دانلود و خرید کتاب راجر فدرر سیمون گراف ترجمه امیرحسین متقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راجر فدرر اثر سیمون گراف

کتاب راجر فدرر

نویسنده:سیمون گراف
انتشارات:نشر گلگشت
امتیاز:
۱.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راجر فدرر

کتاب راجر فدرر نوشتهٔ سیمون گراف و ترجمهٔ امیرحسین متقی است و نشر گلگشت آن را منتشر و روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ زندگی‌نامهٔ نشر گلگشت است.

دربارهٔ کتاب راجر فدرر

امیرحسین متقی، مترجم این کتاب، معتقد است که نقطه‌ٔ تلاقی او و راجر فدرر بیش‌تر از این‌که ورزش تنیس باشد، کشور سوئیس  بوده است. کشوری که با شکلات، اسکی، ساعت و پنیر شناخته می‌شود و حالا یک تنیس‌باز را به‌عنوان مشهورترین چهره‌ٔ زنده‌ٔ ملی و بین‌المللی خود می‌بیند.

کتاب راجر فدرر  بیش‌تر از این‌که در مورد تنیس فدرر باشد، شرحی از دنیای شخصی و کاری اوست.

نویسنده‌ٔ کتاب، سیمون گراف روزنامه‌نگاری است که بیش از ۲۰ سال فدرر را در تورنمنت‌ها و تمرینات همراهی کرده است؛ به قول خودش از وقتی آن‌قدر جوان بوده که موهایش را طلایی رنگ می‌کرده و خیال می‌کرده خیلی خوش‌تیپ شده است.

از نظر نویسنده این کتاب نه یک بیوگرافی بلکه یک پرتره است. او به لطف شناخت کم‌نظیر از فدرر چهره‌ٔ او را آن‌گونه که بوده و هست در قامت یک نوجوان بااستعداد، یک ورزش‌کار نابغه‌، یک پسر، یک همسر، یک پدر، یک الگو، یک نیکوکار و یک برنده و یک بازنده ترسیم کرده است.

خواندن کتاب راجر فدرر چه فایده‌ای دارد؟ قطعاً شما بعد از این‌که هر ۲۰ فصل کتاب را خواندید، تنیسور بهتری نمی‌شوید اما از آن‌جا که در پس شرح وقایع درس‌هایی برای آموختن هست، احتمالاً به شما برای تبدیل شدن به انسانی بهتر کمک شده است.

آن‌چه از فدرر و زندگی‌اش می‌توان آموخت نه تنها در ورزش تنیس بلکه در تمامی ابعاد زندگی به کار می‌آیند.

خواندن کتاب راجر فدرر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به زندگی‌نامهٔ ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راجر فدرر

«همان روز با جت اختصاصی به گشتاد در حوالی برن، پایتخت سوئیس پرواز ‌کرد. یک تورنمنت روی خاک رس در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا تقریباً آخرین چیزی است که بدن کوفته‌ی او به آن احتیاج‌ دارد؛ اما درعین‌حال او نمی‌خواهد کوبی هرمانژا، مسئول برگزاری تورنمنت را ناامید ‌کند. پیرمرد اولین کسی بود که در سال ۱۹۹۸ برای راجر ۱۶ ساله با اعطای کارت افتخاری، امکان شرکت در یک تورنمنت حرفه‌ای را فراهم‌ کرد. هرمانژا در گشتاد تازه ‌قهرمان را با یک هدیه‌ی زنده غافلگیر ‌می‌کند. یک گاو شیرده ۸۰۰ کیلویی به نام ژولیت. عکس زوج نامتقارن، راجر و کوچولو به اقصی نقاط دنیا مخابره‌ می‌شود!

گاو به‌عنوان جایزه با مدحی که نشریه‌ی تایمز چاپ لندن برای فدرر و سوئیس نوشته ‌بود، متناسب‌ است. قهرمانی او، یک ستاره‌ی چشمک‌زن در کهکشان است که کلیشه‌ها را تغییر ‌می‌دهد. متفاوت ازآنچه برتراند پیکارد، بالونیست رکورددار پرواز بدون توقف دور دنیا و الینگی قایق بادبانی قهرمان کاپ آمریکا و خالق آن ارنستو برتارلی که امروز ثروتمند‌ترین فرد کشور است، برای سوئیس به‌ ارمغان ‌آورده‌اند. به همین دلیل سوئیس می‌خواست از تمام سنت‌ها و آئین باستانی‌اش بهره ‌بگیرد تا این خبر به گوش جهانیان برسد. قهرمانی راجر فدرر در ویمبلدون ثابت ‌کرد که سوئیس خاستگاه قهرمانان ورزشی است. کشوری که در آن قهرمانان بر دامنه‌ی کوه‌ها، روی امواج اقیانوس‌ها، در آسمان‌ها بر فراز کره‌ی زمین و در مشهورترین قلمروی توپ و راکت افتخار ‌می‌آفرینند. افتخاری که راجر برای سوئیس آفرید به کلی با آنچه سال‌ها دخترها و پسرهای قهرمان ورزش‌های زمستانی در رشته‌های مارپیچ بزرگ و کوچک کسب ‌کرده ‌بودند، متفاوت بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶۴۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان