دانلود و خرید کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری طیبه عبیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری اثر طیبه عبیدی

کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری

معرفی کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری

کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری نوشتهٔ طیبه عبیدی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. تفکر روشنایی‌بخش زندگی و مسیر موفقیت است. در عرصه‌های گوناگون زندگی بشر نقش اندیشیدن و چگونگی تفکر جهت نیل به اهداف حائز اهمیت خاص است

درباره کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری

نویسندهٔ اثر دربارهٔ جرقهٔ نگارش این کتاب می‌گوید:

به یاد دارم سال ۹۵ زمانی که برای نگارش پایان نامه با حساسیت تمام به دنبال موضوع بودم، شاید آن زمان حتی تصور نمی کردم این موضوع جرقه نگارش و چاپ کتاب شود‌، با هر یک از اساتید محترم در مورد مهارت‌های تفکر خلاق، تفکر انتقادی ،حل مسئله و فراشناخت مشورت می‌کردم، همگی سعی در انصراف بنده از انتخاب این موضوع داشتند. تنها به دلیل علاقه شخصی و اهمیت این موضوع در کلاس درس، مشکلات را با جان دل پذیرفتم و پایان‌نامه را در حالی که جزء پژوهش‌های برتر اداره کل آموزش و پرورش فارس شد به اتمام رساندم که اگر نبود همراهی و همکاری خانواده عزیزم و بخصوص همسرم در این راه شاید این مهم تحقق نمی‌یافت. اکنون گوشه‌ای از ماحصل این تلاش و مطالعات در دستان شماست. امیدوارم این مطالب برای همکاران بزرگوارم، والدین عزیز و هر آنکه به گونه‌ای با امر آموزش و یادگیری کودکان، این سرمایه های ارزشمند کشور عزیزم ایران، سر و کار دارد، کاربردی باشد. چرا که بار عظیم تربیت ، آموزش و یادگیری دانش‌آموز به دوش این بزرگواران است. یادگیری این مهارت‌ها تقریبا اکتسابی و آموختنی است . آشنایی کامل ما با این مهارت‌ها، سبب می‌شود تا بتوانیم امر آموزش و یادگیری را تسهیل و تسریع بخشیم. هم‌چنان که می‌دانیم، یکی از ویژگی‌های دوران ابتدایی علاقه‌مندی دانش‌آموزان به یادگیری و آموزش و تجربه است پس اهمیت آموختن این مهارت‌ها در همان سال‌های ابتدایی بیش از پیش احساس می‌شود.

کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ معلمان، مربیان و افرادی که در امر آموزش فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تفکر و فراشناخت در آموزش و یادگیری

مفهوم تفکر در بیشتر فرهنگ نامه ها مانند معین ، فرهنگ صبا و دهخدا و حتی در لغت نامه های انگلیسی به معنی اندیشیدن آمده است. البته معانی دیگری چون اندیشه، نوع اندیشه، فکر، تامل، تمرین ذهنی نیز دارد. می توان فرایند تفکر را، تکوین مفهوم، درک و فهم اصول، حل مساله و تصمیم گیری، تلقی نمود. ریشه های تفکر را می توان به دوران سقراط، یعنی ۲۵۰۰ سال قبل مربوط دانست. سقراط نشان داد که انسان نمی تواند به کسانی که دارای اقتدار هستند، به عنوان تنها منبع شناخت متقن اتکا کنند. او نشان داد که انسان ها ممکن است موقعیت و قدرت بالایی داشته باشند و در عین حال دارای رفتار غیرعقلانی باشند. وی به اهمیت سوالات عمیق بیش از پذیرفتن افکار و نیز به اهمیت جست و جوی شواهد و قرائن و بررسی استدلال ها و محفوظات و تجزیه و تحلیل مفاهیم اساسی و ردیابی پیامدهای یک عمل اشاره دارد. قرن ۲۱ با دگرگونی های وسیع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آغاز شد. تحولات عمیق و پردامنه این قرن با ارائه الگوهای فکری، روش‌های تولید علم و خلق فناوری‌های نوین همراه است.یکی از دستاوردهای نوین این دگرگونی ها تاکید بر روش اندیشیدن و سبک های تفکر است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه