دانلود و خرید کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم) آنا لئون گوررو ترجمه امیر خرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم) اثر آنا لئون گوررو

کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم)

معرفی کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم)

کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم) نوشتۀ آنا لئون گوررو و ترجمۀ امیر خرمی است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم)

امیل دورکیم اولین کسی بود که بر اهمیت نهادهای اجتماعی تأکید کرد. او این نهادها را به اندام‌های بدن انسان تشبیه کرده است. هر اندام، یک کار ویژه انجام می‌دهد. قلب مسئول سیستم گردش خون در بدن است، مغز، مرکز سیستم عصبی است و ریه‌ها، سیستم تنفسی را تنظیم می‌کنند. اگر برای قلب اتفاقی بیفتد، اندام‌های دیگر دچار مشکل خون‌رسانی می‌شوند و در نتیجه همۀ بدن به خطر می‌افتد. نهادهای اجتماعی مجموعۀ باثباتی از منزلت‌ها، نقش‌ها، گروه‌ها و سازمان‌هایی هستند که شالوده‌ای را فراهم می‌آورند؛ برای ارضای نیازهای بنیادین جامعه. هر یک از این نهادها نقش خاصی را در جامعه ایفا می‌کنند. امیل دورکیم عقیده داشت که وجود مجموعه‌ای از نهادهای اساسی برای کارکرد جامعه ضروری است. کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم) در بحث خود بر پنج نهاد تمرکز کرده است؛ خانواده، آموزش، کار و اقتصاد، سلامت و پزشکی و رسانه‌ها.

خواندن کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم سیاسی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد دوم)

 «آیا اولین «گروه» زندگی خود را که با ایشان روزگار گذرانده‌اید به‌خاطر می‌آورید؟ حتماً به‌خاطر می‌آورید گروهی که همۀ اعضای آن یکدیگر را می‌شناسند، به یک‌زبان صحبت می‌کنند، بـه یـک مـدل جوک می‌خندند مثل هم لباس می‌پوشند و شاید حتی ظاهر مشابهی داشته باشند. این گروه برایتان آشناست نه؟ اعضای این گروه افرادی هستند که در خانۀ خود با ایشان زندگی می‌کنید می‌خورید و می‌خوابید: خانواده. شاید هرگز از این منظر به خانواده نگاه نکرده باشید؛ ولی خانوادۀ شما مصداقی از نهاد اجتماعی بزرگ‌تری است که «خانواده» نامیده می. شود یک‌لحظه این نکته را در نظر بگیرید که خانوادۀ شما یکی از ۱۱۵ میلیون گروه خانوادگی در ایالات متحدۀ آمریکا است ادارۀ سرشماری ایالات متحده. وجه اشتراک خانواده شما با دیگر خانواده‌ها چیست؟ اولین پاسخ شما به این سؤال ممکن است این باشد که خانوادۀ من هیچ وجه اشتراکی با دیگر خانواده‌ها ندارد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از هر خانواده یا افراد دیگری که بر اساس خون یا انتخاب با یکدیگر پیوند خانوادگی پیدا کرده‌اند متمایز می‌کند. از این منظر، هر مسئله‌ای که خانوادۀ شما تجربه می‌کند، مثلاً، طلاق، یک مشکل شخصی تلقی می‌شود. به‌این‌ترتیب طلاق یک مسئلۀ خصوصی خانوادگی دانسته می‌شود که به اعضای نزدیک خانواده مربوط است و به هیچ‌کس دیگری ربطی ندارد. اگر ما تخیل جامعه‌شناختی خود را به خدمت بگیریم آن وقت می‌توانیم از روابط میان تجربه‌های شخصی خانوادگی خود و جهان اجتماعی پرده برداریم به‌این‌ترتیب طلاق تنها یک مسئلۀ خانوادگی نیست؛ بلکه یک مسئله‌ی عمومی است با نگاه به نرخ اخیر طلاق در ایالات متحده - ۳٫۶ طلاق به‌ازای هر ۱۰۰۰ نفر درخواهیم یافت که طلاق تنها در یک خانواده اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه در میلیون‌ها خانوادۀ آمریکایی در حال وقوع است. این پدیده به زیست اقتصادی و اجتماعی میلیون‌ها زن مرد و کودک را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، طلاق ارزش‌های خانه و عشق و خانواده را به چالش می‌کشد؛ بنابراین طلاق می‌تواند به همه ربط داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۱۱۴,۹۰۰
۵۷,۴۵۰
۵۰%
تومان