دانلود و خرید کتاب گذر از سه دریا آفاناسی نیکیتین ترجمه مرضیه یحیی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذر از سه دریا اثر آفاناسی نیکیتین

کتاب گذر از سه دریا

معرفی کتاب گذر از سه دریا

کتاب «گذر از سه دریا» نوشتۀ آفاناسی نیکیتین و ترجمۀ مرضیه یحیی پور و جان اله کریمی مطهر است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گذر از سه دریا

کتاب گذر از سه دریا ترجمۀ اثری از آفاناسی نيكيتين، با نام مسلمانی - ايرانی خواجه (حاج) يوسف خراسانی، نويسنده، بازرگان، مأمور دولت و كليسا، سياح و كاوشگر سرزمينِ روس است. زمان نگارش اثر به نيمۀ دوم سدۀ پانزدهم میلادی، نزديك به سال ۱۴۷۵ برمی‌گردد. مبنای ترجمۀ فارسی گذر از سه دریا نوشتۀ آفاناسی نيكيتین، ترجمۀ معاصر سال ۱۹۸۶ از ل.س. سيميونِف (مترجم متن روسی باستان) و آ.د. ژيل تيكوف (مترجم واژه‌ها و عبارات شرقی) است. مترجمان روسی وقایع‌نگاری تثليث را مبنا قرار داده‌اند، كه کامل‌ترین از ميان ۳ نسخه است. از نظر آنها نقص عمدۀ آن در ترجمه عبارات اسلامی و واژه‌های زبان‌های ديگر مثل ترکی، فارسی و عربی است که در چنين مواردی از نسخۀ سالنامۀ اِتِر نيز كمک گرفته‌اند. در ترجمۀ فارسی، علاوه بر ترجمۀ معاصر روسی سال ۱۹۸۶ كه در آن برگردان واژه‌ها و عبارات شرقی از آ.د. ژيل تيكوف است، از سالنامه‌های تثليث و اِتِر نيز استفاده شده چرا كه برخی واژه‌ها و عبارات شرقی، به‌ویژه فارسی نسخه‌های اِتِر و تثليث در ترجمۀ معاصر يا به طور كامل حذف، يا جايگزين نادرستی برای آن‌ها داده شده است. این کتاب تاکنون به ۱۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

کتاب گذر از سه دریا شامل پیشگفتار، ۲ فصل، پیوست‌ها، نمايه و کتاب‌شناسی می‌شود. فصل نخست به ترجمۀ متن اصلی گذر از سه دریا اختصاص دارد. فصل دوم شامل مقالات و پژوهش‌های نوين پيرامون اثر می‌شود كه بیان‌کنندۀ دیدگاه‌های پژوهشگران برجسته معاصر روس دربارۀ این اثر است. نویسندگان مقالات را پژوهشگران و افراد صاحب‌نام در اين حوزه تشکیل می‌دهند و برخی عضو فرهنگستان علوم روسيه هستند. این پژوهش‌ها عبارت‌اند از: «پاول آليكسِيف رمز و راز مسلماني در گذر از سه دریا اثر آفاناسی نیکیتین»، «آلكساندر بابروف پژوهش‌های نوين پيرامون گذر از سه دریا اثر آفاناسی نیکیتین»، «دميتری ليخاچيف ميراث سترگ: آثار كلاسيک روسِ باستان» و « دنيس خروستاليوف يوسف خراسانی، کاوشگر روس»

خواندن کتاب گذر از سه دریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به سفرنامه پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان