دانلود و خرید کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه ترجمه انیس قراجه
کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه اثر انیس قراجه

کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه

معرفی کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه

کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه نوشته انیس قراجه و آرمین ادگی و پریسا سلیمانی است. این کتاب را انتشارات بشری منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه 

تغذیه و آموزش اساس و بنیاد سلامت، رشد و پیشرفت هرکودکی را شکل می‌دهد. کودکانی که گرسنه به مدرسه می‌روند یا در رژیم غذایی خود کمبود مواد مغذی خاصی دارند، به خوبی آن‌هایی که خوب تغذیه شده‌اند، یادگیری موثری نخواهند داشت. همچنین تغذیه ضعیف می‌تواند بر توانایی‌های فیزیکی و مقاومت آنها در برابر بیماری و ابتال به عفونت تأثیر منفی بگذارد. این به نوبه خود بر سلامتی آینده و درآمد آنها و پتانسیل کشور برای توسعه تأثیر می‌گذارد. بنابراین سرمایه‌گذاری در تغذیه و آموزش، کلیدی برای شکستن چرخه فقر است. مدرسه فرصت و مکان مناسبی برای آموزش و نیز مراقبت از سلامت است که می‌تواند گام‌های بزرگی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی، گرسنگی و فقر شدید که از اهداف توسعه پایدار هر کشوری از جمله ایران است.

بهداشت مدارس در ایران سابقه دیرینه بیش از یک قرن دارد. تغذیه مدارس نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهداشت مدارس در ایران است. اقدامات آموزشی، ارائه مکمل‌های غذایی، توزیع غذای رایگان از جمله این برنامه‌هاست که در مدارس بسیاری اجرا می‌شود. ایجاد باغچه مدارس که در ایران مفهومی نسبتا جدید است می‌تواند باعث ظرفیت سازی برای ایجاد سواد تغذیه در بین دانش‌آموزان، معلمین و خانواده‌های ایشان گردد و به بهبود ایمنی و امنیت غذایی جامعه کمک کند.

به علاوه باغچه مدارس می‌تواند باعث بهبود فضای فیزیکی، روانی و اجتماعی مدرسه گردد. همچنین بستری را برای یادگیری در مورد کشاورزی، تغذیه و محیط زیست، کار تیمی، و برنامه‌ریزی فراهم می‌کند. بدین ترتیب تندرستی و سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی و زیست محیطی دانش‌آموزان را ارتقا می‌بخشد.

کشورهای متعددی در جهان با توصیه سازمان‌هایی چون سازمان جهانی غذا و کشاورزی و سازمان جهانی بهداشت از این رویکرد استقبال کرده‌اند. از جمله این کشورها، کشور افریقایی گامبیاست . این کتاب حاصل همکاری با دولت گامبیا (GoTG ) و سازمان‌های دیگر یعنی Concerval-UNICEF-FAO universal و برنامه جهانی غذای (WFP) است که برای استفاده در کشور عزیزمان توسط دانشجویان بهداشت عمومی و زیر نظر نویسنده و مهندس کمال خلخال ترجمه گردیده است. 

خواندن کتاب راهنمای طراحی، احداث و نگهداری باغچه مدرسه رویکردی برای بهبود تغذیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه آموزش پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان