دانلود و خرید کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران عبدالوهاب شهلی بر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران اثر عبدالوهاب شهلی بر

کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران

کتاب امکان سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران، نوشته عبدالوهاب شهلی بر است. این کتاب به رویکرد خانه‌های اشتراکی می‌پردازد و آن را انتشارات همشهری منتشر کرده است. 

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران

مسکن یکی از بنیادی‌ترین مسائل اجتماعی جهانی به خصوص در مناطق کلان شهری است. شهروندان برای تامین مسکن حداقلی مجبور به پرداخت هزینه‌های گزافی هستند و خیلی از آنها تا پایان عمرشان امکانی برای تامین مسکن ملکی و یا حتی استیجاری ندارند و مجبور به سکونت در خیابان‌ها، پارک‌ها، زمین‌های بایر، فضاهای رها شده شهری، کانال‌های شهری و ... هستند. در ایران هم مسئله مسکن قدمتی بیش از ۶ دهه دارد که برای مهار آن برنامه‌های متعددی حداقل از دهه ۱۳۲۰ تدوین و بعضاً اجرایی شده‌اند اما از بنیان گذاشتن یک نظام پایدار تامین مسکن ناتوان بوده‌اند. عواملی چون مهاجرت‌های ورودی، کالایی شدن مسکن، فقدان سیاست‌های اجتماعی مسکن، اعیان سازی بافت‌های قدیمی، روندهای سریع تورم‌زا متاثر از تحولات اقتصاد کلان و ... منجر به تشدید بحران مسکن در شهر تهران طی چند دهه اخیر شده است. داده های آماری بیان شده در این مطالعه نشان می‌دهند که دسترسی به مسکن در شهر تهران روز به روز در حال سخت‌تر شدن است و خانوارها با هزینه‌های گزافی اقدام به تامین آن می‌کنند. برخی از گروه ها و اقشار نه تنها امکانی برای داشتن مسکن ملکی ندارند، بلکه حتی توان اجاره یک واحد مسکونی مستقل برای آنها مقدور نیست و روی به اَشکالی از مسکن جمعی یا اشتراکی آورده‌اند تا هزینه‌های سکونتشان را کاهش دهند. 

خانه اشتراکی راه‌حلی اجتماعی است که قشرهایی از طبقات فقیر و متوسط مردم تهران برای تامین نیاز سکونت‌شان، شکل داده‌اند. سوداگرایانه شدن هر چه بیشتر برنامه‌های توسعه مسکن و نیز تمرکز آنها بر تولیدِ مسکن ملکی، فرصت داشتن خانه مستقل، اعم از ملکی یا استیجاری،را برای گروه‌های قابل توجهی از مردم غیرممکن ساخته است. در این پژوهش کوشش شده است با بررسی تجارب مسکن اشتراکی در کشورهای مختلف، تحلیل آماری نظامِ اسکانِ استان تهران و نیز مطالعه میدانی ساختار سکونت اشتراکی در برخی از محلات شهر تهران، چارچوبی اجتماعی برای ایجاد سکونت‌سرا، جهت تامین سکونت حداقلی و ایمن برای مردمی که امکان داشتن سکونت مستقل را ندارند، ارائه شود. این کتاب پژوهشی جامع درباره سکونت‌سرا، کاربرد آن و نوع استفاده از آن در شکل گسترده است. 

خواندن کتاب امکان‌سنجی اجتماعی ایجاد «سکونت سرا» در شهر تهران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۱,۶۰۰
تومان