دانلود و خرید کتاب تحلیل نهادی روایت های تاریخی سیدجعفر حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تحلیل نهادی روایت های تاریخی

کتاب تحلیل نهادی روایت‌های تاریخی با عنوان فرعی رویکرد جدید اقتصاد نهادی در تحلیل یک تحول سیاسی نوشتهٔ محمدامین مذهب و فاطمه مردانی و سیدجعفر حسینی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است.

نهادها مجموعه عوامل مسبب قوام، توافق و ایجاد نظم اجتماعی در میان انسان‌هایی است که ترجیحات متفاوتی دارند و به سبب آن دوره‌هایی از بهروزی جامعه بشری دست می‌دهد. در مقابل، تخریب نهادها به فروپاشی نظم اجتماعی و فقر و فلاکت منجر می‌شود. حال اینکه نهادها به‌واسطه مؤلفه قدرت، چگونه می‌توانند بر کنش‌های جمعی و رفتار اقتصادی و سیاسی اثر بگذارند؟ پاسخی به دست خواهد داد که برای سیاست‌گذاری و حکمرانی ارزشمندند.

درباره کتاب تحلیل نهادی روایت‌های تاریخی

در این کتاب به این پرسش دشوار به‌گونه‌ای پاسخ داده شده که تاریخ توافق‌های سیاسی بزرگ و تأثیرگذار در دنیای سراسر تزاحم غرب را نشان می‌دهد. اینکه چگونه در یک بازه هزارساله، و پس از جنگ‌های صلیبی و تعارض ملت‌های مغرب‌زمین به یک نظم سیاسی دست‌یافته و موجب تحول نهادی و جابه‌جایی تعادل‌های اجتماعی شده است.

مقالات نسبتاً مفصل پژوهشی اثر حاضر، از نویسندگان مطرح و صاحب‌نام حوزه اقتصاد سیاسی و نظریه بازی‌ها است و ماحصل یک برنامه پژوهشی دوساله در مرکز مطالعات پیشرفته علوم رفتاری دانشگاه استنفورد در دهه ۹۰ میلادی است.

پیشنهاد ما این است که اقتصاددانان علاقه‌مند به کارهای میان‌رشته‌ای و محققانی که علاقه‌مند به کنارگذاشتن روش‌های سنتی و کمّی‌محور اقتصادسنجی هستند، حتماً این کتاب را مطالعه کنند.

اثر حاضر با تلاش جمعی از نویسندگان تألیف شده و به همت آقای دکتر سیدجعفر حسینی، سرکار خانم فاطمه مردانی و آقای دکتر محمدامین مذهب برگردان و ترجمه شده و در ۳۶۰ صفحه و نسخه چاپی آن به بهای ۸۵ هزار تومان تنظیم و منتشر شده، و از طریق مجموعه فروشگاه‌های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

https://b2n.ir/AnalyticNarratives

کتاب تحلیل نهادی روایت های تاریخی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به دانشجویان رشتهٔ علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تحلیل نهادی روایت های تاریخی

این پروژه با حمایت مرکز مطالعات پیشرفته در حوزه علوم رفتاری و تأمین مالی بنیاد ملی علوم در سال تحصیلی ۱۹۹۴ - ۱۹۹۳ انجام شد. در طول این مدت، در شیفت صبح به کار روی این پروژه می‌پرداختیم و شیفت عصر را به شناسایی و تبیین ارتباط میان سه حوزه اقتصاد، تاریخ اقتصادی و علوم سیاسی اختصاص داده بودیم. محور گفتگوها همواره به سمت اقتصاد سیاسی، نهادها و کاربرد نظریه بازی‌ها متمایل می‌شد و این کتاب برآیند نهایی کار است.

شاید استفاده از واژه خنثای گفتگو برای توصیف آن شرایط چندان مناسب نباشد و واژگانی نظیر اکتشاف، مباحثه و استدلال توصیف دقیق‌تری را ارائه کنند؛ اما در واقعیت ما نتوانستیم در انتهای سال به اجماع برسیم؛ بنابراین، به این نتیجه رسیدیم که جلسات و «گفتگوها» را تا دو سال بعد ادامه داده و دست‌نوشته‌ها را مورد تجدیدنظر قرار دهیم. دیوید فیدرمن توانست با جذب حمایت مالی صندوق شورای تحقیقات علوم اجتماعی وابسته به ریاست‌جمهوری، بخشی از هزینه‌های مالی این جلسات را تأمین کند. همچنین دپارتمان‌های ما در دانشگاه‌های استنفورد، هاروارد و نیز دانشگاه‌های واشنگتن و کالیفرنیا و مؤسسه توسعه ملی در دانشگاه هاروارد در این پروژه از ما حمایت کردند.

هنگامی که احساس کردیم توانسته‌ایم به اجماع دست یابیم، از سایر محققان برای شرکت در مباحثات خود دعوت به عمل آوردیم. اعضای انجمن علوم سیاسی آمریکا در سال ۱۹۹۶م، از جمله این محققان بودند. کارگاهی آموزشی که با حمایت مرکز امور بین‌المللی وِدِرهِد در دانشگاه هاروارد برگزار شد نیز ما را در این رابطه یاری کرد. در دعوت‌نامه‌ای که برای این کارگاه تنظیم کرده بودیم، این عبارت قید شده بود که «دوستان خوب می‌توانند منتقدان خوبی باشند». جان آلدریچ، چارلز کامرون، گری کاکس، جرج دامینگز، جیمز فیرون، جف فریدن، پیتر هال، ایرا کاتزنلسون، گری کینگ، ادگار کیسر، دیوید لایتین، مارک لیکبچ، ایان لوستیک، لیزا مارتین، رونالد روگوسکی، فریتز شارپ، کِنت شپسل، تدا اسکوک‌پل، استیون سولنیک و مارگارت سامرز ازجمله دوستان بسیار خوب ما هستند. آلیسون آلتر، اسمیتا سین و جِرمی وینستین کمک‌های پژوهشی ارزشمندی ارائه کردند؛ کِنت شولتز و ریچارد توکر ما را در رابطه با ادبیات مربوطه راهنمایی کردند؛ از تقریظ‌های ارزشمند دیوید کالیر، میهیر دزائی، جِفری گرِت، روبرتا گاتی و لئونارد وانتچاکن نیز کمال تشکر را داریم.

در کنار تشکر و قدردانی از زحمات فیلیپ کانورس و رابرت اسکات از مرکز مطالعات پیشرفته، باید از کارکنان توانمند و حمایت‌کننده و سایر اعضای کلاس ۹۴ نیز کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم. همچنین تشکر ویژه خود را از جرج دامینگز از مرکز امور بین‌الملل وِدرهد در دانشگاه هاروارد اعلام می‌داریم که حمایت‌های او از برگزاری کارگاه آموزشی کمک قابل‌توجهی در بهبود روند این پروژه داشت. رابرت، مارگارت و جین - لارنت نیز از خانواده‌های وینگاست و گریف و مخصوصاً استی و سوزی برای پذیرایی از ما در دانشگاه استنفورد و نیز از مارگارت بیتس، باب کاپلان و پائولا اسکات که در سفرهای دوره‌ای ما به شهر پالوآلتو، به گرمی ما را پذیرا بودند، کمال تشکر را دارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان