواهد شد.

آنچه در این کتاب به آن خواهیم پرداخت کنشگری با تکیه بر دنیای دیجیتال است. دنیایی که به سبب فضای ایجاد شده شما حتی ممکن است آخرین باری که به کتابخانه رفته اید را به یاد نیاورید چراکه جریان مداوم اطلاعات زیر انگشتان دست شما در هر جا و هر زمانی بدون محدودیت قرار دارد. اینترنت کاملاً نحوهٔ دسترسی ما به اطلاعات را منقلب کرده، زندگی ما را سامان بخشیده و روابط اجتماعی را بین ما برقرار کرده است. 

نظرات کاربران

Mil17
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

اومدم یه چند کلام بگم درباره این کتاب عالی. با توجه به این اخبار های الان و اتفاقات اخیر... توضیحات و اگاه سازی بسیار زیبایی درباره این اتفاقات و خط دادن برای ناهنجار سازی و ناامنی در کشور ها توسط رسانه هاست! که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
اینترنت برای تغییر دنیا طراحی شده و هم‌اکنون نیز موفق شده است.
محمدرضا میرباقری
نافرمانی مدنی الکترونیکی بیش از اینکه خسارت به بار آورد ذهن مخاطبانش را درگیر می‌کند تا متوجه اهداف آن شوند.
محمدرضا میرباقری
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به‌عنوان یک کنشگر انجام دهید، شنیدن از جامعه هدفی است که می‌خواهید آن‌ها را پشتیبانی کنید.
محمدرضا میرباقری
مردم ابتدا کنار مزارع زندگی می‌کردند و در ادامه به شهرها آمدند، اما در آینده مردم در اینترنت زندگی خواهند کرد. این همان چیزی است که نظریه پردازان مطرح علوم ارتباطات نظیر مارشال مک لوهان و هابرماس هم از آن صحبت به میان آورده بودند و نوید زندگی در دنیایی که در عین واقعی نبودن، بسیار واقعی است را داده بودند. زندگی در دنیایی که تمام مختصات روابط بشر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بشر راه گریزی از آن هم نخواهد داشت.
محمدرضا میرباقری
فضای مجازی واقعا یک دنیای روبه رشد غیرقابل توقف است، یعنی واقعاآخرندارد.
محمدرضا میرباقری
یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به‌عنوان یک کنشگر انجام دهید، شنیدن از جامعه هدفی است که می‌خواهید آن‌ها را پشتیبانی کنید. بله - می‌توانید عقاید خودتان را داشته باشید و مطالعات زیادی را در مورد مساله تحت بررسی داشته باشید، اما علی‌رغم میزان مطالعاتی که انجام داده‌اید، هیچ‌گاه نمی‌توانید به‌اندازهٔ کسی که آن مساله را درک کرده، از موضوع آگاهی داشته باشید. تنها راه برای اطلاع در مورد مشکلات مهم این است که به افراد آن گروه گوش فرا دهید.
سپهر
می‌توان گفت جنبش‌های شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که عامه خاموش را به عامه آگاه و فعال تبدیل کنند و این همان چیزی است که اگر در مسیر صحیح رخ دهد، ثمرات فراوانی برای جامعه در بر خواهد داشت.
محمدرضا میرباقری
عملاً همگی افراد خواه ناخواه تمایلات و گرایشاتی را دارند. اینها گرایشات غیرارادی هستند که از محیطمان می‌آموزیم. در این راستا، رسانه‌های جریان اصلی نیز دچار انحراف و گرایش هستند، زیرا عناصر تشکیل‌دهندهٔ آن‌ها انسان هستند. همین گرایشات هستند که باعث می‌شوند فلان رسانه را لیبرال یا محافظه‌کار قلمداد کنند
سپهر
دنیایی که در آن افکار عمومی، به دقت هر محصول تجاری دیگر، بسته‌بندی و خرید و فروش می‌شود. دنیایی که در آن واقعیات عینی، دیگر وجود ندارند و هرچه هست بازی شرکت هاو رسانه‌ها و بنگاه‌داران آن‌ها با احساسات و اعتقادات مردم است.
سپهر
بسیاری از مسائل در دنیای آنلاین خیلی سریع همه‌گیر می‌شوند و گاهی اوقات دلایل نادرستی پشت آنها وجود دارد. یعنی همان فاکتورهای عقلانیت، اخلاق و ارتباطی بودن را با خود به همراه ندارد.
سپهر

حجم

۱۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان