دانلود و خرید کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین ران اچ. ورنون ترجمه قاسم قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین اثر ران اچ. ورنون

کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین

ویراستار:محمود صادقیان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین

کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین نوشتهٔ ران اچ. ورنون با ترجمهٔ قاسم قربانی و ویراستاری محمود صادقیان در انتشارات دانشگاه دامغان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین

در مقدمهٔ کتاب آمده است:

یادگیری در مورد چگونگی تشکیل سنگ‌ها، برای افراد علاقه‌مند به زمین و توسعهٔ آن، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. امیدوارم خوانندگان این کتاب، از نتایج اشتیاق و علاقه من برای بررسی سنگ‌ها با میکروسکوپ، بهره‌مند شوند. من، ابتدا، این کتاب را بر پایه یک مرور مقدماتی، بر فرایندهای اصلی مسئول تشکیل ریز ساخت‌های سنگ‌های زمین طراحی کردم. اما، خیلی زود فهمیدم که اگر چنین کاری انجام دهم، کتاب مجموعه‌ای از حقایق ناقص و باارزش علمی کم، خواهد بود. اگرچه بسیاری از ریز ساخت‌های سنگ‌ها به‌خوبی درک شده‌اند، اما به طور قابل‌توجهی، هنوز تفسیر بسیاری دیگر، بحث‌برانگیز است و ایده‌های جدید نیز همیشه منتشر می‌شوند؛ بنابراین، احساس کردم که با ذکر اشکالات تفسیرهای موجود و در صورت لزوم با ارائه دیدگاه‌های دیگر، آنها را تکمیل نمایم. در نتیجه، این کتاب شامل مباحث زیر است تفسیر بنیادی و اصولی فرایندهای اصلی معرفی مسائل تفسیری پیچیده، به‌ویژه در متون منتشر شده مطرح، ارائه چهارچوب و طرح کلی روش‌ها و تکنیک‌های نوین، به‌منظور تأکید مداوم بر مطالعه ماهیت دینامیکی ریزساخت سنگ‌ها. به علت اینکه، در این نوع از کتاب‌ها نمی‌توان در مورد مسائل پیچیده و بغرنج، به‌تفصیل به بحث‌وبررسی پرداخت، لذا سعی کرده‌ام تا تعدادی از منابع مناسب را برای خوانندگان معرفی یا مهیّا نمایم تا بتوانند به طور عمیق‌تر در مورد این مسائل جست‌وجو و کندوکاو کنند. 

کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان زمین‌شناسی و رشته‌های مرتبط، مخاطب این کتاب هستند.

بخشی از کتاب راهنمای کاربردی ریزساخت های سنگ های رسوبی و آذرین

گروه‌بندی‌های سنتی سنگ‌ها بسیاری از فرایندهای سنگ‌ساز، در بیش از یک گروه از سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگونی به طور مرسوم و سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، اصول اساسی مشابهی که بر هسته بندی و رشد بلورها حاکم است، شامل همه این سنگ‌ها می‌شود و رشد دانه در حالت جامد، نه فقط در سنگ‌های دگرگونی که در آن یک فرایند معمول است، بلکه همچنین مراحل تأخیری تشکیل برخی از سنگ‌ها که به طور مرسوم به‌عنوان آذرین در نظر گرفته می‌شوند را شامل می‌شود. بعلاوه، رشد کانی‌های جدید در حالت نه فقط در سنگ جامد تبلور نو یا مجددهای دگرگونی، بلکه همچنین در مرحله سنگ تأخیری دگرسانی دویتریک‌های آذرین و دگرسانی دمای پائین دیاژنز یا دگرگونی تدفینی سنگ‌هایی که بسیاری از افراد هنوز رسوبی در نظر می‌گیرند رخ می‌دهد. علاوه بر این، سنگ‌های دگرگونی در دماهای بالا شروع به ذوب می‌کنند و سنگ‌هایی با سیماهای آذرین و دگرگونی تشکیل می‌دهند. بعلاوه، آگرگاتهای بلوری شعاعی اسفرولیتها معمولاً در شیشه‌های آذرین رشد می‌کنند، اگرچه که از نظر فنی جامد هستند، اما با درنظرگرفتن ساختمان اتمی، مایع مانند یا شبه مایع هستند. گذشته از این، اکسلوشن که یک فرایند حالت جامد است، هم در کانی‌های آذرین و هم کانی‌های دگرگونی رخ می‌دهد. 

نظرات کاربران

فاطمه افشاری
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

کتاب البته خیلی تخصصیه ولی برای من به عنوان یک دانشجوی باستان سنجی بسیار جذاب و راهگشاست... البته هنوز نظر استادمو نپرسیدم، بپرسم بعد نظرمو آپدیت می‌کنم

کاربر 7508675
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

سلام .هنوز پیداش نکردم ولی نگارنده وویراستارشو میشناسم.برای ایشان ارزوی موفقیت دارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان